geedee Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Gezien in een moestuin tijdens wandeling; (eigenaar was er niet anders had ik t hem gewoon gevraagd ) De peulen waren wel 20 tot 30 cm lang en 1,5 cm in doorsnee. voelden donzig aan. Weet iemand wat dit is en of je het kunt eten is of sier?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Ziet er uit als de dino-kalebas die ik vorig jaar ook had. De vruchten worden zo'n 40 cm lang en krijgen een 'nek'.: Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 13, 2011 Author Share Posted August 13, 2011 Op het plaatje van jouw zaadzaakje ziet het er allemaal gladjes uit......maar bekijk die peul eens van foto 3, die voelde echt even zacht aan als dat hij eruit ziet. Die bloem is wit; hebben kalebassen dat ook weleens? Ik heb zelf nl tot nu toe alleen gele bloemen op de sierkalebassen gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Ja, ze beginnen harig. Eindigen glad. En ik had ook nog nooit een witte bloem gezien, maar die van mij had dat echt vorig jaar Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauline Perenboom Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Ik heb ook een kalebas in de tuin met witte bloemen, heet Speckled Swan. Dat wordt net zoiets maar dan rond met een lange nek. De bladeren hebben inderdaad een donslaagje.Voor mij de eerste keer dus ben benieuwd. Quote weblog: http://paulineperenboom.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 13, 2011 Author Share Posted August 13, 2011 Ik zal er na een tijdje nog eens langswandelen om te kijken wat het nu eigenlijk geworden is, of aanbellen Hou jullie op de hoogte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Het is volgens mij een "dipper", een fleskalebas. ik heb er ook een, maar dan met een verdikking op t uiteinde, zal er een foto van maken. Zelfde blad en bloem. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts