RobO Posted December 16, 2019 Share Posted December 16, 2019 we hebben hier heul veul mierikswortel, ik ben op zoek naar recepten voor houdbare saus of andershebben jullie tips?dank alvast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted December 16, 2019 Share Posted December 16, 2019 Ik vries de wortels gewoon in en rasp wat ik nodig heb, werkt prima en de smaak blijft goed Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 16, 2019 Share Posted December 16, 2019 Na heel veel zoeken op het grote wijde net heb ik jaren geleden een artikel gevonden van een topkok die alle methodes van conservering had getest op bij welke methode de smaak het best bewaard bleef (kan deze niet meer terugvinden).En the winner was: Mierikswortelmayonaise. Dus gewoon raspen (pas op voor de dampen) en door je potten lievelingsmayo mengen en in de koelkast bewaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted December 17, 2019 Share Posted December 17, 2019 in je andere bericht geplaatst gisteravond, en even hierheen gekopieerd : Mierikswortelmayonaise maken, zeer lang houdbaar in de koelkast Inkuilen Inmaken met behulp van azijn : 1 theelepel suiker, 4 eetlepels azijn, 1 wortel. Wortel schoonmaken en raspen, overige ingrediënten er goed door heen mengen en in schone potjes doen, stevig vullen!Is buiten de koelkast houdbaar Fermenteren (zou ik zeker proberen voor het resultaat te proeven) Kimchy maken Drogen en tot poeder vermalen succes Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 17, 2019 Author Share Posted December 17, 2019 dank jullie! heb net gevonden https://mergenmetz.nl/recepten/mierikswortel-inmaken/ en een duikbrilletje op zetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts