Geplaatst: 26 september 201114 j Hello,ik vroeg me af of jullie een "vertrouwde boer" kennen, waar jullie vaak of af en toe biologische producten kopen. Met bio produtcen bedoel ik bijv. seizoen groente, fruit, eieren etc..Waar ik vandaan kom (Italie, regio Veneto) is het gebruikelijk dat je gewoon bij een boer produkten kan kopen, eieren bijv. of wat groenten etc..Hij heeft geen keurmerk, hij produceert voor zichzelf en eigen gezin en het extra wordt verkocht. Met z'n boer kom je in contact "via-via", zeg maar. Hij heeft geen internet site o.d. en hij kweekt vanzelfsprekend biologisch, zonder kunstmest of pesticides.Ik woon in Dordrecht en tot nu toe is het me niet gelukt om met iemand in contact te komen die op deze manier zijn producten verkoopt. Ik heb het wel in Drenthe gezien: die mensen hadden een schuur waar hun produkten verkocht werden. Die producten kwamen gewoon van de velden achter de schuur.Ik zoek producten die streek-gebonden zijn en dus die bijna geen kilometers hebben gereisd en het liefst natuurlijk biologisch. Ik begin zo moe te worden van al die producten die in de supermarkt het hele jaar beschikbaar zijn: ik raak in de war, ik weet niet meer wanneer je een sinasappel hoort te eten of wanneer is het tijd voor de aardbeien bijvoorbeeld! Ik heb zelf een moestuin maar dat is niet genoeg om ons gezien voor het hele jaar te voorzien.Bedankt!Fijne dagIlaria
Geplaatst: 26 september 201114 j Auteur http://www.leefbewust.com/themas/biologische_boeren.html Hello,heb jij ervaring met een of meer van deze bio boerderijen?Grilaria
Geplaatst: 26 september 201114 j Nee, helaas is er ook bij ons in de buurt geen, moet nogal wat km. maken om er te komen. Boeren met een bord aan straat zijn er hier wel veel maar zoals gezegd, niet biologisch.
Geplaatst: 27 september 201114 j Wij hebben jaren besteld bij www.biologischgoed.nl. Bezorgd in Zuid-holland, dus voor jou misschien ook iets? Laatste tijd, omdat we toch vrij veel zelf kweken, koop ik de rest "gewoon" bij de natuurvoedingswinkel. Waarschijnlijk gaan we in de winter wel weer bestellen.
Geplaatst: 4 november 201114 j je kunt via de skal website heel makkelijk een lijst bioboerderijen opzoeken http://www.skal.nl/Checkcertificaatofbedrijf/tabid/102/language/nl-NL/Default.aspxprovincie kiezen en kijken maar of er wat bij zit misschien zit er iets tussen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.