Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Goedenavond, ik heb even een vraag wat betreft veiligheid: dragen jullie een veiligheidsbril tijdens het werken met de natronloog?

Een van onze buren waarmee ik af en toe samen zeep mee maak of ideeën uitwissel zweert bij het dragen van een veiligheidsbril, heeft mij al een paar keer gevraagd waarom ik dat niet doe.

Ik ben van mening dat als je weet waar je mee bezig bent en rustig te werk gaat het een tikkeltje overdreven is.

Geplaatst:

Als ik zeep maak heb ik wel een brilletje op,anders kan ik de dingen die ik lezen moet niet lezen,en da's niet handig.

@ Jasmin: Ik heb je pagina ook maar ff geliked ,zal nog wat foto's delen.

• 8 maanden later ...
Geplaatst:

Wat een toffe zeepjes Jasmin! Ik vind die witte met maanzaad er heerlijk uitzien (op de website van Jorieke123)

Ik heb een vraag; Kan ik mijn gewone staafmixer en pannetjes voor in de keuken gebruiken om zeepjes te maken? Of is dat toch niet zo slim met NaOH.

“To plant a garden is to believe in tomorrow.”

― Audrey Hepburn

Geplaatst:

Alles wat je goed kan afwassen is geen probleem: pannen, metalen roerstaven. glas.... alleen een staafmixer is wel een probleem, omdat je de meeste gewoon nooit exact schoonkrijgt. Ik heb ooit voor 3,50 een tweedehands staafmixer bij de Kringloop gescoord. En toen ik mijn goede staafmixer niet kon gebruken, heb ik ooit de zeepmixer voor eten gebruikt. In warm afwaswater de toch al schone staafmixer lekker toeren laten draaien, en toen de gok genomen. We leven nog, en ik kan me niks geks herinneren.

Geplaatst:

Staafmixer bij de kringloop scoren zou ideaal zijn. Kan ik ook een apart pannetje meenemen. Het voelt ook een beetje stom om een hele staafmixer aan te schaffen voor iets waarvan ik nog niet weet of ik het ooit nog een keer zou doen.

Ik ga in eerste instantie een body butter maken denk ik: http://www.online-zeepwinkel.nl/c-1199518/recept-body-boter/

Daar durf ik wel mijn gewone staafmixer voor te gebruiken, en dan heul goed schoonmaken.

― Audrey Hepburn

Geplaatst:

Ik heb een HANDmixer gebruikt

Het is lekker spul geworden hoor. Ik denk dat ik dit nog een keer ga doen, en dan meer oliën toevoegen en misschien ook een geurtje.

― Audrey Hepburn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...