Jorieke123 Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Wat heb je dit jaar voor het eerst uitgeprobeerd (niet zozeer een gewas, maar meer een manier van telen of oogsten of...) en bevalt erg goed? Ik ben erg tevreden over het voorzaaien (in die zwarte trays met kleine potjes) van bietjes, en ze dan onuitgedunt uitplanten. Zodat je steeds 2 of 3 bietjes per 'plant' hebt. Geen gepriegel, en toch mooie grote bieten! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Aardappelen van de supermarkt ( die als laatste in de zak al een beetje lagen te schieten op de keldertrap) in 4-ren snijden en de grond in duwen: 2 maanden later bijna 10 kg geoogst (van 3 piepers). Eerst kocht ik altijd bij de landwinkel van die dure speciale soorten pootaardappeltjes maar die smaken anders of hadden geen goede opbrengst en ik liet me verleiden om nog een kilootje van zus en zo erbij te kopen enz.enz Nu heb k de lekkere aardappelen die ik gewend ben uit eigen tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Tomaten telen! ik had ze dit jaar voor het eerst, en het is zo'n succes dat ik het volgend jaar weer doe Ook het voorzaaien in stektrays is erg handig gr Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Inderdaad het zelfde met de knoflook. Mijn in Frankrijk vers gekochte knoflook deed het veel beter lees; franse knoflook van de 20 kwamen er 2 niet op en de bollen werden heel groot. Van de gekochte pootknoflook komen er 8 op (van de 20) en de bollen blijven klein. Dus iemand die op vakantie naar Frankrijk gaat knoflook mee laten nemen! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Post Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Gedee, hoezo meot je de aardappel lin vieren snijden?groetjes theo Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Tja theo ons bent zunig dan krijg je dus 4 planten!!!! (aan ieder stukje moeten wel spruitjes zitten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Handig! komen er dan ook net zo veel aardappels aan als aan een hele aardappel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Handig! komen er dan ook net zo veel aardappels aan als aan een hele aardappel?Geen idee. ik zal de volgende keer een hele aardappel erbij zetten en dan de statistieken bijhouden Moeten wel een jaar wachten op het antwoord want ik heb nu geen plaats meer om nog aardappelen te zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts