Stoyanov Posted May 7, 2019 Share Posted May 7, 2019 Ik heb prei gezaaid. 3Ben echter sceptisch over de goede afloop.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted May 7, 2019 Share Posted May 7, 2019 Dat het zulke sprieten zijn? Komt wel goed, ook al ziet het er niet zo uit. Heeft tijd nodig, hier ziet de prei er ook nog zo sprieterig uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Nog een tip: als dit te veel prei is om allemaal te poten, dan zou ik een groepje bij elkaar houden en in de volle grond in de schaduw neerzetten. Zo kun je volgend jaar (of het jaar daarop) de rest poten. Zo heb ik 4 jaar geleden veel te veel prei gezaaid en gebruik ik nog steeds die zaailingen op de plek waar ik prei oogst. Bevalt mij uitstekend. Maar 1 x werk aan gehad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Hey Mellie en gaan die preitjes nooit in de bloei dan? Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saalk86 Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Ik had het ook met verpotten van bosui, is hier goed gekomen. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoyanov Posted May 9, 2019 Author Share Posted May 9, 2019 Nog een tip: als dit te veel prei is om allemaal te poten, dan zou ik een groepje bij elkaar houden en in de volle grond in de schaduw neerzetten. Zo kun je volgend jaar (of het jaar daarop) de rest poten. Zo heb ik 4 jaar geleden veel te veel prei gezaaid en gebruik ik nog steeds die zaailingen op de plek waar ik prei oogst. Bevalt mij uitstekend. Maar 1 x werk aan gehad Het zijn 2 magnetronbakjes, dus ik schat zo'n 60 preitjes.Dat komt wel op.Ik heb het dit jaar voor het eerst gezaaid.Moet ik nog iets van voeding geven?Het staat namelijk al even in dezelfde aarde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted May 9, 2019 Share Posted May 9, 2019 Hey Mellie en gaan die preitjes nooit in de bloei dan? Ik heb dat de afgelopen jaren nooit gehad bij die kleintjes, maar ik zet ze onder de rabarber en de frambozen, dus ze staan wel in de schaduw van die planten. Groeien wel wat, maar niet bijzonder veel. Ik wilde er een foto van maken om het te demonstreren, maar nadat de kas geplaatst is, heb ik het restant in de grond gezet waar de oude preien zaten. Het ziet er niet meer sprieterig uit en zijn al heuse kleine preitjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts