geedee Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Voodoo klinkt creepy Ga ik allemaal zaadjes van in de doos doen
appelvrouw Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Het is het niet hoor Geedee..mijn plant is inderdaad de 'Darmera Peltata'..Dat Voodoo ding wil ik niet in mijn tuin..ik heb al de Japanse duizendknoop We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Nu al heel mooi bloempje inderdaad, en ff googlen op Darmera Peltata leverde ook hele mooie plaatjes op. En dat het bijvoorbeeld ook: " Indian rhubarb or, ambiguously, 'umbrella plant' ", wordt genoemd. In Nederland: Voetblad of Schildblad En de bladeren verkleuren ook heel erg mooi naar rood/geel.Prachtige plant!
Bit Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 @appelvrouw. Die Japanse duizendknoop ( terecht een echt onding, wel mooie aanmaakhoutjes in de winter ) Staat ook bij mij voor het huis ( in Fr dan he ? ), langs een beek op de zware zeer kalkrijke klei en mergel. Daar staat het al een jaar of 15 a 20. Een grote groep. Maar breidt niet meer uit. Loopt nergens heen ( denk dat onze streek daar eigenlijk te kalkrijk is voor deze uitheemse indringer ) Ik denk niet dat je heel veel last zal krijgen van die plant, al zou ik m in de gaten houden. Voordelen heeft ie ook. Bij mij wonen er hermelijnen in, in holletjes tussen de worteles, en is het bosje altijd een kwetterend klein vogelparadijsje in de zomer. Ik oogst dus inderdaad elk jaar de stengels. Ik neem de moeite niet om de plant te bestrijden ( als dat al kan ) Maar groter wordt het stuk daar niet.
appelvrouw Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Dank Bit. ik heb ook niet het idee dat ie `hard gaat`..maar ik ben nu gewaarschuwd, en hou hem in de gaten. Ik vind het ook een leuke plant, daarom wilde ik hem ook, ik heb hem ook hier bij iemand vandaan. Ik kan hem altijd nog opeten We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 Ik heb hier een plantje; het is een vaste plant en de blaadjes zijn heel lekker zacht...hij bloeit vanaf mei/juni de hele zomer door met cyclaamkleurige bloemetjes ongeveer een 50 cm hoog. weet iemand de naam toevallig???
Bit Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 jawel. Prikneus. Wat was de latijnse nou ? hahaha meestal weet ik het eerder andersom. zaait lekker makkelijk. best mooi blad. Meestal wat te stijf in de tuin toegepast in burgertutten tuintjes. Maar wat vrijer toegepast helemaal niet onaardig. Google : Lychnis coronaria ( of bedoelde je soms ook die fris en fruitig groene geveerde blaadjes ? dat is leuk spul zeg ! )
hansm Geplaatst: 19 april 2012 Auteur Geplaatst: 19 april 2012 Ezelsoor, niet eetbaar, lamsoor is eetbaar.Ezelsoor is mooie plant Players only love you when they're playing.
Bit Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 Ezelsoor = Stachys byzantina. Jawel, dat zou ook kunnen. Sorry. Kan ja. Ik dacht prikneus te zien. hmm... nog ff verder laten groeien.
geedee Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 Lychnis coronaria....ff google kijkend: Ja dát is m inderdaad....is vanuit een trutte-tuintje zeker naar hier over gewaaid Ik vind 'm wel leuk...met z'n aaibare blaadjes Heb er overal kleine plantjes van staan dus als iemand nog een trutteplantje wil? j( of bedoelde je soms ook die fris en fruitig groene geveerde blaadjes ? dat is leuk spul zeg ! ) Ja die wil ik graag allemaal aan Joriekes varkentjes doneren....maar ik ga ze ook eens een keer plukken om te op te eten....nooit gedaan en dan erger ik me misschien minder aan dat zevenblad.
Eva Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 ach, ik vind dat truttekruid zó leuk!lekker laten groeien zou ik zo zeggen...ze zijn het leukst als je ze gewoon rebels laat groeien waar ze zijn terecht gekomen...minder truttig ik heb wel zaadjes maar nog geen plantjes, dus Geedee....neem maar een paar mee!
thea Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 En ik heb ze ook in wit de prikneus.Je moet er maar aan ruiken,dan weet je waarom hij zo heet Intresse! http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 Ik vind hem ook leuk Geedee We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 En ik heb ze ook in wit de prikneus.Je moet er maar aan ruiken,dan weet je waarom hij zo heet Intresse! hebben hebben hebben!
thea Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 staat genoteerd,waar staat jouw lijstje? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
geedee Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Ben ik weer Wil tegenwoordig overal de naam van weten....is een bijkomend verschijnsel van het moestuinforumvirus Weet iemand de naam van deze gele?
hansm Geplaatst: 2 mei 2012 Auteur Geplaatst: 2 mei 2012 koolzaad Players only love you when they're playing.
Bit Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Nee, sorry Hans. Is geen koolzaad. Kijk maar naar het blad. Allyssum. Geloof wel dat het ergens familie is van een kool. Gewone tuinplant. Niet echt vast vaak, wordt snel rommelig en valt uit elkaar, rot weg, vriest kapot. Staat het arm en vrij droog in de winter is het op z'n mooist. Voor muurtjes bv. Maar is op zich wel meerjarig
thea Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 alyssum serpyllifolium:schildzaad 150 soorten geschikt voor rotstuin en droge muur. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
hansm Geplaatst: 2 mei 2012 Auteur Geplaatst: 2 mei 2012 Foei en ik heb vanochtend nog koolzaad geplukt Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 alyssum serpyllifolium:schildzaad 150 soorten geschikt voor rotstuin en droge muur. yep dank je wel...als je weet waarop je moet zoeken is het leven een stuk makkelijker Het kortst bij mijn soort komt de Alyssum serpyllifolium Desfontaine (tuin alweer n kaartje rijker ) Is trouwens winterhard (staat al jaren te bloeien) en ook geen probleem dat het een beetje uiteenvalt....is nét de bedoeling als hij over een muurtje moet hangen of langs de vijverrand om het plastic te verbergen.
geedee Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Is ik weer!! Ik heb iets gezaaid en weet niet wat....staat een kaartje bij van "meloen" maar dat is het duidelijk niet....heb er ook aan geproefd ....blaadje tintelt een beetje op je tong....niet onaardig....maar geen idee wat het is.....herken het niet.... Wie weet de naam van deze?
Bit Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 tintelende tong is eigenlijk altijd het signaal dat het zwaar giftig is he ? Maar dat wist je natuurlijk al. sorry, nul niks geen idee. ( hou dan gewoon je mond beb )
harmony Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 ( hou dan gewoon je mond beb ) Volgens mij ligt jouw hart op de tong, niks mis mee
Aanbevolen berichten