rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Pepers staan te popelen om straks weer heerlijk in het zonnetje te staan. Het wordt alleen steeds meer sleepwerk. 😅 Maar het is wel mooi groen zo in huis! Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
jwedding Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Zien er heel gezond uit @rorror! Ik heb hier een probleem met de pepertjes, maar ik vermoed dat dit misschien ligt aan het formaat van de potjes (11x11x12) Iemand een idee? Ze krijgen 1x per week voeding van Chili Focus wat het altijd goed leek te doen tot deze week. Ik heb wel voor de zekerheid al een flinke maat grotere potten besteld van 17x17x17 Quote
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 @jwedding Heeft de plant ook al die gele bladeren laten vallen? Heb je ook een foto van de top? Zijn die ook geel, of zijn die gewoon nog groen? Heb je het foto van het etiket van ' Chili Focus voeding ' Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
jwedding Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) Er zijn nog geen bladeren van de plant gevallen. 6 mei 2020 aangepast door jwedding Quote
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Aja! Ik mis MgSO4 in de fles. Maar dat hebben ze er denk ik bewust niet ingedaan. Epson Zout/Bitterzout (magnesiumsulfaat) maakt de plant weer mooi groen. Zoiets: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-epsom-salt-bitterzout/p/4966186 Zonder parfum en toevoegingen natuurlijk. Ik gebruik het zelfde. Even een theelepeltje oplossen in de planten spuit. Even na zonsondergang op de bladeren spuiten. (boven/onder) En een klein beetje in het water meegieten. Binnen een paar dagen zou je resultaat moeten zien. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
jwedding Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Super, bedankt maar weer! Ik ga zo eens even langs bij de Kruidvat. 👍 Quote
Toto Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Ik twijfel nog. Ze geven zeer mooie temperaturen de komende dagen, maar over een weekje koelt het snachts weer af tot 3 graden. Zou ik mijn pepers als in de serre uitplanten? Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 @Toto wat is de tempratuur in de serre als het buiten 4graden is? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rocsimmic Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) 1 uur geleden, rorror zei: Aja! Ik mis MgSO4 in de fles. Maar dat hebben ze er denk ik bewust niet ingedaan. Epson Zout/Bitterzout (magnesiumsulfaat) maakt de plant weer mooi groen. Zoiets: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-epsom-salt-bitterzout/p/4966186 Zonder parfum en toevoegingen natuurlijk. Ik gebruik het zelfde. Even een theelepeltje oplossen in de planten spuit. Even na zonsondergang op de bladeren spuiten. (boven/onder) En een klein beetje in het water meegieten. Binnen een paar dagen zou je resultaat moeten zien. Onder aan staat dat er wel magnesium in zit hoor. Geef je kraanwater of regenwater? Vind je steeltjes ook wel een rare kleur hebben. Kun je je ph en ec ook meten? 6 mei 2020 aangepast door rocsimmic Quote
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Dat had ik niet gezien. Maar als er niet specefiek staat hoeveel er van in zit, gok ik dat de hoeveelheid minescule is? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rocsimmic Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) volgens mij is magnesium tekort vaak tussen de nerven van het blad als je genoeg N geeft. Ik zou hem in een grotere pot zetten met wat nieuwe grond als je hem nog niet in de volle grond gaat zetten en dan ben je meestal van de problemen af. 6 mei 2020 aangepast door rocsimmic Quote
Boudewijn1988 Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) Op 4-5-2020 om 20:41, rorror zei: @muls80 Wortels worden dan ook wat hoger op de stam gemaakt, en bijzaak is dat hij wat steviger komt te staan. Volgens mij is het verhaal van de hogere wortelvorming niet het geval in tegenstelling tot tomaten 6 mei 2020 aangepast door Boudewijn1988 Quote
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 @Boudewijn1988 Als je iets verder leest, heb ik een afbeelding gepost, na het dieper planten, dat er hoger op wortels worden aangemaakt. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Boudewijn1988 Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 @rorror Misschien heb ik het dan mis, ik had begrepen uit onderstaande filmpje dat een peper dit niet deed namelijk: 1 Quote
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Bedankt voor het filmpje. Hij heeft pas bij het planten buiten in de bakken ze dieper gezet, hij heeft het niet gedaan met jonge zaailingen. Wel toont hij 1 peper waar hoger op wortels zijn gemaakt. Verder merkt hij op dat de stam niet gaat rotten. Maar hij had ze ook zeker 5 a 8cm dieper geplant. Dus dieper dan de baby blaadjes. Daar ben ik dan weer geen voorstander van. Ik zal het ook eens testen met wat oudere planten deze zomer. Dan maak ik wat foto's van de resultaten. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Toto Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 3 uren geleden, rorror zei: @Toto wat is de tempratuur in de serre als het buiten 4graden is? Zeer goede vraag, helaas geen flauw idee. We hebben de serre vorig weekend ineen gezet 😛 dus ik heb helaas nog geen ‘data’. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Joostg Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Hi all, als beginneling kom ik met veel groenten best een eind, maar de peper geeft me wat kopzorgen. 16 feb (binnen) gezaaid. 12 maart verpeend in p9. Ondertussen staan ze er zo bij. Wat doe ik verkeerd (ter illustratie een leeg p9 potje ernaast) lijkt me in verhouding dun tov de bladeren. Ze staan al heel lang in de kas (tot afgelopen week elke avond naar binnen) dus licht krijgen ze zat. Ik ontvang graag tips :). ps: ik heb er tegen beter weten in ook twee uitgeplant gisteren (zie laatste foto) Quote
TomP Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 Ik heb al verschillende soorten pepers en paprika's (en aubergine en tomaten) in de serre in de volle grond. Aubergines en tomaten zijn goed aangeslagen en groeien goed (aubergines trager natuurlijk dan de tomaten) De pepers en paprika's doen niet veel en blijven tot nog toe even groot maar maken wel okselscheuten aan dus staan zeker niet stil. Verschil met de planten in potten is aanzienlijk, kleur van de bladeren is veel dieper groen ook al zijn de planten in hun potten ook tevreden Quote
TomP Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 @Joostg P9 is wel klein ... +/- 1 maand na zaaien de kiemplantjes in P9 is ok maar +/- 8 weken in P9 is te lang Heb je geen grotere maat? Anders uitplanten in de serre, komt dan nog wel goed Quote
kevers Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) Dag allen, Ik stel mijn vraag even hier, maar mochten jullie het fijner vinden dat ik mijn eigen topic open dan hoor ik het graag! Ik heb begin maart pepers, paprika's en aubergine's gezaaid per 3 in een p7. De zaden kwamen allemaal vlot uit en maakten plantjes. Half / eind april heb ik ze overgeplant in een grotere potmaat (weet zo niet de maat, maar groter dan p9). Alleen er is, al voor het verplanten, een volledige groeistilstand. Alle planten zijn nog steeds niet verder gegroeid dan het eerste paar blaadjes na de kiemblaadjes (die kiemblaadjes zijn inmiddels geel geworden / verloren). De gewone bladeren zijn wel gewoon groen. Als ik het verschil zie met de foto's van de plantjes in dit topic, dan is dat enorm. Die van mij zien eruit alsof ze net gezaaid en uitgekomen zijn. Ik wilde ze halverwege / eind deze maand uitplanten in de kas maar er is nog nauwelijks een plant. De plantjes staan in huis, achter glas, met veel zon / warmte (zuidwesten), krijgen voldoende water. Ik kan eventueel een foto maken als dat gewenst is! Oh ja, mijn vraag is dus: komt dit nog goed? Moet ik iets doen om de groeistilstand op te heffen? Zijn mijn pepers, paprika's en aubergines gedoemd om te mislukken? p.s. ik zie nu het bericht boven mij. Mijn planten (allemaal) zijn echt nog vele malen kleiner. 6 mei 2020 aangepast door kevers Quote
rorror Geplaatst: 6 mei 2020 Geplaatst: 6 mei 2020 (aangepast) @kevers Graag een fototje. Wat is de tempratuur 's nachts van de kamer waar ze staan? Wat voor zaai/potgrond heb je gebruikt? 6 mei 2020 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
kevers Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 (aangepast) Hi, Hierbij de foto's van de plantjes. Zoals je ziet staan ze in een stellingkast voor glas. De gegevens: Gezaaid in een mengsel van potgrond en brekerzand in een kweekkasje Overgepot in potgrond (van de Gamma) De temperatuur ligt overdag tussen de 20 - 25 graden, afhankelijk van hoe hard de zon schijnt. Het wordt niet kouder dan 19 graden 's nachts. Ik zag net echter dat ik ze op 15 februari gezaaid heb en niet begin maart, zoals ik dacht. Dan is mijn fout waarschijnlijk geweest dat ik ze te lang in hun p7 potjes heb laten zitten en dat de voeding in april al lang op was. Kan dit nog goed komen? 7 mei 2020 aangepast door kevers Quote
Saalk86 Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 Hier pepers nog altijd binnen op een zeer zonnige plek. De pepers binnen doen het zienderogen beter dan de peperplanten in de kas, ondanks dit weer al. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
jwedding Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 Hier staan ze ook nog lekker binnen, maar de bloemetjes zijn wel lekker aan het bloeien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.