Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even een raadsel


hansm

Aanbevolen berichten

Ik zou googlen op het woord "'Spinacia"' en dan bij de afbeeldingen, ik zie daar best een aantal foto's die erg

op jouw plant lijkt, volgens mij klopt holle steel ook.

 

deze hieronder bv lijkt op de jouwe;

 

 

http://www.cnseed.org/wp-content/uploads/Spinacia%20oleracia.jpg

 

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/chenopodia/spina/spinole1.jpg

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Appelvrouw

Gokje: een Aronskelk, maar niet één van de Nederlandse soorten, want die zijn kleiner. Ontsnapt uit een tuin? Heb je ook een plaatje van een bloempje, of zijn er geen bloempjes

Als mijn gokje klopt, dan niet opeten, Aronskelk is giftig.

 

Edit: Hans was me net voor. Zo te zien heeft hij gelijk.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans ik denk dat je hem gevonden hebt! Ik ga er vanuit dat het dus spinazie is..meegewaaid met een ander plantje misschien.

RvO voor Aronskelk was hij echt te groot en te "sappig"maar dat kan je natuurlijk niet zo goed aan de foto`s zien. Ik heb hem dus gisteravond geproefd na enige aarzeling.

Janine kan best zijn dat hij wilde spinazie heet.

 

Ik laat hem maar doorschieten en misschien krijg ik wel zaad het is een megagrote en gezonde plant die snel groeide,,het lijkt me een fijne spinazieteelt.

Dank allen!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Borage. Een van mijn fafs. Het mooiste blauwe bloemetje wat je je kan bedenken , en een echte insectentrekker. En heerlijk in de salade. Heb een rijtje van 40 plantjes gezaaid, en ze staan allemaal boven ! Makkelijk ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kompassla..daar lijkt het wel een beetje op..morgen eens kijken of die blaadjes inderdaad noord zuid gedraaid zijn

Kaardebol os het zeker niet..die heb ik hier heel veel en is tamelijk anders.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Borage. Een van mijn fafs. Het mooiste blauwe bloemetje wat je je kan bedenken , en een echte insectentrekker. En heerlijk in de salade. Heb een rijtje van 40 plantjes gezaaid, en ze staan allemaal boven ! Makkelijk ding.

 

Een beetje te makkelijk naar mijn zin zelfs....Wedden dat je er volgend jaar 400 honderd hebt staan? En niet noodzakelijk waar je ze nu hebt...

 

Je hebt er ook met witte bloempjes voor wie eens wat anders wil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kompassla..daar lijkt het wel een beetje op..morgen eens kijken of die blaadjes inderdaad noord zuid gedraaid zijn

Kaardebol os het zeker niet..die heb ik hier heel veel en is tamelijk anders.

 

Volgens mij is het ook kompassla. De photo doet het blad wat groener lijken dan dat het in werkelijkheid is omdat ze tegen het zonlicht in is genomen, klopt dat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wat grijziger..het blad..ik ben een tikje grieperig en ga dus niet naar buiten ( ik moet vrijdag wel beter zijn h`e ) maar uit het raam zie ik dat het blad wat gedraaid op de plant staat..het zal dan wel! De plant staat in mijn kruidentuin en hoort daar niet thuis, maar ook laat hem nu maar, en vind hem leuk.Zou hij zich verschrikkelijk uitzaaien? Doet iemand iets met deze plant behalve het noorden zoeken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ja, is zeker eetbaar. Iets scherper, maar wel erg lekker. Als het tuinkers is dan he? Ik heb een soort met lange smalle blaadjes. Dus ik weet het niet zeker.

 

Nou inmiddels is ie in het zaad...mogelijk zie je nu wat het voor iets is????:

 

pict307297031338236579.JPGpict307479511338236583.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Geen plantenraadsel maar een object... kwam bij het zeven uit de grote compostbult zetten... net als nog veel meer onverteerbare zooi trouwens.... eh.... NEPBLOEMEN hoeven écht niet bij de compost bijvoorbeeld...

 

Maar wat is dit... of waar was dit een onderdeel van...

Ikzelf gok op een soort mollenval ofzo???

 

100368437041338997576.JPG

 

100368541551338997590.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ben ik weer.....is nog een plant die nu redelijk uit de kluiten begint te wassen. Misschien weet iemand van jullie wat ik nu weer voor zaadje in de grond heb gestopt:

 

(ik heb het blad al vergeleken met mais en de nerven lopen totaal anders.)Het zaad lijkt op een erwt.

 

Weet iemand welke plant dit wordt??

 

p1020563a21441340832618.jpgp1020564a16761340832684.jpg

 

Deze foto terplekke gemaakt van de plant/bloem die ik een paar zaadjes ontfutseld heb

p1010574a75121340833341.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt wel iets uit de bananen (Musa) familie...

 

Zo zien de zaden er uit volgens wikipedia:

800px-Banana_seeds.jpg

 

Even zoeken op internet leert dat op de canarische eilanden banaan wordt gekweekt voor consumptie, en er ook andere soorten voorkomen (niet eetbare...)

 

Hoe hoog is ie ongeveer?

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...