Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De roze Aalbes en de witte Aalbes zijn zoeter en vinden wij hier rauw veel lekkerder. De struiken zijn hier nog jonger (nu ongeveer 3-4jaar oud) dus kan nog niet vergelijken of ze even productief worden. De struiken zijn nog een pak kleiner of de rode jvt (7jaar en de andere is iets van 12 jaar oud). 

De mijne komen van de proeftuin in Zomergem. Rassen van de roze die ik heb zijn Jules en Glorie des Sablons. 

Geplaatst:

@donaldk Ik heb hem ook in pot staan, heeft bij mij altijd op een plek in de wind gestaan.
Enige waar je op moet leten in pot dat deze niet uitdroogd, maar als je hem in de tuinzet zal je er geen last van hebben.

Snoeien in de winter, vorm snoei, gestel takken keuze snoei.

In de lente na het uitlopen, wat snoei voor zon en lucht voor de bessen.

Geplaatst:

Op dat snoeien moeten we maar eens terug komen komende winter. Het was zelfs nog erger een 7,5 L pot en er waren drie aardbeiplanten ingegroeid een jaar of twee geleden die ik niet los gewrikt kreeg dus maar mee gepoot heb.

IMG-1409.jpg
IMG-1412.jpg
IMG-1418.jpg

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Vorig jaar hebben we van de jonkheer niets kunnen plukken door de late nachtvorst. Nu hangt hij bomvol met bloesem. Het is niet mijn favoriet maar hij is voor ons duidelijk de vroegste. 

Favoriet blijft voor mij de Rolan. Rovada en roodneus volgen vlak daarna, vooral ook voor de betrouwbare krachtige groei en productiviteit. 

IMG_20210422_115648.jpg

IMG_20210422_115631.jpg

Geplaatst:

In deze koude periode in ieder geval, goede bestuiving van mijn JvT. Zit nu al vol met besjes. Verleden jaar al veel rijp in begin juni, zou dit jaar zo maar weer het geval kunnen zijn. Honingbijen zie ik nog niet echt, maar wel wat hommels. Ik ben blij, want ik vind hem best lekker. En dit jaar voor het eerst ook genoeg bessen in mijn Rolan, om goed te kunnen oordelen.

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Eind maart heb ik dit JvT boompje gekregen. Er zat toen geen blad aan. In een kleine maand tijd heeft hij dus best wat blad gekregen.

Ik vraag me af of ik dit jaar al een aantal bessen kan verwachten. Wat denken jullie?20210430_185046.thumb.jpg.3697541939217531c2417a4321f97abc.jpg

Geplaatst:

@Samantha05 Als je er nu geen bloesem in ziet zitten, dan heb je geen bessen dit jaar.

Het duurt wel even voordat het struik is die veel bessen geeft.
De mijne gekocht in 2018, geplant in een pot van 40L
.

2020 heeft deze pas een redelijke hoeveelheid bessen gegeven. Lees 1 schaaltje vol.

Dit jaar 2021 verpot naar een 90l pot, en hangt deze wel helemaal vol.

Maar nog niet zo rijkelijk als wat @Sparky laat zien.

Geplaatst:

@rorror nee hij heeft geen bloesem. Jammer, maar dan wachten we nog een jaartje. Was er ook al wel een beetje vanuit gegaan.

Hij staat nu nog in een 35l pot en zodra hij wat groter wordt gaat hij in een grotere pot.

Heb je een foto van jouw struik?

Geplaatst:

Zeker een mooie struik Rorror,  en dat in een pot. zo ziet mijn 4 jaar oude struik, in de volle grond eruit. MIJN 3 jarig struikje is nog een maatje kleiner, maar wel beide vol mey bloesem. Ik heb echt goede hoop op aalbessen dit jaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...