Geplaatst: 30 september 20196 j wauw!! Wat mooi! En ook zoveel bij elkaar. Hier (in de randstad) zie je de echte rood/witte paddestoelen maar zelden, blijft een magisch gezicht.
Geplaatst: 30 september 20196 j Hier zie ik ook nooit vliegenzwammen. Ik heb het even opgezocht, maar die schijnen te leven in associatie met berk, tamme kastanje, eik, beuk en ook wel met den en spar. Dat hebben we hier nauwelijks.Paddestoelen en heksenkringen zie ik wel altijd volop, zodra het even vochtig is dan schiet dat uit de grond. Ik geloof niet dat het beslist herfst hoeft te wezen. Wie van paddestoeltjes houdt kan ik zeker aanraden met houtsnippers te werken. Op de paden bij mij op de tuin liggen af en toe tapijtjes paddestoelen. Niet van het soort waarvan je afbeeldingen maakt voor boeken over kabouters, maar evenzogoed wel grappig om te zien.Deze foto is wel van dik 3 weken terug, en het ging me om de voortgang van de pompoenen, maar dit soort paddestoeltjes komen dus regelmatig op op de houtsnipperpaden. De pompoen is nu al mooi groot natuurlijk, de zwammetjes weg want dat duurt 1 of 2 dagen en dan zijn ze alweer verwelkt.
Geplaatst: 3 oktober 20196 j Helaas weet ik weinig van paddestoelen, ik kan niet eens Heleen's melkzwammen en inktzwammen visualiseren.Iedere dag zie ik wel weer nieuwe paddestoelen, sommigen blijven gewoon het grootste deel van een jaar staan. Ik heb het idee dat deze wat langer blijven - hier zit trouwens een stuk hout ónder de grond waar de paddestoelen op groeien:
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.