Koert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik ook, sterker nog, het is de enige bloem die ik zelf ooit gezaaid heb! (Normaal zaai ik alleen wat ik kan eten) Quote Even a broken clock is right twice a day
Berti Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 spercieboontjes! die hebben het dit (eerste) jaar het beste gedaan van alles.....en de rabarber mag ook blijven die wordt nu al enorm....probleempje... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Kakai pompoenen! Ik heb er net voor het eerst 1 open 'gehakt' (keiharde buitenkant) en binnenin zit een grote bijna-holle ruimte, met sliertig vruchtvlees en mooie grote pitten zonder schilletje! De pompoen zelf schijnt niet fantastisch lekker te zijn, maar ik hoor mijn kippen niet klagen Pitjes voor door 2 broden voor mij, een middagje pompoen-schil-leegpikken voor de kippies. Volgend jaar komen er veeeeeel meer, zodat de varkens er ook van kunnen eten. En ik nog meer pompoenpitbroden kan bakken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jeanne-heijmans Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Hoi, jij bent goed bezig. Leuk Hé gr Jeanne Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Kakai pompoenen! Ik heb er net voor het eerst 1 open 'gehakt' (keiharde buitenkant) en binnenin zit een grote bijna-holle ruimte, met sliertig vruchtvlees en mooie grote pitten zonder schilletje! De pompoen zelf schijnt niet fantastisch lekker te zijn, maar ik hoor mijn kippen niet klagen Pitjes voor door 2 broden voor mij, een middagje pompoen-schil-leegpikken voor de kippies. Volgend jaar komen er veeeeeel meer, zodat de varkens er ook van kunnen eten. En ik nog meer pompoenpitbroden kan bakken Heb je gewogen hoeveel gram pitten je hebt? En ongeveer de pompoengrootte? Dit voor de vergelijk van Lady Godiva/ Kakai Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Ik heb 140 gram aan pitjes. Ze zijn nog vers, dus niet gedroogd.Ze zijn zo'n 2 tot 2,5 cm lang. Ik heb de pompoen niet gewogen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Ik heb 140 gram aan pitjes. Ze zijn nog vers, dus niet gedroogd.Ze zijn zo'n 2 tot 2,5 cm lang. Ik heb de pompoen niet gewogen heb je ze niet erg vroeg geoogst? ik dacht dat het pas later in het najaar kon, vanwege de afrijping van de zaden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Hij was al mooi rijp toen ik hem plukte (al een tijd terug) en hij heeft nog een tijd onder een afdakje staan narijpen en 'drogen'. De pitjes zijn mooi rijp. Er zitten er een paar tussen die niet rijp zijn, maar die zijn zo klein en er zijn er zo weinig, dat ik niet denk dat die rijp zouden zijn geworden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Eh,sorry,( het is hier ook zo warm) ik bedoelde heb je de zaden niet te vroeg geoogst Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Ze zien er uit zoals uit een bakje van de supermarkt. Maar dan glibberig en wat groter omdat ze vers zijn. Dus deze zijn volgens mij wel goed.De andere pompoenen moeten nog langer staan, die waren nog niet zo goed als deze. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 OK, dan ga ik er morgen ook eens een open maken, van de Lady`s heb ik een die er zeer "rijp" uitziet..w.v. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Wat er bij mij zeker terug komt, zijn de doperwten, waren zo lekker groetjes Jeanne Quote
Margareth Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 peultjes! sperciebonen, courgette, pluksla, bladbroccoli, spitskool en bergen rucola en kool... broccoli (ook al heb je 3 planten nodig voor 1 maaltje) en op advies van Koert de tuinbonen nog een kans geven... en augurken en pepers.... Quote
geedee Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Ondanks de bewerkelijkheid : de tomaten; volgend jaar ga ik wel meer soorten zetten. Ik heb inmiddels al druk zaadjes verzameld Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Wat er zeker niet meer terug komt in mijn tuin is de bloemkool, ik wordt gek van die licht groene rupsjes. groetjes Jeanne Quote
Dennis29 Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Reuze zonnebloemen, worden lekker hoog en hebben giga bloemen waar grote zaden vanaf komen.De zier soorten natuurlijk ook maar daar komen maar hele kleine zaden vanaf. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Ik heb net een meloentje ('oranje ananas') geoogst, de plant gaat namelijk dood en hij was heerlijk! Volgend jaar komt die zeker terug, maar dan verwen ik de plant(en) meer. Nu hebben ze te weinig aandacht, voeding en ruimte gehad. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Margareth Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 ik ga de broccoli ook meer verwennen, dan heb ik hoop ik dezelfde hoeveelheid aan 1 plant ipv 4.... Quote
Koert Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Hoe bedoel je dit Margareth? Dezelfde hoeveelheid van 4 planten aan 1 plant gaat je nooit lukken natuurlijk, 1 plant geeft maar 1 stronk, als je die stronk dan met korte steel oogst, zullen er vaak nog wat kleinere roosjes vormen, maar meer niet. In verhouding geeft die enorme plant nou eenmaal weinig opbrengst! Ik ga aankomend jaar de ninestar proberen een meerjarige broccoli, dat is misschien ook wat voor jou! Via de zoekfunctie rechtsboven even zoeken voor info, zijn een aantal forumleden die hem al hebben staan. Quote Even a broken clock is right twice a day
Margareth Geplaatst: 26 augustus 2011 Geplaatst: 26 augustus 2011 Koert ik bedoel dat mijn broccoli's zo klein zijn, dat als ik er van wil eten met zijn 2-en, ik van 4 planten moet oogsten.... ipv dat 1 plant volstaat ...Ik bedoel niet dat ik 4 hoofden per plant wil hebben... moet stiekem wel lachen om deze verwarring geheel te danken aan mijn wazige omschrijving uiteraard... De meerjarige broccoli heb ik al enthousiast gezaaid, maar die brengt pas volgend jaar iets op, nog ff geduld dus ... een echte aanrader vind ik ook spigariello ofwel bladbroccoli. Groeit snel en is heel lekker en maar een paar minuutjes koken... Quote
Koert Geplaatst: 26 augustus 2011 Geplaatst: 26 augustus 2011 geheel te danken aan mijn wazige omschrijving uiteraard...Dan is het voor het eerst dat het niet aan mijn wazige interpretatievermogen ligt Leuk plantje dat spigariello, ik kende het niet, dikke kans dat ik het volgend jaar een kansje geef! Quote Even a broken clock is right twice a day
Margareth Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 moet je zeker doen! is bij de nieuwe tuin verkrijgbaar... Quote
heidike_21 Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Bij mij komen zeker de aardbeitjes terug en dan natuurlijk de vaste planten .Het volgende seizoen ga ik meloenen , komkommers , wortelen en enkele pepers en paprika plantjes zetten . Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
Claudia69 Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Sugar snaps (beter bevallen dan gewone peultjes), suikermaïs, kerstomaatjes (dit jaar niet gezet) en buitenkomkommers. Quote
Madelen Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 Bramen, ik oogstte dit jaar bijna 6 kilogram van 3 doornloze struiken, courgettes, pompoenen, peulen en uien. Quote Madelenhttp://www.madelen.nl/pompoen
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.