Ga naar inhoud

Groeien en bloeien onder eikenbomen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo tuin en bloemenliefhebbers,

Al een tijd lang lees ik mee op het forum en zoek ik hier en daar wat informatie op of lees jullie interessante verhalen. Nu het (dan eindelijk) een paar uurtjes regent leek het me wel leuk ook eens mee te praten hier.

Stiekem maak ik ook een account aan omdat ik las dat jullie twee ruildagen hebben, en ik zou heel graag met meer mensen planten ruilen! Op die manier kom je steeds nieuwe en bijzondere planten en bloemen tegen.

Nou heb ik wat voorsteltopic's gelezen en begrijp ik dat het vooral de bedoeling is je tuin voor te stellen, dus bij deze:

- Mijn tuin ligt eigenlijk in het bos, de grond is puur zand en er staan een aantal flinke eiken -> nouja dan snappen jullie wel waar mijn naam vandaan komt.

- Ik ben bezig op +- 300 vierkante meter, dit stuk staat compleet vol met bloemen, groenten (prei, courgette, 4 tomatensoorten, aardpeer, pastinaak, rabarber, minimais, etcetc..) en wat fruitboompjes en kleinfruit (zoveel mogelijk gemengd, volgend jaar ga ik wel enkele bedden met puur groenten aanleggen, om iets meer structuur te houden en ook zodat ik gerichter water kan geven aan de groenten die het nodig hebben). Ik probeer zoveel mogelijk verschillende soorten te kweken, echter dit jaar door de enorme hitte en i.c.m. studie etc is er wel aardig wat mislukt moet ik toegeven.. Volgend jaar beter?

- Bijen (een beetje voor de honing en de was, maar zo natuurlijk mogelijk. De honing gaat niet voor het welzijn van het volk..)

- Om de tuin heen ben ik bezig om random pompoenkruisingen te groeien. (Vorig jaar kwam er onverwachts een hele rare soort uit bestelde zaden, deze is weer gekruist aangezien er min 10 soorten in mn veldje stonden, deze zaden groeien nu buiten de tuin om tegen het "onkruid" -> worden later verkocht en weggegeven als sierpompoen. Zitten leuke tussen als zeg ik het zelf. )

- Verder droog en verzamel ik zoveel mogelijk zaden en droog ik kruiden en bloemen. Die gebruik ik in bijvoorbeeld zeep en andere producten (ben nog een beginnen maar helemaal verslaaft aan het zeepmaken..) Zeep is of helemaal vegan, of er zit een beetje bijenwas in.

Ik vind dit bericht nu wel lang genoeg dus dat was het

de1f1fb7-c445-4408-ae54-a0f93f90bca261461564754817.jpg

b72f770f-ec4c-4921-aae0-772418d9795c85481564754816.jpg

8405bdaa-604a-4ea3-8ee1-2907e253b56f42671564754815.jpg

3883a08a-7a7f-4a94-80fa-091566d21c4052241564754814.jpg

1e0f2498-f7b1-4205-9d45-bdebc8ee127146511564754812.jpg

Geplaatst:

Supeeuk! Ik word ook helemaal blij van je emmer boeketje gratis uitzoeken dat doet mijn hartje altijd goed!

Mooie dingen doe je en volgens mij zit je op een prachtig stukje natuur. Geniet ervan en tuinier ze!

Groene groetjes!

Geplaatst:

Bedankt allemaal! Ja ik vind de bloemetjes ook leuk altijd om neer te zetten! Eerst zette ik ze ook wel los neer in emmers om zelf samen te stellen, maat dat werkte niet zo goed. Dahlias waren dan bijvoorbeeld ineens allemaal weg en andere mengbloemen bleven staan, dus op deze manier hebben meer mensen plezier ipv alleen de eerste die komt en de bos pakt, haha en is ook nog leuk om samen te stellen.

De grond is wel heel slecht dus een avontuur om te verbeteren en geschikte planten te vinden. Merk wel echt al een verschil in bodem kwaliteit op het stuk waar ik al jaren bezig ben in vergelijking met het stuk dat er dit jaar bij kwam, dus er is hoop!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...