Geplaatst: 10 uren geleden10 u Ik heb er net nog een paar gemaakt, de tijd vloog voorbij (net als gisteren trouwens!) dus het lijkt er op dat ik het leuk vind Ik maakte er eentje met komkommersap en eucalyptus geurolie, eentje met wortelsap en een sinaasappel-eucalyptus-en-meer-geurmix, en wat kleine ronde zeepjes met sinaas-mandarijn-hennep-geur. Ik hoop dat die niet te vreemd is qua geur.wortelzeep:
Geplaatst: 10 uren geleden10 u @Jorieke123 Het ziet er gewoon zelfs lekker uit, eetbaar bedoel ik, qua foto 😊. Waar gebruik je de zeep allemaal voor? Is dat echt alleen voor persoonlijke verzorging? Of bijvoorbeeld ook voor een handwasje ofzo? Of gaat dat niet i.v.m. de olie die er in zit?
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Ja ik kan ze gewoon bijna ruiken van t scherm. Zo mooi zijn ze! 👌Ga je mss ook nog het recept en / of de precieze werkwijze online zetten? Of ben je te druk met zelf zepen. 😅Hier ook net loog korrels binnen. En heb mooi vet van Joriek (haar koeien). En geitenmelk & -wei ingevroren. Es kijken wanneer ik een dagje niets (hahaha) heb. En kan gaan fröbelen. Met iets over het aanrechtblad dus (sjonge @Mellie !?!)Hoe dan ook leuk en zin aan en iets om naar uit te kijken weer!
Geplaatst: 53 minuten geleden53 min 13 uren geleden, woldistel zei:ik weet nu ook waarom ik dit nooit ga doen en toch liever een zelfgemaakt mooi zeepje van iemand anders koop.Nou dat vinden de zeepmakers dan een goed idee, want daar gaan ze dan meteen weer leuke ingrediënten en mallen en andere dingen voor kopen om nog meer zeep te maken @Tanja65 Je maakt de zeep dan op de manier die je al doet, maar dan in de slowcooker op de laagste stand of zelfs even uit tussendoor als ie te hard lijkt te gaan. Je zorgt dat de trace net goed is, zelfs wat aan de dunnere kant als ik het goed heb. En dan dek je de slowcooker af. Een doorzichtig deksel is dan wel heel handig, wij hadden er plastic folie overheen. En dan wachten... en afwassen tussendoor natuurlijk, en alvast een volgende batch voorbereiden? En dan zie je langs de zijkanten al wat gebeurenEn dat moet dan door de hele pan trekken. Alles komt er uit te zien als een soort suikerstroop. Daarna heb ik geen foto's meer gemaakt blijkbaar, Jasmin heeft er misschien nog eentje gemaakt? En dan mag je weer een keer gaan roeren (al deed Jasmin dat ook wel tussendoor) en dan kan je nog een geurtje toevoegen, en de kleur wordt weer anders. Niet meer zo glasachtig. En dan schep je het in de vorm. Het is dan een stuk stugger om te scheppen, je kunt het niet mooi gieten zoals de CP. Maar goed, kijk a.u.b. wat filmpjes of lees er nog wat over want ik heb dit pas 1x gedaan @Dahli deze zepen heb ik (samen met de kennis van Jasmin, EN de soapcalculator) vooral zo gemaakt dat ze lekker zijn voor je huid. Dat ze bijvoorbeeld dus niet zo hard schoonmaken dat je huid er bijna af pelt. Ze zijn verzorgend en schuimen lekker, enz. Zo kan je van allerlei verschillende zepen maken met verschillende kwaliteiten. Voor het wassen van kleding heb je vast een ander soort zeep nodig. Maar goed, het zeept, schuimt, geurt lekker, dus je kleding wordt er geheid schoner van! (misschien dan geen soort nemen met gemalen blaadjes/bloemetjes er door... )
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.