Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat er nu steeds meer bedden in de tuin vrijkomen en ik niet tegen het onkruid op kan, wilde ik deze bedekken met zeil dat tot het volgend voorjaar blijft liggen om het onkruid tegen te gaan.

Het liefste bestel ik het zeil via internet, maar welk zeil heb ik nodig voor dit doeleinde en weet iemand waar ik (goedkoop) zoiets kan krijgen?

Geplaatst:

Als je echt niet meer wilt zaaien, is een zeil een goede oplossing, maar je kunt natuurlijk ook een groenbemester gebruiken, wintertarwe of winterrogge kunnen gewoon de hele winter blijven staan, nuttig voor de grond en je tuin ziet er wat leuker uit als al dat zeil, veldsla is natuurlijk ook een optie heb ik altijd een heel bed van(niet echt een groenbemester maar wel lekker!)

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Het liefste bestel ik het zeil via internet, maar welk zeil heb ik nodig voor dit doeleinde en weet iemand waar ik (goedkoop) zoiets kan krijgen?

Je bedoelt landbouwplastic, volgens mij bij iedere bouwmarkt of tuincentrum verkrijgbaar.

Geplaatst:

ik heb een deel van mijn tuin wat ik niet gebruik afgedekt met een groot (gamma) bouwzeil, blauw met groen met van die ogen. Maar dit is misschien niet handig om losse bedden af te dekken.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Mijn argument voor een afdekzeil is dat ik geen onkruid meer hoef te trekken tot aan het voorjaar. Natuurlijk heb ik niet de illusie dat onkruid op slag verdwijnt, maar nu groeit het veel harder dan ik aan kan. Een regenbuitje en het staat weer kniehoog. Nou hebben we natuurlijk een slechte zomer gehad en daarom moet ik ook al heel veel ruimen uit de tuin.

Maar nou heb ik nooit stilgestaan om er gewoon iets anders te zaaien. Ziet er leuk uit, is goed voor de grond en verminderd ongetwijfeld het onkruid. Natuurlijk heb ik een aantal bedden gereserveerd voor wintergroenten, zoals spinazie, veldsla en boerenkool. Wat raden jullie me aan om als groenbemester te gebruiken? Of eventueel iets anders leuks dat vlug opkomt? Dan kan ik dat altijd eens proberen voor ik eventueel aan zeil ga beginnen.

Geplaatst:
.... Wat raden jullie me aan om als groenbemester te gebruiken? ...

Als je nu nog wil zaaien zou ik zeggen een wintergraan. Winterrogge wordt volgens mij het meest verkocht. Suggestie: tevoren even bellen wat er nog op voorraad is.

Mijn ervaring is dat je hiervoor niet bij een tuincentrum moet wezen. Boerenbond ofzo meer kans.

Geplaatst:

Thanx! Ben net bij de Boerenbond geweest en wat zaad betreft was er niet veel meer. Bij het tuincentrum hebben ze helemaal geen zaad meer. Ik zal eens kijken of ik online wat kan bestellen.

Wel bij de Boerenbond nog maar wat spinazie en rucola gekocht. Ziet er ook wat leuker en mooier uit dan zeil.

Geplaatst:

Bedtijd Rommert!

Volgens mij bedoelt richard de tarwe/rogge en geen zeil!

Geplaatst:
Bedtijd Rommert!

Volgens mij bedoelt richard de tarwe/rogge en geen zeil!

nee vakantie!

ow ik zie het nu pas heb ik wel vaker dat ik iets niet goed lees

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik ben vorige week bij ons ook voor groenbemester naar de Welkoop en Ranzijn geweest. Niks geen groenbemesters.

Zou het liefst Wikke willen hebben.

Op internet gezocht en op onderstaand adres blijken ze groenbemesters in prima hoeveelheden te hebben die je online kunt bestellen.

http://www.sz-zaden.nl/_PB1?SessionID=657078002&SAG_GC=1154&PN_=1

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:
Als je echt niet meer wilt zaaien, is een zeil een goede oplossing, maar je kunt natuurlijk ook een groenbemester gebruiken, wintertarwe of winterrogge kunnen gewoon de hele winter blijven staan, nuttig voor de grond en je tuin ziet er wat leuker uit als al dat zeil, veldsla is natuurlijk ook een optie heb ik altijd een heel bed van(niet echt een groenbemester maar wel lekker!)

Veldsla wordt hier vaak overwoekerd door onkruid voor het groot genoeg is om te oogsten. 'k Zou wel eens willen weten hoe jullie dat vermijden

Geplaatst:

Zaaien op onkruidvrijebedden, denk ik dan, doe verder niks speciaals, maar aan het eind van 't seizoen zijn mijn meeste bedden wel onkruidvrij.

Geplaatst:

wil het als groenbemester gebruiken geschikt voor op (lichte) kleigrond

heb vanmiddag 2x 250 gram wikke kunnen kopen bij de groothandel in zaden

vanavond gekeken naar zaaitijd, zou volgens de handel tot half september kunnen zaaien, maar ik zie nu ook op internet dat ideale zaaitijd tot half augustus is

ga het eens proberen en ben benieuwd naar het resultaat

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...