appelvrouw Geplaatst: 10 augustus 2019 Geplaatst: 10 augustus 2019 (aangepast) Lijst van JetGevraagd: bijenwas weggooi douchemutsenwortels van de echinacea purpurea, van 1 plant of nog beter van twee planten, mag gedroogd zijn of vers.Eend, kip en konijn, geslachtEen flinke bos gedroogde paardenstaart (equisitum) ?Enkele kleine eetbare pompoenen, bv groene of oranje Hokkaido of butternut, mijn oogst is op enkele kleine pompoentjes na vrijwel mislukt door de droogte.Hetzelfde ge ld voor uien die het traditioneel slecht doen bij ons. Misschien wat pompoen of ui ruilen tegen kweeperen? Aangeboden: *oerpreibolletjes *enkele olifantentenen*een schoteltje olifantenknoflook broedbolletjes*enkele Egyptische uien (4 X 4, ongeplant en geworteld) *verschillende kruidentheeproefjes bv ochtend- en avondmix. *Enkele porties van ..gram Roselle (Hibiscus sabdariffa) rechtstreeks uit Senegal van de laatste oogst voor thee*In pb overleg enkele (nog door Lie nader te bepalen) hoeveelheden eau de vie plusminus 50% (pruimen eigen tuin, officieel gestookt) voor bv liqueur of tincture. Veel Kweeperen mag geruild voor een potje jam Te koop, of voor een goede ruil:*Loopeenden mee te nemen op de moestuinforumdag in oktober. Voorlopig 10 nog 7 jonge Indische eenden van nu 11 weken oud. * Bananenboompje met 7 stekjes/uitlopers: Zaden: *Zaden Nigella wit en blauw, door elkaar. 2019*zaden aubergine Astrakom ( gekocht `19 Rare Seeds)*zaden gele Coeur de Boeuf heirloom uitNoord Frankrijk: *Zaden van de tomaat “Persica” 2019: *Zaden van de Allergrootste Coeur de Boeuf f4 2019: Wordt vervolgd.De zadenlijst die ik hier neerzet, daar mag je van uitzoeken wat je wilt en hoeveel je wilt..van iedere soort is er maar een zakje en als een ander ook wilt kan je dat met diegene delen. De zaden in de zelfgebrouwen zakjes van mijn tuinclub komen van goede bedrijven als Franchi, Kokopelli, de Bolster, de nieuwe tuin en Rare Seeds In een enkel pakje zit maar weinig, in de meeste pakjes genoeg om met minstens een ander persoon te delen. Alles minstens houdbaar tot volgend jaar, het meeste heb ik afgelopen jaar gekregen of gekocht, een paar soorten het jaar ervoor...Wat niet gevraagd wordt gaat in de zadenzak voor een van de velden van Jorieke en Joep dus aarzel niet! Dit is geen ruilspul, je mag het zo hebben!! 1/salade crisp mint2/ cicoria fladige salade3/cicoria grumolo rossa salade4/Romana bionda lentissimo a montare salade5/pan di zucchero, suikerbroodsla6/ sweet chocolate pepper7/ grandpa s home peper8/ sechuan peper9/ cinnamon Basil10/Thai sweet Basil11/ Basil Rosie12/ komkommer Keizer Alexander13/ gourde amphora14/ pompoen musque de Provence15/ paarse morgenster ( haverwortrl)16/ kappertjes17/ spaghetti pompoen18/venkel perfection19/ aubergine astrakom20/tomate giraffe21/ rode lange radijsEn als laatste 22/ het orginele zakje dat ik van Persica had met de zaden van zijn tomaat, afgelopen jaar ruim voldoende opkomst. Er zitten nog wel 20 zaden in. Ciska zaadjes PersicatomaatAngela sterappels en potjes en zaadjes bumble beeJorieke Olifantenbol en witte budlleia en Saint Antoinzaadjes en vlees en eitjes en krijgt ook geld van mij GoldFish equisitum en kruidenthee kweeperen en sierkweetjesCcakeje Roselle en zakken tegen geldMellie zaden CdB geel en rood, little gem zaden en nummer 4, 12, 14, 19 van de zadenlijst, en mosterddressing tegen kruidenpasta + tomaatpuree Mylena tomatenzaad Claudy Egyptische ui, crisp mint, giraffe, cicoria grumolo rossa salade, pan di zucchero, suikerbroodsla tegen komkommerzaden, bloemkoolzaden en pak- en amsoiJootje..Sweet chocolate pepper en kweeperen Tuinbl kasje tegen eeuwig moes en eau de vie en enkele tenen oliefantenknoflookNasuada: ik krijg nog iets van de azijnpot...eend?Arja, bananencake tegen zaden van de lijst (7,8,9,10,11, 13en 20)PG enkele tenen olifantenknoflook 30 september 2019 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 17 augustus 2019 Geplaatst: 17 augustus 2019 Jet, Ik weet niet of ik die kant op kom...tis nog allemaal erg onzeker. maar ik houd mij wel aanbevolen voor enkele zaden van de tomaat van persica... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 augustus 2019 Geplaatst: 17 augustus 2019 Ik weet niet of het kan of luktMaar zou je voor mij een sterappel kunnen bewaren? Ik wil er graag een proeven maar weet verder niemand die er een heeft. Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2019 Jet, Ik weet niet of ik die kant op kom...tis nog allemaal erg onzeker. maar ik houd mij wel aanbevolen voor enkele zaden van de tomaat van persica... Ciska welzeker en als je niet komt kan ik ze je sturen. @Angela, natuurlijk je mag wel een kilo als je wilt. Nu maar hopen dat de appels in de boom blijven, we hebben eens enorm moeilijk appeljaar Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 augustus 2019 Geplaatst: 17 augustus 2019 Kijk maar ik weet ook niet of je ze goed kan bewaren?Ik heb ook ergens gelezen dat je ze moet plukken en dan 2 maanden later pas moet eten maar er stond geen reden bij vond het eigenlijk een beetje vreemd. Ik vind het een moeilijk jaar voor alles deze keer. Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2019 Ja dat heb ik ook gehoord, en wij aten ze vroeger thuis met Kerst. Maar volgens mij werden ze dan in een koelcel bewaard want ik vind ze na enkele maanden melig worden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2019 Geplaatst: 23 augustus 2019 Zou ik een paar tenen OK mogen? Er kwamen er een paar als solo naar boven dit jaar, en die ga ik poten voor prei. Zou mooi zijn als ik er in oktober dan nog een aantal kan zetten voor tenen voor volgend jaar! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goldfish Geplaatst: 23 augustus 2019 Geplaatst: 23 augustus 2019 Welke paardenstaart zoek je ? Als je Equisetum arvense (heermoes. akkerpaardenstaart bedoelt.....) half Gouda zit er mee onder, zo ook genoeg volkstuinen zoals die van buurman op het complex. Dan kan ik morgen wel flink "oogsten". Geen idee hoelang het moet drogen dan en hoe... Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2019 Zeker Jorieke, ik heb een héle bol te vergeven, wil je die helemaal? Mag van mij hoor dan is mijn olifantenknoflookruilmateriaal bij deze op.Vincent ja de gewone akkerpaardenstaart. In bosjes drogen in je schuurtje als je die hebt? Uit de zon iig. Ik wil ze omdat ze in de Franse bioteelt worden gebruikt als versterking bij perzikbomen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 24 augustus 2019 Geplaatst: 24 augustus 2019 Ok. Er zijn heel wat mensen blij wanneer ik dat spul kom oogsten voor heermoesthee o.i.d. Hoeveel wil je hebben? Ongeveer de inhoud (ongedroogd dan) van een plastic boodschappentas? Of een veelvoud daarvan? Mocht ik besluiten niet naar de MTFD te gaan, dan stuur ik het wel per post op. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 augustus 2019 Geplaatst: 24 augustus 2019 Graag Jet! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 24 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2019 CC zeker!Vincent nou wat graag een flinke plastic zak vol, ik heb twee perzikbomen die ik er mee wil mulchen dus ik kan we wat gebruiken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 1 september 2019 Auteur Geplaatst: 1 september 2019 Lijst 1e bericht bijgewerkt, ik vraag bv nog wat pompoentjes om mijn wintervoorraad mee aan te vullen, onze oogst is miniem dit jaar.Morgen ga ik mijn zadendoos doornemen, wordt dus wederom vervolgd... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 2 september 2019 Geplaatst: 2 september 2019 Gisteren het veld van mijn tuinbuurman ontdaan van 10% van zijn akkerpaardenstaart/heermoes. Op dit moment hangt alles op in een donker tamelijk vochtige stenen schuur, in een aardappelnetje. Ik zou het eventueel in huis kunnen ophangen, op een entresol waarbij alleen vanaf boven licht valt door een op het Noord gelegen groot raam. Zou dat ook kunnen ? Of is elke dosis daglicht uit den boze ? Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 september 2019 Auteur Geplaatst: 2 september 2019 Dank Vincent. Née daglicht is minder funest voorzitter het drogen dan vocht zolang het geen direkt zonlicht is. Enige tocht/ briesje/luchtstroom is ook handig als je dat kunt creëren Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 3 september 2019 Auteur Geplaatst: 3 september 2019 Extra aangeboden:5 jonge planten Vijf-in-een-kruid (Plectranthus amboinicus) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 3 september 2019 Geplaatst: 3 september 2019 Okay. Ik ga de twee netjes met heermoes verhuizen! Als je nog wat ochtendkruidenthee over hebt (munt mag er in zitten, ik wil niet te lastig doen) dan houd ik mij aanbevolen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 september 2019 Auteur Geplaatst: 3 september 2019 Ik maak met alle liefde kruidenthee voor je zonder munt je zegt het maar ik moet de thee nog mengen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 3 september 2019 Auteur Geplaatst: 3 september 2019 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 3 september 2019 Geplaatst: 3 september 2019 Zonder munt is nog beter: okay... twee aardappelnetjes gedroogde heermoes (formaat plastic tas) voor ochtendtheemix. Gaat ongedroogd om 1,2kg ! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2019 Geplaatst: 11 september 2019 Heb je toevallig wat van die saint Antoine sla-zaadjes voor mij? Ik heb in ieder geval pompoen voor je Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 11 september 2019 Auteur Geplaatst: 11 september 2019 Zeker wel Jorieke..tenminste ik dacht dat ik nog wel had, ik ga morgen ff kijken..nu te lui Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2019 Auteur Geplaatst: 12 september 2019 Gekeken en ja ik heb nog Saint Antoine zaad van afgelopen jaar..ik maak een zakje voor je. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mylena Geplaatst: 17 september 2019 Geplaatst: 17 september 2019 Hoi Appelvrouw , ik wil wel graag tomaat van jou en als je nog over hebt ster appel.Mijn lijstje is nog niet helemaal klaar. Ik heb eventueel pok courgette in het zuur om te ruilen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.