Moonsparkle Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 Goedemiddag, Ik heb het de bloemstelen van de basilicum afgehaald, nu zie ik daar as allemaal zaadjes in zitten. De zaadjes zijn echter nog licht van kleur. Kun je deze drogen en later kweken of heeft het geen zin en werkt het nog niet echt als zaad als het niet bruin is? Quote
Mellie Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Ik heb dat wel vaker gedaan en vervolgens ruim gezaaid. Dat ging goed. Maar ook met volledig rijp zaad vind ik basilicum altijd heel lastig moet ik bekennen. Gewoon doen zou ik zeggen komend jaar. Quote
donaldk Geplaatst: 2 september 2020 Geplaatst: 2 september 2020 Ik had maar liefst 50 gram donker ocimum sanctum tenuiflorum zaad rechtstreeks uit India een paar jaar terug. Geen enkel zaadje wilde kiemen. De zoveel gram uit Sri Lanka hetzelfde verhaal. Voor gewone basilicum. Er zijn volgend jaar vast weer de zakjes zaad voor 19 cent bij de Lidl. Mocht de eigen zaadoogst onsuccesvol zijn. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
RobO Geplaatst: 3 september 2020 Geplaatst: 3 september 2020 tsja, rijpe zaden horen zwart te zijn, ik denk niet dat ze goed gaan kiemen wij scheuren een gekocht bio basilicumplantje in 6 stukken, worden altijd grote stevige planten Quote
Moonsparkle Geplaatst: 3 september 2020 Auteur Geplaatst: 3 september 2020 Ik maak ook altijd stekjes van de volwassen plant, maar na de vakantie waren er opeens bloemen en heb ik even aangekeken wat er ging gebeuren Quote
annaelizabeth Geplaatst: 3 september 2020 Geplaatst: 3 september 2020 Er is verschil tussen de fijnbladige basilicumsoorten en de grootbladige genovese. Vroeg gezaaide fijnbladige basilicum (ook de thaise en de kaneel) vormt prima rijp zaad in ons klimaat. De genovese is moeilijker om zelf zaad van te winnen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.