Jump to content

Gratis (natuurlijk), maar wel af te halen

Recommended Posts

Voor wie het de moeite zou zijn tot hier te komen en geïnteresseerd is : her en der staan in m'n tuin jonge wijnbesplantjes en verschillende vijgenstruikjes (ong 1m) die gerooid zullen worden na de zomer. Met een goeie kluit aarde is dat alles eventueel nu ook al te verplanten. Omgeving Heist op den Berg.

Ik ben wel geïnteresseerd in de vijgen-planten maar ook voor mij (Waalwijk) wel een eind rijden.

Ik zal eens kijken of ik geen bekenden heb die daar wel regelmatig komen.

JdS

Blijkt dat de Japanse wijnbes hier her en der uitgezaaid worden door de vogels. Heb ooit eens gegoogeld en gelezen dat men beweert dat die zaailingen praktisch geen vruchten geven. Het tegendeel is waar: al wat ik uitplant en of bijplant staat geregend vol met vruchtjes. Evenzo bij mijn dochter, waar we een hele muur ermee bezet hebben.

Ik ga de besjes die er nog aanhangen, plukken en pletten en de zaadjes drogen. Dan stuur ik ze samen met de tomatenzaadjes en andere naar Jorieke die zorgt dat het één en ander bij in het carousselpakje komt. Als de zaadjes hier kiemen, moeten ze dat ook bij jullie in potjes doen.

Hallo Ludo, is dat ook een idee voor de vijgen? Een paar zaden (als 'ie al vruchten draagt) opsturen, plant ik ze thuis weer uit. En blijft je vijgen-plant beschikbaar voor iemand die misschien dichter in de buurt woont. De porto-kosten maak ik gewoon aan je over.

groeten JdS

Als de vijg straks zijn blad laat vallen kun je eenvoudig een tak aan iemand vragen deze zet je in potje water in venbsterbank waar hij vrij snel

wortels gaat maken waarna je hem oppot.

Players only love you when they're playing.

Zaadjes van de wijnbes zijn gedroogd, evenals zaden van tomaten en mosterdsla. Eén van de dagen stuur ik ze naar Jorieke die ze dan in de caroussel kan droppen. Indien je niet kan gebruik maken van de caroussel, stuur me een aan jouw geaddresseerde gefrankeerde envelope en ik bezorg je ze. Dit geldt voor iedereen omdat ik moeilijk aan iedereen persoonlijk een zending kan versturen, dat zou te kostbaar worden. Laat maar weten.

Erg jammer, maar toch bedankt dat je de moeite hebt gedaan!

De uitlopers is ophalen en dat is wel wat ver...

Ik zoek verder en als ik jou nog eens kan helpen, laat het dan weten!

groeten JdS

• 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...