Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag, 

Ik heb het de bloemstelen van de basilicum afgehaald, nu zie ik daar as allemaal zaadjes in zitten. De zaadjes zijn echter nog licht van kleur. Kun je deze drogen en later kweken of heeft het geen zin en werkt het nog niet echt als zaad als het niet bruin is? 

Geplaatst:

Ik heb dat wel vaker gedaan en vervolgens ruim gezaaid. Dat ging goed. Maar ook met volledig rijp zaad vind ik basilicum altijd heel lastig moet ik bekennen. Gewoon doen zou ik zeggen komend jaar.

Geplaatst:

Ik had maar liefst 50 gram donker ocimum sanctum tenuiflorum zaad rechtstreeks uit India een paar jaar terug. Geen enkel zaadje wilde kiemen. De zoveel gram uit Sri Lanka hetzelfde verhaal.

Voor gewone basilicum. Er zijn volgend jaar vast weer de zakjes zaad voor 19 cent bij de Lidl. Mocht de eigen zaadoogst onsuccesvol zijn.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

tsja, rijpe zaden horen zwart te zijn, ik denk niet dat ze goed gaan kiemen

wij scheuren een gekocht bio basilicumplantje in 6 stukken, worden altijd grote stevige planten

Geplaatst:

Er is verschil tussen de fijnbladige basilicumsoorten en de grootbladige genovese. Vroeg gezaaide fijnbladige basilicum (ook de thaise en de kaneel) vormt prima rijp zaad in ons klimaat. De genovese is moeilijker om zelf zaad van te winnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...