Ga naar inhoud

Wat komt volgend jaar ZEKER terug in de tuin

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ook, sterker nog, het is de enige bloem die ik zelf ooit gezaaid heb! (Normaal zaai ik alleen wat ik kan eten)

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

spercieboontjes! die hebben het dit (eerste) jaar het beste gedaan van alles.....en de rabarber mag ook blijven die wordt nu al enorm....probleempje...

Geplaatst:

Kakai pompoenen! Ik heb er net voor het eerst 1 open 'gehakt' (keiharde buitenkant) en binnenin zit een grote bijna-holle ruimte, met sliertig vruchtvlees en mooie grote pitten zonder schilletje! De pompoen zelf schijnt niet fantastisch lekker te zijn, maar ik hoor mijn kippen niet klagen

Pitjes voor door 2 broden voor mij, een middagje pompoen-schil-leegpikken voor de kippies.

Volgend jaar komen er veeeeeel meer, zodat de varkens er ook van kunnen eten. En ik nog meer pompoenpitbroden kan bakken

Geplaatst:
Kakai pompoenen! Ik heb er net voor het eerst 1 open 'gehakt' (keiharde buitenkant) en binnenin zit een grote bijna-holle ruimte, met sliertig vruchtvlees en mooie grote pitten zonder schilletje! De pompoen zelf schijnt niet fantastisch lekker te zijn, maar ik hoor mijn kippen niet klagen

Pitjes voor door 2 broden voor mij, een middagje pompoen-schil-leegpikken voor de kippies.

Volgend jaar komen er veeeeeel meer, zodat de varkens er ook van kunnen eten. En ik nog meer pompoenpitbroden kan bakken

Heb je gewogen hoeveel gram pitten je hebt? En ongeveer de pompoengrootte? Dit voor de vergelijk van Lady Godiva/ Kakai

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Ik heb 140 gram aan pitjes. Ze zijn nog vers, dus niet gedroogd.

Ze zijn zo'n 2 tot 2,5 cm lang.

Ik heb de pompoen niet gewogen

heb je ze niet erg vroeg geoogst? ik dacht dat het pas later in het najaar kon, vanwege de afrijping van de zaden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

peultjes! sperciebonen, courgette, pluksla, bladbroccoli, spitskool en bergen rucola en kool... broccoli (ook al heb je 3 planten nodig voor 1 maaltje) en op advies van Koert de tuinbonen nog een kans geven... en augurken en pepers....

Geplaatst:

Reuze zonnebloemen, worden lekker hoog en hebben giga bloemen waar grote zaden vanaf komen.

De zier soorten natuurlijk ook maar daar komen maar hele kleine zaden vanaf.

Geplaatst:

Hoe bedoel je dit Margareth? Dezelfde hoeveelheid van 4 planten aan 1 plant gaat je nooit lukken natuurlijk, 1 plant geeft maar 1 stronk, als je die stronk dan met korte steel oogst, zullen er vaak nog wat kleinere roosjes vormen, maar meer niet. In verhouding geeft die enorme plant nou eenmaal weinig opbrengst! Ik ga aankomend jaar de ninestar proberen een meerjarige broccoli, dat is misschien ook wat voor jou! Via de zoekfunctie rechtsboven even zoeken voor info, zijn een aantal forumleden die hem al hebben staan.

Geplaatst:

Koert ik bedoel dat mijn broccoli's zo klein zijn, dat als ik er van wil eten met zijn 2-en, ik van 4 planten moet oogsten.... ipv dat 1 plant volstaat ...Ik bedoel niet dat ik 4 hoofden per plant wil hebben... moet stiekem wel lachen om deze verwarring geheel te danken aan mijn wazige omschrijving uiteraard...

De meerjarige broccoli heb ik al enthousiast gezaaid, maar die brengt pas volgend jaar iets op, nog ff geduld dus ... een echte aanrader vind ik ook spigariello ofwel bladbroccoli. Groeit snel en is heel lekker en maar een paar minuutjes koken...

Geplaatst:
geheel te danken aan mijn wazige omschrijving uiteraard...

Dan is het voor het eerst dat het niet aan mijn wazige interpretatievermogen ligt

Leuk plantje dat spigariello, ik kende het niet, dikke kans dat ik het volgend jaar een kansje geef!

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...