appelvrouw Geplaatst: 17 september 2019 Auteur Geplaatst: 17 september 2019 Van welke tomaat wil je dan zaad Mylena? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mylena Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Hoi Jet, fijn dat je tomatenzaad voor mij hebt. Wat wil je van mij hebben? Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Geplaatst: 25 september 2019 (aangepast) Zo de hele middag zo’n beetje bezig geweest met het uitzoeken van mijn tuinzaden..soorten opzoeken etc. Ik heb veel te veel zaden doordat ik van de Franse tuinclub automatisch altijd alles krijg wat iedereen koopt De zadenlijst die ik hier neerzet, daar mag je van uitzoeken wat je wilt en hoeveel je wilt..van iedere soort is er maar een zakje en als een ander ook wilt kan je dat met diegene delen. De zaden in de zelfgebrouwen zakjes van mijn tuinclub komen van goede bedrijven als Franchi, Kokopelli, de Bolster, de nieuwe tuin en Rare Seeds In een enkel pakje zit maar weinig, in de meeste pakjes genoeg om met minstens een ander persoon te delen. Alles minstens houdbaar tot volgend jaar, het meeste heb ik afgelopen jaar gekregen of gekocht, een paar soorten het jaar ervoor... Wat niet gevraagd wordt gaat in de zedenzaak (haha moet zijn zadenzak natuurlijk) voor een van de velden van Jorieke en Joep dus aarzel niet! Dit is geen ruilspul, je mag het zo hebben!! 1/salade crisp mint2/ cicoria fladige salade3/ cicoria grumolo rossa salade4/Romana bionda lentissimo a montare salade5/ pan di zucchero, suikerbroodsla6/ sweet chocolate pepper7/ grandpa s home peper8/ sechuan peper9/ cinnamon Basil10/Thai sweet Basil11/ Basil Rosie12/ komkommer Keizer Alexander13/ gourde amphora14/ pompoen musque de Provence15/ paarse morgenster ( haverwortrl)16/ kappertjes17/ spaghetti pompoen18/venkel perfection19/ aubergine astrakom20/tomate giraffe21/ rode lange radijsEn als laatste het orginele zakje dat ik van Persica had met de zaden van zijn tomaat, afgelopen jaar ruim voldoende opkomst 28 september 2019 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Claudy Geplaatst: 25 september 2019 Geplaatst: 25 september 2019 hai Jet, Heb je nog wat Egyptische ui? groetjes Claudia Quote
Claudy Geplaatst: 25 september 2019 Geplaatst: 25 september 2019 hai Jet, Mocht je nog wat hebben van:- de crips mint salade- suikerbroodsla- CHICORY (Cicoria) grumolo rossa- tomaat giraffe Hoe is de smaak van de Keizer Alexander komkommer..veel bitterder dan de ander komkommers? Kun je deze ook in de buurt van andere komkommers telen? Hoor het wel of het lukt en of je wat van mij wil. groetjes Claudia Quote
Mellie Geplaatst: 25 september 2019 Geplaatst: 25 september 2019 Oeh, ik wil ook wel Jet! 1, 4, 12 en 14! En nr 19 als het kan. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2019 Auteur Geplaatst: 25 september 2019 Claudy deze - de crips mint salade , suikerbroodsla, (Cicoria) grumolo rossa en de tomaat giraffe- gaan in een envelopje met jouw naam erop. In de crisp mint zitten niet zoveel zaadjes maar je kunt misschien toch delen met Mellie die er ook wat van wil. Zelf regelen.Mellie voor jou de Romana, Keizer Alex, Musquee pompoen en de aubergine astrakom. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 september 2019 Auteur Geplaatst: 28 september 2019 Hoe is de smaak van de Keizer Alexander komkommer..veel bitterder dan de ander komkommers? Kun je deze ook in de buurt van andere komkommers telen? Het laatste weet ik niet. Nee niet bitterder, sappiger met meer zaden. En oneetbare schil. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 september 2019 Auteur Geplaatst: 28 september 2019 Van de week ga ik kweeperen oogsten, wie wil? Ik wil ze wel ruilen tegen een lekker potje jam per (ruime) kilo peren.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 28 september 2019 Geplaatst: 28 september 2019 Zo de hele middag zo’n beetje bezig geweest met het uitzoeken van mijn tuinzaden..soorten opzoeken etc. Ik heb veel te veel zaden doordat ik van de Franse tuinclub automatisch altijd alles krijg wat iedereen koopt De zadenlijst die ik hier neerzet, daar mag je van uitzoeken wat je wilt en hoeveel je wilt..van iedere soort is er maar een zakje en als een ander ook wilt kan je dat met diegene delen. De zaden in de zelfgebrouwen zakjes van mijn tuinclub komen van goede bedrijven als Franchi, Kokopelli, de Bolster, de nieuwe tuin en Rare Seeds In een enkel pakje zit maar weinig, in de meeste pakjes genoeg om met minstens een ander persoon te delen. Alles minstens houdbaar tot volgend jaar, het meeste heb ik afgelopen jaar gekregen of gekocht, een paar soorten het jaar ervoor... Wat niet gevraagd wordt gaat in de zedenzaak (haha moet zijn zadenzak natuurlijk) voor een van de velden van Jorieke en Joep dus aarzel niet! Dit is geen ruilspul, je mag het zo hebben!! 1/salade crisp mint2/ cicoria fladige salade3/ cicoria grumolo rossa salade4/Romana bionda lentissimo a montare salade5/ pan di zucchero, suikerbroodsla6/ sweet chocolate pepper7/ grandpa s home peper8/ sechuan peper9/ cinnamon Basil10/Thai sweet Basil11/ Basil Rosie12/ komkommer Keizer Alexander13/ gourde amphora14/ pompoen musque de Provence15/ paarse morgenster ( haverwortrl)16/ kappertjes17/ spaghetti pompoen18/venkel perfection19/ aubergine astrakom20/tomate giraffe21/ rode lange radijsEn als laatste het orginele zakje dat ik van Persica had met de zaden van zijn tomaat, afgelopen jaar ruim voldoende opkomst Oeh, ik voel me nog steeds lichtelijk bezwaard om iets te vragen omdat ik nul ruilmateriaal heb. Maar als het echt over is, heb ik zeker belangstelling voor peper (7, 8), tomaat (20), basilicum (9, 10, 11)en die leuke (13) gourde amphora - dat is toch die lollige, niet-eetbare fleskalebas? Nogmaals, niks is ook goed. Of een klein beetje. Of ik koop je om met bananencake. Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 september 2019 Auteur Geplaatst: 28 september 2019 Koop mij maar om met een bananencake Arja Ik stop de gevraagde zaden in een envelopje met jouw naam. De tomaat giraf had ik al aan Claudy vergeven maar ik keek net in het zakje en er zitten nog ruim 30 zaadjes in dus ik haal er tien voor je uit Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 30 september 2019 Auteur Geplaatst: 30 september 2019 Willen jullie allemaal even controleren het eerste bericht? Het meeste is ingepakt en staat klaar naar Nederland vervoerd te worden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 30 september 2019 Geplaatst: 30 september 2019 Je krijgt nog steeds de sierkweeen, maar mijn schoonmoeder heeft (dom dom) bij de groentenboer al kweeperen gescoord. Ze mogen dus in Frankrijk blijven, hoewel ik mij best zelf een keer wil wagen aan een kweeperentaart. Quote
Anna3 Geplaatst: 30 september 2019 Geplaatst: 30 september 2019 Ja, graag kweeperen Zal lekkere jammetjes meenemen. Quote
Mellie Geplaatst: 30 september 2019 Geplaatst: 30 september 2019 Klopt hoor Jet, al dacht ik dat de tomatenpuree gewoon voor het bedrag was waarvoor ik het kocht. Maar komt goed Tot zondag Quote
Mylena Geplaatst: 1 oktober 2019 Geplaatst: 1 oktober 2019 Van welke tomaat wil je dan zaad Mylena?Liefst een gele tomaat en anders zie maar. Wat wil je van mij ? Volgens mij had ik de vorige keer zwarte bonen van jou toch? Die hebben het geweldig gedaan! Heerlijk waren ze. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2019 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2019 Ik denk het niet Mylena, zwarte bonen. De zaadjes staan klaar, rode en gele Coeur de Boeuf. Voor wie wil: Van het zaadbommetjes maken hier in het dorp is een flink zakje zaadbommix over. En Lie is op zoek naar halve literflessen..lege hè ( vol mag ook roept hij ) heeft iemand nog wat staan? Het is voor het goede doel zegt ie Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 oktober 2019 Geplaatst: 1 oktober 2019 Ik heb wel flessen staan van 750ml maar geen van een halve liter Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2019 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2019 Née dank Je Angela die hebben ze nog heel veel. Mellie de vinaigrette is inderdaad wat goedkoper dan de puree we rekenen het verschil wel uit zondag, komt goed. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 2 oktober 2019 Geplaatst: 2 oktober 2019 @appelvrouw:Ik wil graag wat zaad van je siertabak Only the lonely. Voor bladeren als vangplaat tegen luis. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2019 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2019 Ik weet niet zeker of het zaad rijp is Henk ik heb twee podjes in een envelopje gedaan voor je.Voor allen: ik ben ingepakt en klaar, niks meer aan veranderen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mylena Geplaatst: 3 oktober 2019 Geplaatst: 3 oktober 2019 Ik heb nog wel 3 flessen met schroefdop 0,7 liter. Wil je die? Oeps ik zie met dat je genoeg hebt van die maat. Als je nog basilicumzaad over hebt wil ik wel. Quote
Tygovdm Geplaatst: 3 oktober 2019 Geplaatst: 3 oktober 2019 Hallo Jet, heb je nog oerpreibolletjes in de aanbieding? En zit er nog iets bij mijn lijstje wat je zou willen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.