Amrutten Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Van een medetuinier heb ik in het voorjaar 4 maisplantjes gekregen.Ik lust geen mais, maar vind de planten wel leuk. Zonder dat ik er veel aandacht aan besteed heb,(een enkele emmer water uitgezonderd), is er toch e.e.a. gegroeid.En niet eens kleintjes.Volgende week zal ik eens oogsten en wegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted August 20, 2019 Share Posted August 20, 2019 De mais planten zien er goed uit! Ik vind mijzelf een moeilijke eter voor groente. Maar mais lust ik wel. Als je de juiste heb staan zijn ze lekker zoet.Mais uit blik smaakt veel minder lekker dan een verse. Daarom zou ik toch aanraden om deze eens te proeven! Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted August 28, 2019 Author Share Posted August 28, 2019 De grootste kolf heb ik geplukt. Voelde meteen al niet wedstrijdwaardig aan.Vergeten foto te maken 313 gram met alles erop en eraan. Dit is de naakte kolf, van voren En van achteren. Zag er leuk uit op het veld, maar aangezien ik geen mais lust, en we geen kippen hebben, doen we dit niet meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sand&Oak Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Je zou de korreltjes ook los kunnen snijden en dan door tacovulling of pastasaus oid heen kunnnen doen. Misschien vind je mais zo vies dat dat ook niks is hoor, maar kan ook zijn dat je het dan niet echt merkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted August 28, 2019 Author Share Posted August 28, 2019 Ik heb de kolf 15 minuten gekookt, daarna roomboter erover en een beetje zout.Smaakt inderdaad lekker, heel zoet.Mijn weerzin tegen mais komt van die kouwe pleur uit blik die je soms in salades krijgt.Gezegd moet zijn, dit zelfgekookte spulletje smaakt best lekker.Nu nog recepten zoeken.Ik ga waarschijnlijk de hele oogst koken, lossnijden en invriezen. Neem aan dat dat kan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Dat kan prima en de korrels zijn samen met wat droogbonen chili en bijv. wat snijbietgroen een prima basis voor bijv. chili con carne in de winter. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Gezegd moet zijn, dit zelfgekookte spulletje smaakt best lekker. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted May 18, 2020 Share Posted May 18, 2020 Zelfde zaad, zelfde potgrond, maar in de aparte zakjes een kiempercentage van 11/12 en samen gezaaid nog niet eens de helft. En grootte ook behoorlijk anders.Ze stonden de hele tijd op zolder, voor het raam aan de oostkant. Vanaf vandaag in de tuin, niet op de tafel maar ergens beschut op de grond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts