Roland Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Hoi, Op dit moment staat in de zaai kalanders dat je sla onder glas kunt zaaien. Afgelopen herfst heb ik als experiment kropsla gezaaid en uitgeplant. Deze plantjes hebben de winter met sneeuw doorstaan. Sla kan dus redelijk goed tegen vorst. Nu is mijn plan om eerst kropsla te kweken op mijn tomatenbed. Zodra de tomaten 15 mei uitgeplant worden wil ik de sla gaan oogsten. Ik vraag mij af wat er mis kan gaan indien ik nu al sla zaai en de jongen plantjes direct buiten uitplant zonder bescherming tegen de eventuele koude of nachtvorst.Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Hier wordt heel het jaar salade gegeten van de tuin, onder glas, onder cloches en van de koude grond. Ook nu heb ik heel het tuincomplex voorzien van jonge plantjes het wonder der vier jaargetijden.Er is nu weer een nieuwe soort wintersla, te zaaien in de herfst bij Garant zaden: https://www.garantzaden.nl/kropsla-merveille-d-hiver-winterslaDie ga ik ook proberen. Kijk even op mijn blog voor veel foto's. 27-1-2019: Buiten de kas groeit de sla mooier, we hebben er weer van kunnen oogsten samen met de winterpostelein. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts