Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien bemesten


RobN

Aanbevolen berichten

Dag allen, nu het betere weer er weer aankomt, er licht nog oude mulch van vorig jaar tussen de aardbeien. Ik heb nu natte klei grond. Is het al zaak deze mulch te verwijderen, en compost in te cultiveren samen met wat aardbeien mest of is dat nu te vroeg?

Doen jullie naast mest ook nog extra patentkali geven?

Onkruidmanager 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn arme zandgrond geef ik bij planten in juli/augustus een flinke portie compost onder de plant.

Ik heb begrepen dat (verse) mest niet geschikt is voor aardbeien.

De natuurlijke plek waar wilde bosaardbeien graag vertoeven is ook aan de bosrand.

Bij aanplant van frigo stekken en dit jaar door ziekte ook de gewone stekken rond begin/ half maart spit ik op het aardbeienbed een laag compost onder.

Meestal met prima resultaat. Behalve soms een kalkgift in het voorjaar geef ik ze verder niets en ik laat ze twee jaar vrucht dragen voor ik ze ruim.

 

Geadviseerd door o.a. aardbeiplantje wordt speciale aardbeimeststoffen.

Zelf heb ik genoeg opbrengst en wil ik meer dan zet ik gewoon wat planten extra want bij aardbeien heb je toch altijd stekken in overvloed.

 

De aardbeien zijn hier al flink aan de groei, dus ze moeten nu wel wat te eten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend elke aardbeiplant verkoper raad weer een andere mestsamenstelling aan. Kristalon Oranje 6-12-36+magnesium enzovoorts is de klassieke aardbeimest, maar ik ga geen zakje kopen, want aardbeien mislukken hier altijd. En zelfs als je 100 planten hebt kom je erg ver met 25 kuub voedingwater;-).

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...