henkg Posted December 23, 2019 Share Posted December 23, 2019 Gelukkig niet in mijn tuin, maar op minder dan 100 meter van huis:^ Links: fietspad en talud naar laaggelegen sloot.Rechts: straat en daarnaast vrij laag gelegen bouwland. Het is hier nat. Te nat voor mollen, en dit is hun hoogste droge plekje? Zijn mollen extra actief in de wintermaanden?(Voor de ouderen onder ons: achter mijn rug de voormalige veerhaven. Verkeersinformatie: "Het veer Anna Jacobapolder - Zijpe is uit de vaart") Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted December 23, 2019 Share Posted December 23, 2019 Volgens mij wel. Ze wachten gewoon tot wij in winterrust gaan. Dit is een foto van het gazon naast mijn perceel.Zo zag het vorig jaar uit. Geen verschil met nu.De mol loopt weer met opgeheven hoofd rond. De ene bult na de andere. post387345.html#p387345 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 23, 2019 Share Posted December 23, 2019 Idem bij mij. Het begint trouwens al in oktober en gaat door tot maart. En ik maar harken maar soms ben ik er blij mee want dan vult Lie de keyholegarden bij met molshoopaarde. Dat harken trouwens haalt natuurlijk niet veel uit maar als de hopen er een maandje liggen krijg ik meestal de zware natte kleihopen niet meer mooi verspreid tussen het gras. Vorst is best leuk, dan kan je de hele bevroren hoop zo opwippen met een schep en in de kruiwagen gooien..blijft er alleen een gaatje over Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassie76 Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Hier veel activiteit. Waar ze boven komen drukken ze ook de bloembollen uit de grond Pas geleden een aantal keizerskroonbollen gepoot. Zou de geur van deze plant ze op afstand houden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Keizerskroon is meer tegen woelmuizen. Tegen mollen helpen ze alvast niet, mijn hele moestuin zit vol molshopen. Het ene jaar meer dan het andere jaar en dit jaar behoorlijk actief. Heb er geen last van, ze gaan vanzelf wel weer weg als het minder vochtig weer is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karinuitdrenthe Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 De mollen zijn hier in de buurt heel actief. Heel systematisch ook: om de meter een molshoop, tientallen op rij. Maar niet in onze tuin. We bellen direct onze mollenvanger, tevens wijkagent hier. Hij zet klemmen en rekent 5 euro per gevangen mol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csengele Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 Wij hebben een hele grote tuin en merken inderdaad dat ze in de wintermaanden het meest actief zijn. Gek genoeg komt daar nog een bijkomend nadeel bij, namelijk dat ze in deze maanden zich veel moeilijker laten vangen. Ik vang ze in de zomer binnen 1 a 2 dagen en in de winter soms 1 per 3 weken. Een groot verschil dus. Wat nog wel blijkt te werken is de klem iets dieper de grond in duwen want ze proberen er onder door te graven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts