Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

RobO, ik kon nergens vinden hoe hoog ze gaan worden (GRRRR waarom staat dat niet op het zakje?). Wel dat ze ondersteuning nodig zullen hebben, dus ik heb er maar tipi's bij gezet. 

Geplaatst: (aangepast)

De rest van de composthoop uitgezeefd. Ben trots op de compost die eruit komt.

Laatste stukje tuin gewied en afgedekt met blad. 
Aangetaste prei (e.o.a. Vlieg en woelmuis) gerooid.

De winter kan komen. (Hoeft niet per sé wat mij betreft)

E621353B-AAC3-41F5-AB5E-627FC7ED22AF.thumb.jpeg.79d79c04cdac416913670ae16bec3426.jpeg

aangepast door Amrutten
Geplaatst:
7 uren geleden, Arja zei:

RobO, ik kon nergens vinden hoe hoog ze gaan worden (GRRRR waarom staat dat niet op het zakje?). Wel dat ze ondersteuning nodig zullen hebben, dus ik heb er maar tipi's bij gezet. 

kan geen kwaad natuurlijk die tipi's, alleen de grappige opmerkingen van medetuinders doen hier dan een beetje pijn aan het ego

als ze lekker gaan worden ze een cm of 60/80 hier

hebben dan wel wat steun nodig dan want het waait hier af&toe flink,

ik neem dan chrysantengaas waar ze doorheen groeien

Geplaatst:

Grapjassen hoor, die medetuinders! 😃😃😃 

Ik laat m'n tipi's lekker zo staan, ze zijn niet super hoog en ik vind het een gemakkelijke, stevige constructie. 

Ook in mijn tuin waait het stevig, het moet hier allemaal nog een beetje meer dichtgroeien.

• Like 1
Geplaatst:

Het grove spul, wat uit de composthoop kwam, is vandaag verwerkt.

Meneer ging er met de maaier overheen, en dan is het klein genoeg om weer terug te gaan in de compostbak.

Dus, ik ben echt helemaal klaar met het praktische werk op de tuin.

Alles gewied en afgedekt. Troep opgeruimd en afgevoerd.

Wat nu nog kan is denken en plannen en bestellijstjes maken en aanpassen enz. enz.

Thuiswerken dus. Helemaal volgens de regels.

Geplaatst:

De buitenkeuken mooi gemaakt voor een fakkel diner buiten in de kou! Oeh, leuk hoor zo’n avondje Corona proof Sint Maarten vieren. Eigenlijk best voor herhaling vatbaar. De soep hoefde niet een eeuwigheid geblazen te worden on eetbaar te zijn. Zo’n onverwachts bijkomend voordeel is dan net een cadeautje

fbe73ae173534d899affe2ddd129e9b9.jpg

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Dat ziet er supergezellig uit @Mellie! Mijn mama is vandaag ook jarig, dus plantjes en wat frutsels cadeau gedaan.

Een paprikabonsai geknipt en terwijl de pubers een appeltaart bakten heb ik in 'de zijstraat' (zo noemen de kinderen het paadje langs ons huis) de laatste hand gelegd aan de aansluitingen van de druppelslang en de planten daar weer omheen/tussendoor gerangschikt. En de sproeier in de voortuin ook meteen aangelegd. Precies voor de 9e kastanjepaal (aka precies in het midden). Weer een klusje klaar. Nu voetjes omhoog met een kopje thee en die appeltaart.

aangepast door Liekie
  • Like 1
Geplaatst:

De ren van eend en kip weer zo veilig mogelijk gemaakt, overhangende takken weg gezaagd en onkruid dat onde de draad groeide uitgetrokken..de draden weer overal vast gezet. Hopelijk is het veilig voor de beesten.

Met de laatste puf de twee yakons eruit gehaald, een asperge geplant en een boompje geplant in de boomgaard, een Prune de Prince. We zijn verdorie wel bejaard zeg, kapot allebei🙁😩

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het zal de stand van de maan of de sterren wel zijn......

Hier ben ik ook niet vooruit te branden.

Een zak aangetaste tomatenplantendelen afgesneden en afgevoerd.

De laatste stam droogboontjes gedopt, het regent weer dus veel droger worden ze niet op de tuin.

En geoogst.

• Like 1
Geplaatst:

Hier ook een beetje vuur in de kont..blad geharkt, spul voor de compost klein geknipt, clematissen gesnoeid, irissen met lelijk blad afgeknipt, naar mijn nieuwe eendjes gekeken😍

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier ging het op een heel laag pitje. 🌡️

Straatje netjes gemaakt, alle opgekomen vogelzaad tussen de tegels uitgekrabd, aangeveegd, afval in het compostvat.

Schaaltje met vogelvoer onder de paraplu geplaatst, niet meer breedwerpig strooien.

Grond en houtsnipperpaadjes losgeharkt en ook daar alle groen eruit geplukt, behalve de wortels (peentjes).

Stukjes bamboe, afvaltimmerhout (mussennestkasten), verhoute stengels van de lelies e.d. in kleine houtsnippers gehakt. Die hoefde ik niet te verspreiden, dat deden ze zelf.

Geplaatst:

Ik doe niet zoveel nu. Af en toe oogst ik wat, verwijder een beetje onkruid (dat zou wel wat meer mogen, maar ja, geen tijd en niet altijd zin). Heb gisteren wel flink wat schapenmest op het lasagnabed gekiept. Daar mag het blijven liggen tot het voorjaar, dan komen er weer pompoenen op te staan. Wilde er eigenlijk bonen op zetten, maar die hebben niet zoveel voeding nodig.

De volgende lading schapenmest zal deze week op een andere plek in de tuin gekiept worden, zodat ik het van daaruit verder kan verspreiden zodra ik weer een stuk onkruidvrij heb.

Geplaatst:

Vrijdag twee grote (4.5 meter hoog en brede) weggegeven aan iemand die er 2.5 uur rijden voor over had.  Samen uitgegraven maar het zwaarste liet ik aan de nieuwe eigenaar over.  Zaterdag de gaten opgevuld met grond en verder nog net 5 kruiwagens snippers kunnen veiligstellen.  Vandaag bezoek gehad op de tuin om wat leuke dingen uit te ruilen. 

Geplaatst:

Hahaha. Ja ik ben ook nieuwsgierig nu!

Hier ook veel plensbuien. Sjonge. We waren het erf aan het opruimen. En zoals dat gaat, rol je dan van het een in t ander. Dus hoewel het erf nog steeds moet, is inmiddels de kas wel mooi aan kant :)

Verder nog een Chinese kool geoogst. Nu staan er nog 2. Raar gewas zeg. Met soort van kleine stekeltjes. Wel blij mee trouwens. Erg lekker.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

@Patrijs: 

18 meter kiwibes , te leiden aan professioneel teeltmateriaal (gekocht bij kweker die 1 HA kiwibes afstoot).  MITS ik toestemming krijg van de tuincommissie.  De lateralen zitten dan op 2.5 meter ongeveer dus veel hoger dan 3 meter wordt het niet. 

• Like 1
Geplaatst:

Ashwaganda zaailingen verhuisd uit de kas naar binnen. Onvoorstelbaar hoeveel zaailingen er zijn.
Een muizengat van buiten wat binnen naar de kas gaat, gedicht voor zolang dat goed gaat. Onkruid geplukt voor de kipjes en de allerlaatste 2 tomaatjes. 1 yellow pear en 1 blue pitts. Het is nu over.

Frambozen geplukt en zelf opgegeten zonder hulp. Knoflook weer terug gepoot (aaaah, die vogels!) Nog peterselie gesneden en eitjes geraapt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...