Jump to content

Wat doe ik volgend jaar ZEKER weer?!

Jorieke123

Recommended Posts

Wat heb je dit jaar voor het eerst uitgeprobeerd (niet zozeer een gewas, maar meer een manier van telen of oogsten of...) en bevalt erg goed?

Ik ben erg tevreden over het voorzaaien (in die zwarte trays met kleine potjes) van bietjes, en ze dan onuitgedunt uitplanten. Zodat je steeds 2 of 3 bietjes per 'plant' hebt. Geen gepriegel, en toch mooie grote bieten!

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Aardappelen van de supermarkt ( die als laatste in de zak al een beetje lagen te schieten op de keldertrap) in 4-ren snijden en de grond in duwen: 2 maanden later bijna 10 kg geoogst (van 3 piepers).

Eerst kocht ik altijd bij de landwinkel van die dure speciale soorten pootaardappeltjes maar die smaken anders of hadden geen goede opbrengst en ik liet me verleiden om nog een kilootje van zus en zo erbij te kopen enz.enz

Nu heb k de lekkere aardappelen die ik gewend ben uit eigen tuin

Inderdaad het zelfde met de knoflook. Mijn in Frankrijk vers gekochte knoflook deed het veel beter lees; franse knoflook van de 20 kwamen er 2 niet op en de bollen werden heel groot. Van de gekochte pootknoflook komen er 8 op (van de 20) en de bollen blijven klein. Dus iemand die op vakantie naar Frankrijk gaat knoflook mee laten nemen!

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Handig! komen er dan ook net zo veel aardappels aan als aan een hele aardappel?

Geen idee. ik zal de volgende keer een hele aardappel erbij zetten en dan de statistieken bijhouden

Moeten wel een jaar wachten op het antwoord want ik heb nu geen plaats meer om nog aardappelen te zetten.