Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

dit ben ik


Lies

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik heb me vandaag in geschreven op het forum, omdat blijkt dat ik over mijn jonge tuin toch nog een hoop te weten kan komen en misschien zelfs al wel wat tips kan geven. Ik heb geen moestuin, maar ik heb veel eetbare (vaste) planten in mijn achtertuin staan. Ik vind het leuk om te experimenteren, te stekken en te kweken.

 

Groet,

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat eetbare planten het volgende in ons achtertuintje:

 

Een appelboom van nu een meter of 2,5 á 3 m hoog, voorjaar 2010 geplant. Hij heeft vorig jaar heel veel appels gegeven voor een nieuwe boom, nl 11. Dit jaar heeft hij echter helemaal niet gebloeid. Er zat geen een bloem aan.

 

Een Prunus Negra (lichtroze bloesem), voorjaar 2010 na de bloeiperiode geplant. Dit jaar had ie een weelde van bloesem, maar er is niet een bloem bevrucht. Ik denk dat er te weinig insecten waren omdat het al zo vroeg warm was.

 

Een Jostabes, dit voorjaar geplant, nog geen vruchten.

 

Een rode bes, afgelopen najaar bij een container gevonden met kluit en al. Er zijn dit jaar wel bladeren aangekomen, maar dit zijn ook al vroegtijdig afgevallen. Ik geef 'm nog één jaar en anders haal ik 'm er weer uit.

 

Een krulhazelaar, waarschijnlijk al meer dan 40 jaar oud. Is de enige plant die we hebben laten staan toen we hier 2 jaar geleden kwamen wonen. Deze hebben we vorig jaar voorjaar gesnoeid, dus ik hoop dat er volgend jaar weer bloemen aan komen.

 

We hebben een paar bakken aan de schuurmuur gamaakt en gehangen, daar zitten kruiden, eetbare bloemen en aardbeien in.

 

In de voortuin hebben we:

 

Een gewone hazelaar, voorjaar 2010 geplant als 1 jarig boompje.

 

(Eetbare) lavendel

 

Een blauwe druif (geen idee welke, want ik heb de stek van een collega gekregen en zij zegt dat ze ook geen idee heeft wat voor ras het is), dit voorjaar als stek geplant en groeit al behoorlijk uit.

 

Groetjes,

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Annelies,

 

Je leest hier heel veel nieuws , dat is voor mij althans zo. Is erg leuk!

 

En sommige onderwerpen werken zo aanstekelijk dat je vanzelf vanallerlei dingen gaat uitproberen waar je vanuit jezelf nooit op was gekomen.

 

Voor mij was dat bijv. : brood wecken Droogmachine voor tomaten, kruiden ed

en nog veel meer!!

 

Veel leesplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...