appelvrouw Geplaatst: 26 november 2011 Geplaatst: 26 november 2011 En wie weet deze? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 dat is het zaadpluim van een Clematis.het zou onze eigen inheemse Clematis ( de Bosrank- Clematis vitalba)kunnen zijn, maar dat kan ik zonder bloem niet met zekerheid zeggen...
Eva Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 nog eentje van mij, niet verschrikkelijk moeilijk
appelvrouw Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 Goed geraden Eva..t was een makkie voor jou hè..en ik had de foto nog wel vergroot... Die van jou, Koekoeksbloem? Deze wil ik ook graag weten:( ik weet zelf de NL naam niet..) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 27 november 2011 Auteur Geplaatst: 27 november 2011 Bij Vreeken staat hij volgens mij op de zadenlijst als african n`goyo aubergine... lijkt hij erop of is dat weer een andere? https://www.vreeken.nl/2007/pages/web_zaden.php?page=web_zaden&categorie=Groente-%20en%20Fruitzaden&groep=Aubergines%20/%20Eggplants&zoekwoord=&pagenr=1 is dezelfde Players only love you when they're playing.
hansm Geplaatst: 27 november 2011 Auteur Geplaatst: 27 november 2011 Die van Eva is een Silene soort ik denk dat Jet gelijk heeft en het de echte koekoeksbloem is.De blaassilene heeft ook al zulke aparte bloemen bijna orchidee achtig , lijkt mij heel mooie familie van bijzondere bloeiers.Jet heb je geen foto van dichtbij is vast een kruid en die zijn lastig. Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 28 november 2011 Geplaatst: 28 november 2011 Klopt jongens...het is de echte koekoeksbloem bah, veel te gemakkelijk voor jullie...ik had verwacht dat jullie er misschien een anjer in zouden zien... bij die van Jet moet ik Dennis gelijk geven...hij lijkt op deze foto een hennepnetel.toch zou ik graag een close-upje willen zien want er zijn zóveel soorten die erop lijken... voor jullie ietsjes moeilijker...maar voor de meeste mensen volslagen onbekend succes...
hansm Geplaatst: 28 november 2011 Auteur Geplaatst: 28 november 2011 volslagen onbekend bij mij, lijkt een oever/moerasplant en bloemetjes lijken in de verte op wilg maar die bloeien zonder blad, ik weeet niet ben benieuwd. Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 28 november 2011 Geplaatst: 28 november 2011 Valeriaanachtige of wolfsmelkachtige jet?
Eva Geplaatst: 28 november 2011 Geplaatst: 28 november 2011 volslagen onbekend bij mij, lijkt een oever/moerasplant en bloemetjes lijken in de verte op wilg maar die bloeien zonder blad, ik weeet niet ben benieuwd. je zit in ieder geval heel erg in de richting...het is een moerasplantje. zijn naam begint er zelfs mee met opzet uitgekozen want ik nam al aan dat geen van jullie echte ervaring heeft met water/moerasplanten... dus nog even zoeken jongens!
appelvrouw Geplaatst: 29 november 2011 Geplaatst: 29 november 2011 Lysimachia of Moeraswederik..een gemene Eva, die groeit alleen in laagvenen en aangrenzende gebieden..Erg leuk dat ik die nu kan herkennen! Edit: : mijn close-up komt, ik moet er even voor naar buiten..geen zin, het is koud, kil, nat, triest, bruin, mistig en modderig buiten We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 29 november 2011 Geplaatst: 29 november 2011 close up: We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 29 november 2011 Auteur Geplaatst: 29 november 2011 Ik dacht eerst ook dat het een van de Galeopsis soorten was, ik zie wel vierkante steel maar vindt hem wel erg veel zijscheutjes hebben en wat zijn die zwarte dingetjes ?Heeft hij van die lipbloemetjes ? kleur ? Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 de gewone hennepnetel heeft meer 'stekels' bij de bloemen dus dat is hem zeker niet. maar het zou nog steeds de bleekgele hennepnetel kunnen zijn...hoe dan ook, ik kan nog steeds niets met zekerheid kunnen zeggen want de delen waar ik een plant aan herken (bladaanhechtig, knopen, bovenkant blad en niet te vergeten de bloem) kan ik op deze foto net niet zien!maar dan nog, de kans dat de benoeming van deze plant meer de professionele kant op gaat is groot...en (hoe eigenwijs ik ook ben) ik blijf nog altijd een goedbedoelende amateur Lysimachia of Moeraswederik..een gemene Eva, die groeit alleen in laagvenen en aangrenzende gebieden..Erg leuk dat ik die nu kan herkennen! hihi...dat was nou echt iets wat hier wel groeit en bij jullie niet
appelvrouw Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 Lipbloemen niet gezien, de foto wilde niet beter lukken, ik haal de plant er wel uit vandaag en probeer het binnen. Je ziet dit "onkruid"hier wel veel. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sugar Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 En weet iemand wat dit is Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
geedee Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Die zul je zelf ook wel weten sugar, dat zijn frites maar deze weet ik dus zelf niet, iemand van jullie?
Eva Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Scrophularia nodosaofwel knopig helmkruid die van sugar lijken mij ook frieten, maar het kan ook de paardebloem zijn
Erny Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Aha! Die vraag hing er bij mij ook nog (die van dat knopig helmkruid) maar om die nou te stellen a.d.h.v. een handvol zaad... (onderschat de forumleden nog een beetje geloof ik ) Stond vorig jaar ook opeens in de tuin, we hadden gefantaseerd dat het een zeldzaam soort wilde orchidee zou zijn vanwege het "bekje" (wordt wel duidelijk dat ik echt helemaal geen verstand van bloemen heb toch?) en heb het zaad dus bewaard.
Eva Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 jaaaaa, onderschat ze hier niet hoor! er zijn wel een paar mensen hier die een plantje kunnen herkennen aan één simpel blaadje!als het er twee zijn herken ik ze ook losse zaadjes kan ik soms ook wel determineren.
geedee Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Dank je wel Ik vind ze mooi....ga ze zaaien voor de helmkruidvlinder
thea Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Ze zaaien zich zelf heeeeeeeeeeeeeeeel goed.En uithalen gaat ook goed alleen een penwortel. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten