rorror Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Op 1-4-2020 om 11:16, Jorg zei: Ter info, antwoord van programmeur. Bij klikken op knop reactie toevoegen worden ook de notificaties in batches gemaild, als daar door een server instelling vertraging in zit (in combi met wat andere factoren), loopt ook het plaatsten vertraging op. Hier is actie van mij nodig met webhoster, maar door drukte op het werk - iets met crisis, je weet wel- nog niet aan toe gekomen. Hopelijk van het weekend. Dat de reactie soms blijft hangen, kan ik nu ook herproduceren. Als je een quote van iemand maakt, dan doet deze het er lang over. Wellicht probeerd deze een mailtje naar een persoon te sturen, als ze op de hoogte gebracht willen worden. Ik gok dan dat er ergens in de configuratie een fout zit mbt smtp server . b.v. smtp server geeft na 30sec een time-out, en dat deze daarna pas het bericht post.. Dit zou je dus kunnen testen, en in de logs op de server terug moeten zien wat er fout gaat. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Service Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Bij mij lag het forum er eventjes uit. Kreeg deze melding en later een zelfde maar dan mooier. Er zal wel gewerkt worden? Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Het uploaden van een melding gaat ineens een stuk sneller. 👍 Quote De moestuin van Patrijs
roeier Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Ik kreeg exact dezelfde melding als Patrijs, op ongeveer hetzelfde moment ook. Dan lijkt er ergens een bottleneck te zitten. Trouwens, ik kreeg het bericht toen ik iets probeerde te plaatsen, en met zo'n foutmelding denk je dan dat dat niet is gelukt, maar mijn bericht bleek er achteraf toch te staan. Dat is wel een beetje standaard bij mij; de zaak lijkt te zijn blijven hangen, en even is het forum niet functioneel want reageert nergens op, maar als je het forum dan weer te pakken krijgt is alles weer normaal en staat je bericht er gewoon. Maar het plaatsen van een bericht gaat wel gepaard met cliffhangers. Straks maar even een ontspannend kopje thee, niet Mellie? 😄 Quote
rorror Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 1 uur terug, Patrijs zei: Service Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Deze melding had ik gisteravond laat ook na 23:00uur. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Flup Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Heb ik ook gehad begin van de avond. En het posten van berichten gaat steeds trager. Heb bij bijna elk bericht vertraging bij het posten (duurt lang voordat het bericht geplaatst is). Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Op 3-3-2020 om 01:16, Erny zei: en ook de topleden Ik ben er nog🤭😉 Het duurde even maar ik begin te wennen aan de nieuwe uitvoering. Er zijn wel wat kleine dingetjes die ik mis maar daar kan ik mee leven. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorg Geplaatst: 7 april 2020 Auteur Geplaatst: 7 april 2020 Dank weer voor deze meldingen, dit helpt (zeker boodschap 503 error) weer om de vraag scherper uit te kunnen zetten naar hostingbedrijf. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de vervolgvraag naar het hostingbedrijf nog niet heb uit kunnen zetten, mijn werk vraagt deze crisis weken even prioriteit. Ik moet jullie dus vragen om nog even geduld te hebben, hoe irritant het ook is dat het plaatsen van een bericht lang duurt of een bericht dubbel wordt gepost (ook ik heb daar last van). @rorror Ik merk het zelf vooral als ik de @ doe, waar iemand ook een notificatie krijgt, dat het langer duurt voor bericht geplaatst wordt. Quote
rorror Geplaatst: 7 april 2020 Geplaatst: 7 april 2020 We zijn blij dat je er boven op zit. In deze rare tijd, kunnen we wel een paar weekjes wachten. Met @ heb ik er ook last van, maar volgens mij alleen, als men de opties " Breng me op de hoogte van nieuwe reacties" bij het topic aan hebt staan. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Flup Geplaatst: 7 april 2020 Geplaatst: 7 april 2020 Deze melding krijg ik ook regelmatig als ik het forum probeer te openen. Dan moet ik het nog een of een paar keer proberen en dan lukt het wel. Zoals net. Quote
rorror Geplaatst: 7 april 2020 Geplaatst: 7 april 2020 vandaag om 21:56 kreeg ik de 503 Service Unavailable error herhaaldelijk tot 21:59, daarna de cloudflare error tot 22:15 minimaal die error gehad, deze post 22:55 werkte alles weer. dus minimaal 1uur 15min offline geweest Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jorg Geplaatst: 8 april 2020 Auteur Geplaatst: 8 april 2020 Rond 21:00 uur is er wat aan de email instellingen gewijzigd. Ik ga er vanuit dat dit de 503 en 524 heeft veroorzaak. Twee vragen: 1- krijgen jullie nog notificatiemailtjes (zoals bij een PB, nieuwe reactie of ...)? 2- gaat het posten nu sneller? Quote
HuubvG Geplaatst: 9 april 2020 Geplaatst: 9 april 2020 1- ik krijg geen mails meer (geheel naar wens🙂) 2- het posten gaat sneller Quote
roeier Geplaatst: 9 april 2020 Geplaatst: 9 april 2020 Het posten ging goed vandaag, en ik lijk dezelfde notificaties als altijd te krijgen. 👍 Quote
Jorg Geplaatst: 9 april 2020 Auteur Geplaatst: 9 april 2020 Bij mij ook, maar wil nog niet te vroeg juichen 😅 Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 april 2020 Geplaatst: 9 april 2020 Ik wou vandaag mijn moestuin seizoen updaten maar ik krijg geen foto geplaats om een of andere reden. Tevens vind ik het ook erg lastig dat ik maar 1 foto per keer kan uploaden Quote
loes Geplaatst: 9 april 2020 Geplaatst: 9 april 2020 (aangepast) Op welke manier voeg je foto's toe? ik kan met de laptop gewoon meerdere foto's tegelijk uploaden door zowel meerdere foto's tegelijk te slepen naar "sleep bestanden naar deze plek" als via de optie "kies bestanden" door meerdere foto's aan te klikken. ik forum amper mobiel dus dat heb ik nog niet geprobeerd. Edit: het posten gaat inderdaad een flink stuk sneller 9 april 2020 aangepast door loes Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 Als je maar 1 foto kunt kiezen dan heb je op de knop geklikt voor een 'uitgelichte ' foto. Dat is een foto die dan helemaal bovenaan komt als soort van omslag-foto zeg maar. Net daarboven staat een linkje om de normale foto's toe te voegen. Jorg, dat is ook wel wat verwarrend, die groene knop zou beter passen bij de normale foto upload. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 ja helemaal waar Jorieke (al kon ik zweren dat ik ze beide had geprobeerd) ik had ale eerder foto's geplaatst hier snapte al niet waarom het niet ging. Quote
Grork Geplaatst: 11 april 2020 Geplaatst: 11 april 2020 Niet iedereen heeft last of hinder. Hier vanaf Balconië is het MTF goed te bereiken. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
rorror Geplaatst: 14 april 2020 Geplaatst: 14 april 2020 @Jorg Misschien kan je mij nog ergens mee helpen. Voordat jij mijn moestuinseizoen had terug gezet. Had ik een "moestuin" test aangemaakt. Maar ik kan nergens vinden hoe ik die kan verwijderen. Kan jij dat voor mij doen. rorror's Blog moet behouden worden. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jorg Geplaatst: 17 april 2020 Auteur Geplaatst: 17 april 2020 Excuus, forum heeft er even uit gelegen. Dacht even een snelle backup te maken, maar er bleef door die 'snelle' manier een process hangen (456 requests). Quote
simonvb Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Wat mij nog handig zou lijken voor eens in een toekomstige update: Een functie dat wanneer je alle ongelezen berichten ziet, een knopje bij elk topic waarbij je een topic als gelezen kunt zetten zonder dat je ernaar toe moet. Nu is het een stuk omslachtiger om dat te doen. Quote
rorror Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 @Jorg Het laatste bericht van elke topic, kan je het persoon niet quoten. Het is natuurlijk zo, dat je antwoord geeft op het laatste bericht, alleen soms is dat niet handig, als je meerdere mensen quote, en dus de laatste bericht quote niet kan doen. Hier een voorbeeld van een nieuwe gebruiker @maarten_1987op de site, die @Grork niet kon quoten. Misschien is er een software instelling die dat quoten op het laatste bericht weer mogenlijk maakt. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.