Jump to content

Komt dit nog goed?

Stoyanov

Recommended Posts

Nog een tip: als dit te veel prei is om allemaal te poten, dan zou ik een groepje bij elkaar houden en in de volle grond in de schaduw neerzetten. Zo kun je volgend jaar (of het jaar daarop) de rest poten. Zo heb ik 4 jaar geleden veel te veel prei gezaaid en gebruik ik nog steeds die zaailingen op de plek waar ik prei oogst. Bevalt mij uitstekend. Maar 1 x werk aan gehad

Nog een tip: als dit te veel prei is om allemaal te poten, dan zou ik een groepje bij elkaar houden en in de volle grond in de schaduw neerzetten. Zo kun je volgend jaar (of het jaar daarop) de rest poten. Zo heb ik 4 jaar geleden veel te veel prei gezaaid en gebruik ik nog steeds die zaailingen op de plek waar ik prei oogst. Bevalt mij uitstekend. Maar 1 x werk aan gehad

Het zijn 2 magnetronbakjes, dus ik schat zo'n 60 preitjes.

Dat komt wel op.

Ik heb het dit jaar voor het eerst gezaaid.

Moet ik nog iets van voeding geven?

Het staat namelijk al even in dezelfde aarde.

Hey Mellie en gaan die preitjes nooit in de bloei dan?

Ik heb dat de afgelopen jaren nooit gehad bij die kleintjes, maar ik zet ze onder de rabarber en de frambozen, dus ze staan wel in de schaduw van die planten. Groeien wel wat, maar niet bijzonder veel.

Ik wilde er een foto van maken om het te demonstreren, maar nadat de kas geplaatst is, heb ik het restant in de grond gezet waar de oude preien zaten. Het ziet er niet meer sprieterig uit en zijn al heuse kleine preitjes.