Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

bedankt voor de antwoorden, ik zal ze snel verwerken, volgend jaar hopelijk meer grote "jongens' om te bewaren.

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

De nutterbutters waren een succes dit jaar, 27 stuks van 2 planten. Onze bewaarvoorraad op foto, daarnaast een stuk of 8 weggegeven en hebben nog een stuk of 10 met enkele spleten voor de soep (niet op foto). De spaghettipompoen is gekregen.

IMG_20201106_164300__01.thumb.jpg.ba41b6d272342133fae3ef97e35d0df7.jpg

aangepast door simonvb

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

@Jorieke123 een vraagje, die mega sweet meats geoogst in augustus..heb jij er daar al een van aangesneden? Het lijkt me zo zonde als ik dat te vroeg doe en ze nog niet door gerijpt zijn zeg maarimage.thumb.jpg.c848d848e3ff18418058fd9f2a37db16.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee, nog niet gedaan. Maar niet omdat ze wel/niet rijp zouden zijn o.i.d. Gewoon omdat we nog weinig met pompoen hebben gegeten. En voor een enkel gerecht snijd ik liever een butternutje aan. :) Het was 1 van de 1e pompoenen die rijp was aan de plant, ik neem aan dat je hem nu na al die maanden goed kunt eten! 

Ik lees hier: https://www.seedneeds.com/products/sweet-meat-squash?variant=37594745224

" It not only keeps its flavor while stored, after a month of storage the flavor sweetens and deepens."

Geplaatst:

Ben benieuwd of die sweet meats wat zijn. Ik krijg van het pompoenenvrouwtje hier een eindje verderop altijd pompoenen-met-een-plekje (of volledig verrot) voor de varkens, maar de mooisten eten we gewoon zelf op natuurlijk. Enfin: daar zitten pompoenen tussen die sprekend op die sweet meats lijken. Die zijn niet lekker. Beetje weeïg en zacht vruchtvlees. Ah wacht, laat ik schrijven "die vínd ik niet lekker". Dat ziet er veel vriendelijker uit :)

En misschien is het dus toch een hele andere soort, maar ze lijken er wel erg op, zo staand en oranje. Dus wel benieuwd!

Ik houd het meest van de smaak & textuur van die knijterharde zoete diep oranje pompoenen, van binnen dan. De buitenkant is meestal bruin of blauwig en dus ook knijterhard. 

Ik weet niet precies welke, maar heb bij vd Wal deze gevonden waarvan ik hoop dat ze in de buurt komen: 

https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/groentezaden/sub,2/pid,8244/buttercup__bio

He da fck!

Zit ik het linkje op te snorren, zie ik dat er de "sweet meat" tussen staan, groot en grijs. Dus dan is de sweet meat niet die middelste oranje is op de foto van Appelvrouw. Nou moe.

https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/groentezaden/sub,2/pid,843/sweet_meat

Ik heb het dus over die middelste oranje, qua smaak. 

Maar dat maakt deze post wellicht niet zo zinnig als ik meende te zijn.

Behalve dan dat ik nog steeds benieuwd ben naar hoe ie bevalt. En jullie op de hoogte zal houden van de Buttercup. :classic_dry:

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
  • Auteur

Hihi. Charly, ik had het wel meteen door joh. Ja die oranje dingen zijn vooral voor de Halloween lol, deze bewaar ik voor als ik hier kindjes krijg kunnen we lekker klooien met een gutsje en kaarsjes. Als dat tenminste nog eens kan gebeuren deze winter😫. Die sweet meat heb ik al eerder gehad, het is een heerlijke pompoen!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.