Luuc Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 Lieve tuindersBij ons volkstuinen complex is geen toilet. Er is hiet wel behoefte aan door meerdere leden. Hoe hebben jullie dit vorm gegeven?Een mooi tuinseizoen gewenst. Luuc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 Bij mijn huidige tuin zijn ze die nu aan het aanleggen, aangesloten op het riool van de particuliere verhuurder van de grond. Bij mijn vorige tuin waren de toiletten aangesloten op een septic tank.Daar werd de wc schoongemaakt door vrijwilligers - die hiervoor 50% korting kregen op hun jaarnota. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 (edited) Welkom hier, Luuc. Ons bestuur heeft de leden die behoefte hebben aan een toilet het advies gegeven om op eigen tuin porta-potti te plaatsen. Die kan eventueel afgeschermd worden met een rietmat rondom zodat je uit het zicht zit. Edited April 6, 2019 by Guest Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 Het grootste deel van ons complex bestaat uit huisjes met tuinen (meestal geen groentetuinen) waarin 6 mnd p.j. ook geslapen mag worden. De wc's van deze huisjes zijn aangesloten op het riool. Ik heb ook een huisje dus geen wcprobleem voor mij.Maar op de beide groentetuingedeeltes zitten ook mensen die géén huisje hebben. En dus heb ik ook diverse mensen toestemming gegeven om in nood bij mij te gaan, zoals ook ik, toen ik nog geen huisje had, bij het "huisje met het blauwe hekje" mocht gaan. En toch hebben we een tijdje nagedacht over een composttoilet bij de groentetuinen.Hiervoor heb je geen rioolaansluiting of water nodig. Wel zaagsel.En natuurlijk mensen die niet vies zijn van mensenpoepjes om het composttoilet met enige regelmaat te ledigen. Zou je aanraden je in te lezen over de verschillende composttoiletmogelijkheden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annaelizabeth Posted April 12, 2019 Share Posted April 12, 2019 composttoilet:http://www.de12ambachten.nl/nonolet.htmlen als er een mooie ruimte is om een rietveld aan te leggenhttp://www.de12ambachten.nl/helofytenfilter.html Als jullie een septic tank willen plaatsen: doe dan een grote, bij voorkeur 3000 liter en een even grote zakput, beide met veel ruimte boven het grondwaterpeil, om te bufferen op drukbezochte dagen. En zorg voor een warme/ zonnige plek ivm de processen die in de tank moeten plaats vinden. Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts