Jorieke123 Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Bij mij komen al wel heel wat tenen boven. Deze had ik 5 oktober gepoot: En deze had ik al eerder (edit: 2 augustus) in P9 potjes gedaan, en daarna uitgeplant. Het waren hele grote solo's.: Die stonden al wat hoger, ik had ze in een geultje geplant zodat ik ze nog wat aan kon aarden zonder meteen de hoogte in te gaan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 (aangepast) O ja, dat maakt natuurlijk verschil: ik had broedbolletjes* gepoot. Die zullen er langer over doen dan tenen. En solo's zijn waarschijnlijk het snelst aan de groei * Edit: afgepelde. 28 november 2015 aangepast door Gast Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Bij mij zijn vorig jaar de ongepelde broedbolletjes helemaal nooit opgekomen, een aantal heb ik zelfs teruggevonden in de aarde en er was geen verandering merkbaar. Quote
aseel Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Erny. Je moet de broedbolletjes meteen de grond in duwen. Als je je olifantenknoflook rooit. Anders word de schil te hard en kan er niet uit groeien.De schil eraf pellen kan ook . Maar is erg intensief werk en heleboel gaan erbij kapot. Quote
Erny Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Aha... dat zou het kunnen verklaren. Gelukkig was het een test op een stukje onbezette grond en had ik genoeg grote bollen om te poten. Quote
RobO Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 (aangepast) de olifantjes die ik kreeg van Jet staan mooi boven de grond edit: grote tenen, heul grote tenen 27 november 2015 aangepast door Gast Quote
speets Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Broedbolletjes? Tenen? Solo's? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Persica († december 2016) Geplaatst: 26 november 2015 Auteur Geplaatst: 26 november 2015 Ja, wat zijn het nou precies , bovendien kan het alle kanten uit met 'olifantjes'?, evt gepeld ongepeld .... Quote
aseel Geplaatst: 27 november 2015 Geplaatst: 27 november 2015 Ik heb +- 100 olifantenknoflook geplant. Maar heb eigenlijke nooit een olifantenknoflook gegeten. Hoe moet ik het eten. Ik weet dat dat je het kan poffen. Maar wat kan je nog meer mee doen. Quote
speets Geplaatst: 28 november 2015 Geplaatst: 28 november 2015 Toch eens een paar (compleet afgepelde) bolletjes opgegraven, want het mag me niet mis gaan: er zitten worteltjes aan De bovenkant doet nog niets, maar ik heb weer hoop Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
CindyB Geplaatst: 30 november 2015 Geplaatst: 30 november 2015 Ik zag een broedbolletje boven de grond uit piepen vanmorgen,die ik in een pot op de moestuin heb staan (in de hele grote kas dus)Buiten zijn ze iets later gepoot en daar is nog niks te zien. Van de tenen zie ik nog helemaal niks. Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
speets Geplaatst: 10 december 2015 Geplaatst: 10 december 2015 Ik heb vanmorgen solo's in de supermarkt gekocht. Vorig jaar waren er mensen die die gepoot hebben. Is daar wat van terecht gekomen? Ik kan het niet meer terugvinden Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
aseel Geplaatst: 10 december 2015 Geplaatst: 10 december 2015 De solo in de supermarkt zijn geen olifantenknoflook. Als je aan olifantenknoflook wilt komen .moet je aan je groenteboer vragen of hij ze wilt bestellen bij de groothandel en de Groot handel moet dan bestellen bij Naturespride. Zijn wel erg duur . Een kist van 2 kilo.kost 55 euro. Groothandel prijs. Quote
Nynkef Geplaatst: 10 december 2015 Geplaatst: 10 december 2015 Ik heb 7 of 8 olifantentenen gepoot op 18 november en nu komen er eindelijk groene puntjes uit. Quote
CindyB Geplaatst: 10 december 2015 Geplaatst: 10 december 2015 Nou mijn olifanten doen nog helemaal niks. Blijven lekker zitten waar ze zitten en komen echt niet even kijken. Ik hoop wel dat ze het nog gaan doen, want ik had maar 5 tenen... Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
speets Geplaatst: 10 december 2015 Geplaatst: 10 december 2015 De solo in de supermarkt zijn geen olifantenknoflook. Maar wat is het dan wél? Heb je er ervaring mee? (met die supermarktdingen dus) Er zijn mensen die vorig jaar supermarktsolo's gepoot hebben. Ik wil heel graag weten wat daar uitgekomen is. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Persica († december 2016) Geplaatst: 10 december 2015 Auteur Geplaatst: 10 december 2015 Ik heb hier nog 10 dikke bollen ' echte Olifantenknoflook, elke bol heeft zo'n 4 a 5 grote 'tenen' ze kunnen nu nog de grond in. Ik heb de mijne ook laat gepoot.Iemand wie een goed bod doet mag ze hebben. via PB, * terugkomend op de vraag van @Speets: wat komt er uit Solo's (die uit een gevlochten mandje komen? ) Ik heb die solo's een paar jaar geleden gepoot, het is duidelijk geen Olifantenknoflook!, de oogst van de solo's was beduidend minder dat hetgeen ik had gepoot, de meeste bolletjes waren gewoonweg kleine solo's gebleven... de meeste waren nog kleiner dan het pootgoed zelf.Voor mij dus niet succesvol, heb anderen er ook niet meer over gehoord, daarom veronderstel ik dat het niets spectaculairs heeft voortgebracht. Quote
speets Geplaatst: 11 december 2015 Geplaatst: 11 december 2015 Bedankt Persica, dan eet ik ze op Het waren super-uitgedroogde Chineesjes (in mandjes ja).Maar in één nacht heeft er zowaar al eentje worteltjes geproduceerd. Die mag nu blijven Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 26 december 2015 Geplaatst: 26 december 2015 Ze doen het! De broedbolletjes die ik van Ries heb gekregen, staan nu zo'n 1,5 cm boven de grond Ik had ze wel eerst helemaal afgepeld, en ze zullen nu zo'n maand in de grond zitten. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
aseel Geplaatst: 26 december 2015 Geplaatst: 26 december 2015 Speets. . Weet niet welke soort het zijn. Maar ooit had ik vaag gelezen ergens dat ze onder de naam olifantenknoflook zijn ingevoerd om zodoende importbelasting te omzeilen. En nu denken men dat het olifanten knoflook. Quote
speets Geplaatst: 26 december 2015 Geplaatst: 26 december 2015 Ries had ze van een alom gerenommeerd internetbedrijf betrokken, dus dat zit denk ik wel goed Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 30 april 2016 Geplaatst: 30 april 2016 Ik heb er heel wat staan die ik nu heb afgedekt met een tunnel van Ikea vitrage. Maar in de exemplaren die ik deze lente nog ga oogsten als prei, trof ik al een (nu nog witgele) made aan. Dus ik ben bang dat ik te laat was met het tunneltje over de bewaarknoflook-afdeling. Maar goed, ik had vorig jaar ook in elke knoflookplant een paar van die verpopte larven, en ik kreeg niet de indruk dat de planten er veel last van hadden. En er liggen nu nog wat bollen om te eten die er echt nog mooi uitzien. Nou ja, we zullen weer zien dit jaar. Het oogsten van de plant als prei in het voorjaar bevalt erg goed in ieder geval. Dit jaar ga ik er meer uitplanten voor dat doel Ze hebben een omtrek van zo'n 7,5 tot 8 cm, en een mooie lange witte schacht. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nynkef Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Een paar olifanten staan er goed bij, een paar andere zijn helaas ook door roest besmet. Ik laat ze staan en kan dan tegen oogsttijd bekijken of het verschil maakt qua grootte van de bollen. Quote
Erny Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Even ontdaan van het grote onkruid. Er zijn bloemknoppen te bespeuren. Volgende keer haal ik die weg. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Ik heb al bloemen geknakt, in het tunneltje dan... de paar overgebleven planten buiten de tunnel (een aantal van de foto van mijn vorige bericht hier) laat ik wel bloeien. Zo mooi! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.