Geplaatst: 19 september19 Sep Volgens Keukenplanten.nl moet dat kunnen, ik heb ze dit jaar voor het eerst, dus we gaan het zien 🤷. De bolletjes begonnen al uit te lopen, maar of dat bloemen worden of loof, is dan nog de vraag Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 23 september23 Sep Ik heb bijna alle saffraankrokussen in pot om verwarring te voorkomen. Maar een stuk of 50 denk ik in de volle grond. Ik heb een paar honderd saffraankrokussen maar ik heb ooit een klacht ingediend dat de 100 saffraankrokussen die ik had besteld, normale krokussen zijn. Daar bestel ik nooit meer wat. Ze konden gewoon niet accepteren dat het niet de juiste bollen waren. Dat is wel heel makkelijk cashen… Koeman flowerbulbs voor de geïnteresseerden. Anyways. Fijn. Deze reminder. Heb zin stoofpeertjes!
Geplaatst: 23 september23 Sep Oja, @Dahli ze zitten een vingerdiep in de grond, dus net wat dieper dan St.jansui. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 24 september24 Sep Oooh ja... saffraankrokustijd. Eerste jaar had ik 3 sprietjes saffraan. Vorig jaar alleen heel veel loof. Dit jaar heb ik de potten gepoogd zoveel mogelijk in de zon hebben staan en nat gehouden. Drie dagen geleden dacht ik dat er een kat in had gepoept/pist, gezien dat de pot was omgewoeld.Dus gister tijd om de bolletjes op te graven en te herplanten.Pot 1 op de kop, clusters van bolletjes die al gingen uitlopen. Steeds een dik bolletje in het midden met kleintjes eronder. Ze zaten ondertussen al wel best diep in de grond.Pot 2 voorzichtig op de kop gezien het vermoeden van kattestront... Wat bleek... ik kwam wel wat tegen, was het een hondekoekje dat mijn Zowie daar zorgvuldig had verstopt. Ondertussen wel wat klef geworden maar dat deerde haar niet, ze heeft er een tijdje over gedaan om in huis een nieuw plekje te vinden, en uiteindelijk heeft ze hem toch opgegeten. Maar ondertussen hier ook veel bolletjes met nageslacht. Bloembakken met oude potaarde gevuld en één volgestoken met alle dikke bolletjes en de kleinere met de kleinere bolletjes. Dat waren er dus al 90.Heb ik nog zo'n 100 kleine en mni bolletjes over, toch nog maar een bak vol gooien straks. Hier komt nog een laagje verse potgrond overheen.
Geplaatst: 25 september25 Sep Ik zag vandaag sprietjes verschijnen. Hopelijk hebben we dit jaar weer zo'n enorme oogst 😆
Geplaatst: 10 oktober10 Okt Vorige zondag nog nauwelijks iets van bloemaanzet te zien en ik kom vandaag thuis en zie eerste bloemen, inclusief bijtje vol stuifmeel 😀 10 oktober10 Okt aangepast door redzebra
Geplaatst: 10 oktober10 Okt Hoera!Ik heb hier nog steeds alleen kleine uitlopende bolletjes (wel steeds meer 😀)Maar ik zit ook nogal wat kilometers noordelijker. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 oktober10 Okt 😄Het geluk zit in een klein hoekje, een paar bloempjes wat het weekend hier goed laat starten. Ze zaten hier ook iets eerder in als bij jou, en plaats speelt natuurlijk mee, maar dat gaat bij jou ook nu snel gaan. 10 oktober10 Okt aangepast door redzebra
Geplaatst: 10 oktober10 Okt Oeh zo ver ben ik nog lang niet! Wat heerlijk zo’n pluizige hommel vol stuifmeel ☺️
Geplaatst: 22 oktober22 Okt Zal dit jaar wel bij sprietjes loof blijven, nog nergens iets van een bloemknop te zien. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 23 oktober23 Okt Vorige week is de bloei van mijn 7 overblijvende bollen geweest: in totaal 5 bloemen, verlept door de regen en de stampers stonken naar natte hond. Ik heb ze weggegooid. Geen foto waardig.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.