mastert Posted December 22, 2019 Share Posted December 22, 2019 Ooit een keer bij Fruibomen.net een Worcesterbes gekocht. Ik zag, en proefde geen enkel verschil, met de Jostabes, die ik daar gekocht had. Gelukkig, mocht ik de plant terug brengen, dus op zich geen klachten. Maar in het onderwerp Jostabes,kwam de Worcesterbes ter sprake. Dat hij doornen had. Ben nu eens gaan kijken op het internet. En dat ziet er heel anders uit, als mijn struikje toen. Wel ook een zeer sterke groeier, maar ook nog met doornen. MAAR!, ook super productief, en met een goede, en unieke smaak. Dus volgens velen toch de moeite waard, om in de tuin te zetten. Weet iemand, waar ik in Nederland de Worcesterbes kan kopen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted December 22, 2019 Share Posted December 22, 2019 Ik zie hem in elk geval bij Esveld in Boskoop staan. Ik heb geen ervaring met die zaak, maar het is misschien voor jou binnen reisafstand: https://www.esveld.nl/zoeken.php?zoekterm=Worcesterbes&pagina=1&product=planten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mastert Posted December 22, 2019 Author Share Posted December 22, 2019 @Roeier, bedankt voor de tip. Ben daar eerder geweest, inderdaad wel aan te rijden. Ik ben er een paar keer wezen kijken, toen ik naar fruitbomen.net ging. Wat duurder, dan veel andere aanbieders van fruitstruiken, maar als je dan krijgt, waar je voor betaalt, is dat niet zo erg. Best wel een mooi bedrijf. Ik ga zeker een keer kijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 22, 2019 Share Posted December 22, 2019 Arborealis heeft ze:https://www.arborealis.nl/catalog/eetbaar/ribes-divaricatum.ridivari.html https://www.proeftuin.eu/Nl/CAT/catalogus.pdf Is in Zomergem. (Ca. 35 km van hier, ik woon net aan de grens met Vlaanderen). Kijk bij kruisbes. Deze wordt vaak gezien als een zwarte kruisbes. Maar is een verwant. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mastert Posted December 24, 2019 Author Share Posted December 24, 2019 @weknow, bedankt voor de tip.Ik bestel regelmatig bij het voedselbos/arborealis. Wil binnenkort stauntonia gaan bestellen, dus dat komt goed uit. Weet je iets van de smaak van de Worcestewr-bes, is die echt de moeite waard, naar jou idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinders007 Posted February 5, 2020 Share Posted February 5, 2020 Ik heb een aantal worcesterbessen vermeerderd. Die zijn op pot te koop voor een geringe vergoeding. Maar om daarvoor helemaal naar Limburg te komen lijkt me wat overdreven. Opsturen doe ik ze niet. Dat is mij teveel gedoe. Maar als U eens een keertje in de buurt bent dan laat het me gerust weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts