Ludo Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Voor wie het de moeite zou zijn tot hier te komen en geïnteresseerd is : her en der staan in m'n tuin jonge wijnbesplantjes en verschillende vijgenstruikjes (ong 1m) die gerooid zullen worden na de zomer. Met een goeie kluit aarde is dat alles eventueel nu ook al te verplanten. Omgeving Heist op den Berg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Bedoel je de japanse wijnbes? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Bedoel je de japanse wijnbes? ken je dan nog een wijnbes ? Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 4, 2011 Author Share Posted August 4, 2011 Tuurlijk Japanse wijnbes, Chinese heb ik niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Tuurlijk Japanse wijnbes, Chinese heb ik niet ik ook niet , want ik krijg ze niet te pakken met de stokjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essie28 Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Ik zou heel graag een Japanse wijnbes willen hebben alleen woon in in Zuid Holland. Niet echt in de buurt geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JdS Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Ik ben wel geïnteresseerd in de vijgen-planten maar ook voor mij (Waalwijk) wel een eind rijden.Ik zal eens kijken of ik geen bekenden heb die daar wel regelmatig komen. JdS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 8, 2011 Author Share Posted August 8, 2011 Blijkt dat de Japanse wijnbes hier her en der uitgezaaid worden door de vogels. Heb ooit eens gegoogeld en gelezen dat men beweert dat die zaailingen praktisch geen vruchten geven. Het tegendeel is waar: al wat ik uitplant en of bijplant staat geregend vol met vruchtjes. Evenzo bij mijn dochter, waar we een hele muur ermee bezet hebben. Ik ga de besjes die er nog aanhangen, plukken en pletten en de zaadjes drogen. Dan stuur ik ze samen met de tomatenzaadjes en andere naar Jorieke die zorgt dat het één en ander bij in het carousselpakje komt. Als de zaadjes hier kiemen, moeten ze dat ook bij jullie in potjes doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JdS Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Hallo Ludo, is dat ook een idee voor de vijgen? Een paar zaden (als 'ie al vruchten draagt) opsturen, plant ik ze thuis weer uit. En blijft je vijgen-plant beschikbaar voor iemand die misschien dichter in de buurt woont. De porto-kosten maak ik gewoon aan je over. groeten JdS Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Als de vijg straks zijn blad laat vallen kun je eenvoudig een tak aan iemand vragen deze zet je in potje water in venbsterbank waar hij vrij snelwortels gaat maken waarna je hem oppot. Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 9, 2011 Author Share Posted August 9, 2011 Jds, dat de vijg uit te zaaien is weet ik niet, misschien kan ik het eens proberen..Ik zal in alle geval de zaadjes eens drogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
floor Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Een Gatenplant (Monstera deliciosa)van 2 meter hoogin Balen, Belgie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 10, 2011 Author Share Posted August 10, 2011 Zonde, maar niemand lust dat hier. Kruiwagens mispels en kweeperen om weg te gooien ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essie28 Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Zeker zonde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Zet het eens op (bijv.) Marktplaats. Er zijn genoeg mensen die ze wel willen plukken! Of rapen voor hun varkens Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
natvantos Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Hé ludo heb je nog zaadjes over van de wijnbes ? ik zou er graag ook wat willen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 Zaadjes van de wijnbes zijn gedroogd, evenals zaden van tomaten en mosterdsla. Eén van de dagen stuur ik ze naar Jorieke die ze dan in de caroussel kan droppen. Indien je niet kan gebruik maken van de caroussel, stuur me een aan jouw geaddresseerde gefrankeerde envelope en ik bezorg je ze. Dit geldt voor iedereen omdat ik moeilijk aan iedereen persoonlijk een zending kan versturen, dat zou te kostbaar worden. Laat maar weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JdS Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Hoi Ludo, als je zaden kunt winnen van je vijg zijn die er welkom. Uiteraard zijn de portokosten voor mij. Misschien even een pb als het gelukt (of mislukt) is? groeten JdS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 20, 2011 Author Share Posted August 20, 2011 ok JdS, ik laat het je weten wanneer ze droog zijn ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Zonde, maar niemand lust dat hier. Kruiwagens mispels en kweeperen om weg te gooien ! Moet je ff op kweepeer.nl zetten onder "verkooppunten". Zijn genoeg mensen erg blij mee! Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 @JdS : Heb geprobeerd wat zaadjes te zoeken in een rijpe vijg. Zoals je ziet... niks dat op zaadjes gelijkt, je zal het met uitlopertjes moeten stellen JdS.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JdS Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Erg jammer, maar toch bedankt dat je de moeite hebt gedaan!De uitlopers is ophalen en dat is wel wat ver... Ik zoek verder en als ik jou nog eens kan helpen, laat het dan weten! groeten JdS Link to comment Share on other sites More sharing options...
natvantos Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Hé ludo vandaag is eerste zaailing opgekomen na 12 dagen van de wijnbes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted September 11, 2011 Author Share Posted September 11, 2011 Dat is zeer goed nieuws Natvantos ! 'k Had het zo vlug niet verwacht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts