Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb ook nieuw Zeelandse spinazie, maar die zaden zijn nog groen alhoewel ik gisteren een enkele zag die geel was. Oogsten doe ik dan pas volgende maand dacht ik zo.
Dus die kan ik er ook niet bij doen.

Geplaatst:
  • Auteur

Het is helaas niet anders, maar wat er dit jaar niet van komt, kan het volgende jaar in de doos worden gedaan. Dan hoop ik ook dat het Coronagedoe onder controle is en dat de Coronaregels ook niet elke dag kunnen veranderen. Dat maakt het ook voor buitenlandse deelnemers lastiger.

Maar ook zonder de Nieuw-Zeelandse spinazie is het een afwisselend pakket geworden.

Wens elke deelnemer veel plezier met het pakket!

Geplaatst:

Leuk, ik heb er zin in! Nog even geduld...

Geplaatst:

Het ziet er ontzettend mooi en verzorgd uit Flup! Ik kijk er nu al naar uit en zal er op mijn beurt ook wat moois bij stoppen. Sharing = caring :)

Geplaatst:
  • Auteur

De zadendoos is op de post gedaan (track en tracecode heeft Mellie).

Geplaatst:

Ziet er goed uit! Ben heel benieuwd ! Meeste zaden zijn bij mij al geoogst  nu nog testen op kiemkracht😁

Geplaatst:

Hij is binnen en ik stuur hem vrijdag door naar@acpronk

Wat wordt een mens toch hebberig hiervan. Heeeerlijk!

Geplaatst:

Nou, kon toch niet wachten met doorspitten, dus dingen even anders gedaan en zojuist 2 u lang lekker aan het neuzen geweest.

Inmiddels passen enkele zaken niet meer in het originele zakje. Heb 2 zakjes vervangen voor een grotere. De kleintjes hergebruikt voor een aparte lichting met bonen en capsicum. Nog een aantal kleine zakjes erbij gedaan, mocht iemand net te weinig hebben. Het is echt een ontzettend leuke mix geworden (was het al met dank aan Flup! en ik vermoed dat er nog veel zakjes te klein gaan worden. O, en ik had nog wel NZ spinazie van 2018. Dat erbij gedaan.

En dan in de categorie blunders.... Bij de capsicum heb ik een fout gemaakt... Ik heb een zakje met verrassingszaden gemaakt met allerlei zaadjes waar ik of heul veul of juist nog enkele van had. Te weinig om er een apart zakje voor te maken. Toen pakte ik nog wat Turkse kil biber zaden om dat erbij te doen. Stuk of 4. In het zakje gedaan, zie ik dat het het zakje lemon drop is. Dat lag er naast. Stomstomstom.
Dus..... daar zitten behoorlijk wat zaden in van de lemon drop, maar 4 ervan zijn van de tr kil biber peper. Mocht je dus geen geel pepertje krijgen straks, maar een lang dunne. Dan weet je dat het geen lemon drop is.

Morgen absoluut geen tijd voor de post, maar vrijdag wel en heel misschien vanmiddag nog.

Geplaatst:

Bij de verrassingszaden, heb je wel op het zakje geschreven wat er in zou kunnen zitten? Of moet het een complete verrassing blijven?

Geplaatst:
  • Auteur

Een verrassingszakje in een verrassingszadendoos, altijd goed! Blij dat het goed is bevallen. 

Willen de personen die meedoen ook in dit topic melden dat het pakket weer op de post gaat en dat die is aangekomen? Dat maakt het volgen van het pakketje wat makkelijker en heeft iedereen een idee wanneer het ongeveer aankomt.

Geplaatst:

Zakje is een complete verrassing met peper en paprika [emoji2957]

Geplaatst:

zeg @Mellie, stel nou he, dat ik wel 'in' ben voor wat verrassingen in de tuin komend jaar, zou je dan toch niet een heeeeeel klein beetje genegen zijn om een tipje op te lichten over wat er 'misschien' wel verwacht kan worden? Zelfs als je verklapt welke soorten je erin hebt gedaan is het nog steeds een verrassing welke er dan ook daadwerkelijk gezaaid zijn. #veeltebenieuwd :)

Geplaatst:

Gniffel. Je hebt helemaal gelijk. Wat heb ik er ook al weer in gedaan... een aantal die ik in elk geval nog weet (want ook bijna oppe zakjes gebruikt en weggegooid na afloop)

enjoya paprika (wordt gewoon een gele helaas..)
Corno de giallo (gele puntpaprika)
De rode variant daarvan, zou die corno de Rosso heten?
numex suave orange
De vermaledijde tr kil biber
Jalapeño
En een peper waarvan eentje iets met ferenc heet... wat was dat nou..?

Een belangrijke notabene voor de verrassing: Alle pepers zijn heet, al vind ik de numex suave wel mee vallen.

Die doos gaat echt zo groot worden [emoji1787]
Ben zo benieuwd wat er allemaal bij gaat komen.

Geplaatst:

Ik moet me toch weer afmelden voor de zadendoos. Ik verwacht weinig tijd en ruimte te hebben in de tuin om te zaaien, volgend jaar. Dat was dit jaar ook al zo en ik had gehoopt de indeling vóór de winter klaar te hebben, maar helaas. 

Geplaatst:
  • Auteur

Jammer fre3ke, hopelijk volgend jaar beter.

Geplaatst:

Ja, jammer want ik had al diverse zaden geoogst ook, had er veel zin in. Maar ik moet realistisch zijn. Volgend jaar hopelijk wel.

Geplaatst:

Hi, kan ik nog meedoen?

Heb zelf vooral interesse in heel veel variatie bloemen zaden en heb behoorlijk wat groente zaden te geef.

Geplaatst:

Ik heb een nieuw onderdeel toegevoegd, groenbemesters. Japanse haver, smeerwortel en komkommerkruid. Tagetes zou er ook bij kunnen, maar die doe ik bij de bloemen.

Geplaatst:
  • Auteur

Tuurlijk Nasuada, leuk!

Zal je aan de lijst toevoegen, jij komt dan na RoosDeTuinier.

Geplaatst:

De zadendoos is weer gereed. Morgen gaat die op de post.
Ik heb er ook zaden van de vijgenbladpompoen in zitten, die zijn deels voor @tielse flipje

Geplaatst:

Iemand die toevallig nog muismeloen zaden heeft en die er in wilt doen🙈 mijne vielen er dit seizoen af voor ze rijp werden dus heb nu geen zaadjes meer😅

Geplaatst:

Ik kan er wel een muismeloen instoppen voor je (onder voorbehoud dat ik mee doe), ze hangen hier nog aan de plant.

Help het me dan wel even herinneren.......🤔

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic