Sjoerd68 Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Ik ben gisteren begonnen aan de bouw van een aardbeienrek. Na jaren in de volle grond te hebben gekweekt, wil ik het nu eens proberen in bakken. Na het verzamelen van de nodige materialen en gereedschappen, ben ik met goede moed aan de slag gegaan. Als docent timerman ben ik meer van het hout, maar voor dit project heb ik er voor gekozen om aluminuim als basismateriaal te nemen. Een ander zaagje in de decoupeerzaag en een goede poptang van de buren (bedankt Paul van Pie) hebben er voor gezorgd dat ik in 2 uurtjes al behoorlijk ben opgeschoten. (Zie foto’s). Vandaag ga ik bloembakken kopen om daarna de afstandshouders op de juiste afstand te kunnen bevestigen. in een andere topic heb ik nog een aantal vragen gesteld over de verzorging van 🍓. Ik nodig je graag uit om met mij mee te denken. groetjes Sjoerd 1 Quote
Liekie Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Leuk project @Sjoerd68! Ik wil ook erg graag een oppottafel in de kas en ik heb het nooit overwogen om dat zelf te maken. Nu ineens wel! Ik ben benieuwd naar jouw eindresultaat! Quote
Sjoerd68 Geplaatst: 1 november 2020 Geplaatst: 1 november 2020 Hoi Lieke, een rolmaat, goede zaag, een accuboor en poptang. Dat zijn de enige gereedschappen die je nodig hebt. In 2 uurtjes heb je de boel inelkaar gepopt en klaar. Bij ons in de buurt zit een kassensloper, daar heb ik voor een paar tientjes het aluminium gehaald. Echt leuk om je eigen tuinassessoires te maken op deze manier. Groetjes Sjoerd 1 Quote
CherryCharlie Geplaatst: 1 november 2020 Geplaatst: 1 november 2020 Oh wauw @Sjoerd68 wat een project zeg! Zelf vandaag 7 teentjes biologische Ekoplaza-knoflook in een grote emmer geplant. Voor het eerst dat ik me aan knoflook waag. Hoop dat ik niet te laat ben, en heeeeeel benieuwd wat het gaat worden komend jaar. Wel onder het afdakje gezet voor de zekerheid, want mijn "Goed Gezaaid"-bijbeltje zegt dat veel knoflook in Nederlandse supermarkten uit het zuiden komt en niet zo goed tegen vochtige Nederlandse winters kan. Dus fingers crossed 🤞 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Liekie Geplaatst: 1 november 2020 Geplaatst: 1 november 2020 (aangepast) Moe gewerkt, maar het hegje staat kaarsrecht en fier rechtop in de wind! 110 beukjes de grond in gebeukt 💪 Nou hopen dat ze een beetje willen aanslaan! @Sjoerd68 die tools heb ik! Nu alleen nog wat aluminium, tijd en inspiratie ergens vandaan halen... 1 november 2020 aangepast door Liekie Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Met de zitmaaier onder wat bomen gemaaid en het blad-grasmengsel op de composthoop gegooid. En wat opgeruimd rond het kippenhok want we zien weer sporen van ratten. Ook de drempel en onderkant van de deur van dat hok voorzien van aluminium strips want er werd een doorgang geknaagd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
acpronk Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Yacon geoogst, helaas veel rot. Alle lage wortels. Alleen de bovenste waren nog goed.Twijfel om bakken (heb er 15 van 24 liter en 2 speciekuipen van 65 liter) of verhoogde bakken te maken.Bakken kun je gewoon omgooien, verhoogde bakken moet je uitgraven maar in een luchtig mengsel is het minder zwaar dan verzadigde klei. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Twee keer naar de tuin, veel gekletst maar maar weinig gedaan. Er waren klanten voor vrijkomende tuintjes en er is nog steeds veel vraag naar tuintjes vanwege de Corona. het was ook wel lekker vandaag 's middags vrij warm droog en een zonnetje. Wel veel wind. Tussendoor bezig geweest met zaden uitzoeken. Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 3 uren geleden, Jorieke123 zei: ...opgeruimd rond het kippenhok want we zien weer sporen van ratten. We hadden ook wat vallen gezet, en net zat er al een rat in! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Mijn bieten de opgeruimd, de bietjes die er nog waren, een stuk of twaalf en geen grote meer, in de kas grond opgekuild. Een deel van de bieten was behoorlijk aangevreten door de woelmuis, zeker 5 stuks waarvan een megabiet gewoon weg was...zie foto’s en huiver: de eerste twee foto’s, deze biet zag er prachtig uit op het bed, helaas ik kon hem zo optillen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Zojuist zaad van 8 soorten bodembedekkers bij Jelitto besteld, als vervanging van houtsnippers.Voordelen tov houtsnippers o.a. dat de vogels het niet weg kunnen gooien, en de insecten (o.a. bijen) hebben er meer profijt van. En het hoeft ook niet vervangen te worden. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
RobO Geplaatst: 3 november 2020 Geplaatst: 3 november 2020 zo Jet, wordt tijd voor antiwoelmuisgaas! hier dahlia's uitgedaan en deels weggegeven ivm komende kou Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 november 2020 Geplaatst: 3 november 2020 Nee Rob, ik laat het zo, ik moet gewoon genoeg bieten zetten om te delen. . Enne de cylindra en de crapaudine waren het minst aangevreten, de Chioggia het meest. Volgend jaar dus meer crapaudine denk ik. Iemand op instagram zei dat ik zo wel gezonde woelmuizen kweek..dat is waar🤨🐭 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 3 november 2020 Geplaatst: 3 november 2020 Grinnik, sja, lekker dan dat ze zo gezond worden door jouw heerlijke bietjes. Toch balen Jet!Ik heb lekker in het zonnetje alle bonenstokken opgeruimd, gewied, onkruid verwijderd, bedden gemaakt en knoflook gepoot. 5 zakken tuinaarde erop, handje meat en kali erbij. Weet niet precies hoeveel tenen in totaal. Had 5 soorten nog die moesten. Ik weet wel dat de kleine tenen german extra hardy en simonetti kennelijk MINI teentjes waren in een knalhard schilletje. Had het helemaal niet in de gaten dat het zulke baby’s waren. Toch jammer. Kreeg ze amper van elkaar los en jeetje man... echt heel klein.... uiteindelijk heb ik maar de helft ofzo gedaan en de rest met de Franse slag.Ook nog in de kas geweest en zowaar 1 paprika en een handje pepers geplukt waar de kippen niet bij kunnen. Doen het best goed nog nu ze niet meer zo vochtig worden en alle ruimte hebben. Bijna jammer van die woelende kippen eronder Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 november 2020 Geplaatst: 3 november 2020 28 minuten geleden, Mellie zei: meat en kali Meat? Ik probeer iedere dag een bed klaar te maken voor de winter. Omdat ik er ook de paden bij moet wieden, dat is in geen eeuwigheid gedaan, ben ik wel wat langer bezig per dag. Vandaag het bed waar de woelmuizen zo in te keer zijn gegaan.. Oud stro eraf en op een nieuw stukje bed naast het lasagnabed gegooid. Onkruid verwijderd. Een pad gewied en met de hark weer wat op zijn plaats gewezen. Vers stro staat klaar, maar het regent helaas weer. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Mest Soms floept er een fawtje tussendoor Quote
Arievd Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Snoeiafval opgeruimd, tuin geschoffeld, grindpad onkruid los gemaakt. Voor het tuinpark wat algemeen onderhoud gedaan en gereedschap na gekeken wat goed is, stoelen, hout en ijzer naar de stort gebracht. En veel koffie drinken met de aanwezige tuinders met dit mooie weer. Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 De kippen weggehaald uit hun ren en de eenden uit hun hok. De boer heeft ze meegenomen. Zo hoefde Lie geen diep gat te graven om 7 vogels in de begraven. Kolen geoogst om een dezer dagen zuurkool te maken. Lopen treuren in de tuin om de beessies, echt zo kaal nu🙈 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 4 november 2020 Geplaatst: 4 november 2020 Als kind gingen bij ons ook de kippen die ik verzorgde "logeren " bij de boer. Je zal het misschien al geschreven hebben maar moesten ze geruimd? Hier de bonenstaken weggehaald en de laatste boontjes geplukt. Verder druk geweest met het kijken naar een heftruck met twee kuub compost die zich had vastgereden en de redding van dat apparaat. Ook bezig geweest met de verhuur van de vacante tuintjes, daar gaat ongemerkt ook veel tijd in zitten. Het blijft toch altijd moeilijk in te schatten of er een moestuinder in iemand schuilt. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 In het kippentopic... ze zijn onthoofd Heb vandaag weer eens frambozen geplukt en tot mijn grote ergernis de helft van de knofloken weer opnieuw gepoot die door iets (vogel, kat?) eruit zijn getrokken. Pffff. Dan heb je het gedaan, mag het jongen x. Daar kan ik mij vreselijk over opwinden en dan loop ik me weer op te winden dat ik me over zoiets onbenulligs opwind. Leuk hoor... Quote
Amrutten Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 Alle dahlias gerooid. Compostbak geopend, en voor de helft uitgezeefd. (met inspectie door roodborstje). Quote
RobO Geplaatst: 6 november 2020 Geplaatst: 6 november 2020 20 uren geleden, Mellie zei: tot mijn grote ergernis de helft van de knofloken weer opnieuw gepoot die door iets (vogel, kat?) eruit zijn getrokken. Pffff. vogels zijn nieuwsgierig, naar uitstekende puntjes of verwacht lekkers; plantuitjes liggen steevast los hier tenzij ik ze boven op de grond plant of er een gaas over doe Quote
Arja Geplaatst: 8 november 2020 Geplaatst: 8 november 2020 (aangepast) Twee tipi's neergezet en de inmiddels gekiemde aquadulce tuinbonen voorzichtig uit hun potjes naar de volle grond verplaatst. Geconstateerd dat de knoflook (24-10 gepoot) al opkomt. Meteen maar wat bij gepoot, had nog wat supermarktspul in de keuken liggen. Eens kijken wie komende zomer het lekkerst smaakt. En voorlopig in de gaten houden of de vogels ze er niet uittrekken. We hebben veel vogels... Daarentegen weinig vampiers gespot. Twee flinke knolselderijen geoogst. Ik voel erwtensoep aankomen. Manlief wordt daar dan weer heel blij van. Genoten van de insecten die nog steeds in de tuin rondzoemen en fladderen en plakken. Deal gemaakt met de buurpoezen: als zij bij ons muizen vangen, mogen ze ze allemaal zelf houden. 8 november 2020 aangepast door Arja 1 Quote
RobO Geplaatst: 10 november 2020 Geplaatst: 10 november 2020 @Arja Aquadulce zijn toch stamtuinbonen? of heb je de tipi voor iets anders? hier in de tuin alleen emmer opgehaald, ben gaan vissen op garnalen met nieuw sleepnetje prachtig! tot je middel in zee bij zonsondergang! 30 garnaaltjes en 4000 kwalletjes helaas, garnaaltjes hebben de klont kwalletjes niet overleefd dus maar aan de meeuwen geschonken (dode garnaaltjes pellen niet best) 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.