Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

tip gezocht bloemen encyclopedie/boek


simonvb

Aanbevolen berichten

Misschien de Encyclopedia of Plants & Flowers van de RHS? Je zou mijn exemplaar zo kunnen krijgen als je in de buurt woonde, want ik kijk het nauwelijks meer in in dit digitale tijdperk. Ooit eens aangekocht in Inverness voor £30. Wel een mooi boek met veel plaatjes, er zullen ondertussen veel nieuwere edities zijn verschenen.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Atrium Tuinplantenencyclopedie is een vertaling van het hier boven genoemde boek van de Royal Horticultural Society. Ik weet niet wat de laatste editie van dit boek is. Van oudere drukken zijn via internet voldoende exemplaren beschikbaar.

Ik zoek plantengegevens hoofdzakelijk op via internet aangezien over nieuwe cultivars niets of weinig is te vinden in plantenencyclopedieën. Informatie van plantenverkopers treed ik met de nodige voorzichtigheid tegemoet, vooral als het op bloeiduur en gevoeligheid voor ziektes aankomt.

 

Voor bomen en struiken vind ik nog steeds onontbeerlijk:

== The Hillier Manual of Trees and Shrubs (zonder foto's, voor de gevorderde plantenfreak)

== Michael Dirr, Dirr's Encyclopedia of Trees and Shrubs (met foto's, gericht op de VS, maar zoveel kundigheid en ervaring dat het een echte aanrader is).

 

 

Veel informatie die ik in plantenencyclopedieën maar ook op internet vind, is vaak gedateerd. Als men zegt dat de sneeuwklokjes in maart gaan bloeien dan weet ik al hoe laat het is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek ook meestal op internet maar ik vind het wel eens leuk om te kunnen bladeren in een boek en dan ook minder bekende bloemen tegen te komen en direct te kunnen zien op foto of ze me aanstaan. Op internet worden vaak dezelfde bloemen, struiken beschreven in lijstjes en moet je voor minder bekende planten op naam zoeken. 

Ik heb het boek al in mijn favorieten gezet. ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...