Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Knoflook teentjes planten


Jorg

Aanbevolen berichten

Knoflook is niet meer weg te denken bij ons thuis. Je hebt er nooit genoeg van geteeld om toe te komen tot de niewe oogst.

Maar gelukkig, nog even en we kunnen weer knoflook teentjes planten.

 

Wanneer

Het planten van kleine teentjes (2 tot 3 cm) kan best gebeuren vanaf einde september of oktober.

 

Hoe

Maak plantgaatjes van ongeveer 5 cm (2x het teentje).

Plant de teentjes met de punt omhoog.

Plant u in het voorjaar, dan stopt u ze ongeveer 2 / 3 cm diep met de punt net onder de grond.

 

09072010213.jpg

 

Oogsten:

- Winterteelt (juli) - Geeft grotere bollen.

- Lenteteelt (augustus) - Geeft kleinere bolletjes.

 

 

Welke soorten kweken jullie? Teentjes uit de suppermarkt of speciale rassen van de zaadhandel?

Ik gebruik nu voor het derde jaar achtereen de teentjes van de in juni/juli geoogste knoflook.

Helaas geen idee welke soort het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit jaar wel een goede oogst van een roze soort. Van de zaadhandel. Ik zou even moeten zoeken om te weten hoe de soort ook alweer heet:

 

ok6i4o61951371229265.jpg

2s9yk5d59361371229278.jpg

 

Wij gebruiken op zich niet echt veel knoflook. En dat persen vind ik ook maar niets (stinkende vingers na het pellen!). Ik vul dus elke keer een potje met vele gehakselde teentjes. En daar doe ik olie bij. Als ik dan wat nodig heb bij het koken, neem ik een mespuntje of meer uit dat potje.

Is het potje leeg, dan ga ik weer aan het hakselen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tip Jorieke!

Ik heb de soort FOKHAGYMA vorig jaar geplant, mocht dat iemand iets zeggen. Niks op aan te merken groeit net zoals andere soorten uit tot mooie bollen, en komt goed op. Over de smaak kan ik ook niet veel bijzonders op merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...