Ga naar inhoud

Weerstation / weerapps / weerprogramma's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben al tijden op zoek naar een goed digitaal weerstation voor in de tuin. Ook zou ik graag een goede weerapp voor op de telefoon willen hebben. Wat ik van apps heb gevonden, is tot nu toe bar slecht.

Ik zoek een digitaal weerstation met verbinding naar de pc, zodat de gegevens automatisch naar de pc worden ge"uploaded. Het gaat om de hoeveelheid neerslag, temperatuur, luchtdruk, luchtvochtigheid, aantal zonuren dat ik wil weten.

Weet iemand een goed weerstation + software wat ik kopen kan?

En welke weerapps gebruiken jullie voor de voorspellingen?

Zelf gebruik ik niederschlagsradar (= buienradar), stromradar en op de pc wetter.de. Maar qua voorspellingen zitten die er nog al eens naast. En flink ook. Dus ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Geplaatst:

Ik heb al jaren plezier van "wetteronline.de". Je kan elke locatie invoeren en er zit een buienradar bij in. Kan ook als app op je handy.

Geplaatst:

Ik ben nogal gesteld op accuweather. Vooral de kaart met de aankomende buien raadpleeg ik vaak. Daar heb ik eigenlijk geen klachten over maar dat is dan ook een meting van de afgelopen 40 minuten waarvan je zelf je conclusie kan trekken.  Persoonlijk vind ik accuweather beter kloppen in de voorspellingen dan weather.com die ik op mijn  mobiel erbij kreeg.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank jullie wel, ik ga die beide apps eens bekijken.

Vind het alleen zo opvallend dat de weersvoorspellingen in Duitsland inm ijn ogen slechter zijn dan die in Nederland. Of ik let er nu meer op, dat kan ook.

Geplaatst:

Ik heb dit weerstation in mijn tuin.

ik ben er heel tevreden over.
In het begin had ik wel connectieproblemen met de buitenunit, maar toen hebben ze mij een nieuwe buitenunit opgestuurd en nu werkt het perfect.

Je kan het via Weather Underground connecteren en zo kan je ook moeiteloos en overzichtelijk terugkijken in de tijd. Je ziet daar ook andere weerstations uit de buurt. 

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Totdat je een weerstation hebt Flup, zoek eens via een zoekmachine naar Wetterstation + de naam van jouw woonplaats.

Het is niet uitgesloten dat er in jouw buurt een amateur weerstation zit, die op enigerlij wijze zijn gegevens op het internet zet.

Bij ons in het dorp zit er geen één, maar in het naburige dorp ( en land) zit op nog geen kilometer afstand deze weer amateur

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/kam/prohlizec.html?cam=varnsdorf

Geijkt met mijn eigen thermo/ hygrometer klopt het redelijk.

Helaas kan ik mijn huis niet zien, ik woon net achter de heuvel.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Ja, de weerstations in de omgeving ken ik. Maar die liggen op de heuvels en ik woon in een smal dal aan een beek. Dat maakt echt een groot verschil van meerdere graden en zelfs met de hoeveelheid neerslag! Daarom wil ik er zelf eentje hebben. Meten is weten tenslotte.

Dank voor de tips weer. 👍

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...