aalterse-willy Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 Het lijkt er op dat het verhaaltje over dat water geven wel klopt. Sedert gisteravond sproei ik regelmatig op het stuk waar de boontjes stonden en deze namiddag zijn er we vijf meter gangen zichtbaar. De plaats moet vochtig genoeg worden om herftsla te kunnen uitplanten voordat we op reis gaan. Heb er al wat carbid in gedaan, maar of dat echt helpt? Tijdelijk wel, voor enkele dagen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 Hier ook enorm veel woelmuizenproblemen.. Meloen en paprika wortels zijn opgegeten in het kasje achter en zelfs zonnebloemen en melde doorgeknaagd om mee te nemen de grond in naar het nest. Water geven trekt de beesten duidelijk aan. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 Ik stond op een muis… zag het pas toen ik van het blok afstapte. Dood. Liever dode muizen dan levende is mijn bescheiden mening, maar vraag me af of iemand de soort herkent. Quote
speets Geplaatst: 2 september 2022 Geplaatst: 2 september 2022 (aangepast) 21 uren geleden, Mellie zei: of iemand de soort herkent Wat een schatje 😄 In elk geval geen spits- en geen woelmuis. Gewone huismuis of bosmuis. Kan het niet goed zien, maar gezien de vindplaats... 2 september 2022 aangepast door speets Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
aalterse-willy Geplaatst: 3 september 2022 Geplaatst: 3 september 2022 De woelmuizen hebben een verstopte neus geloof ik. Eergisteren carbuur in de gangen gestopt en gisternamiddag zaten ze al terug in die gangen. Ga er een fles gas in blazen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Inloggevens kwijt Geplaatst: 3 september 2022 Geplaatst: 3 september 2022 Ik heb altijd gedacht dat je carbid in de fik moet steken waardoor er rook vrijkomt die dan door de gangen trekt. De muis ademt die lucht dan in en legt het loodje. Quote
Amrutten Geplaatst: 3 september 2022 Geplaatst: 3 september 2022 Neen,, carbid moet water bij, dan komt het gas vrij. Quote
speets Geplaatst: 3 september 2022 Geplaatst: 3 september 2022 (aangepast) Maar kijk daarmee uit!!! Dat gas dat dan gevormd wordt is zeer brandbaar. Dat kan heel makkelijk exploderen! Je moet wel weten wat je doet en hoe je het doet. https://mollencarbid.com/diervriendelijk-mollen-bestrijden-met-mollencarbid/ 3 september 2022 aangepast door speets Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Dahli Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart (aangepast) Vandaag gaan we 2 mollenklemmen plaatsen. De tuin, vooral het stuk waar ik mijn planten kweek, zit vol met hopen en gangen. Ook de terrastegels worden omhoog gewerkt met veel uitgeworpen zand. Naast de hopen zie ik ook regelmatig kleine ronde holen. Hieronder een foto. Nauwelijks opgeworpen zand eromheen. Is dat een soort ‘kijkgat’ van de mol of is er een ander beest dat gebruik maakt van de bestaande gangen? Herkent iemand dat misschien? 16 maart aangepast door Dahli Quote
Rookie Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart (aangepast) Nee, dat kijkgat herken ik niet. Maar we hebben soms wel 6 klemmen tegelijk uit staan hier. De lijkjes gooien we aan de overkant langs de sloot, de aaseters zijn er blij mee. Succes! 16 maart aangepast door Rookie Quote
Dahli Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Dank je @Rookie. Zit er al een week tegenaan te hikken, maar vandaag moet het echt gaan gebeuren. Ik ga de plaats van de klemmen afdekken met een omgekeerde emmer met een baksteen er op. Ter bescherming van onze kat. Zij kan uren naast zo’n gat zitten loeren, maar vangt helaas niets. Daar niet in ieder geval…. Ik wil niet dat haar poot in een klem komt, vandaar. Ik vrees dat de ‘kijkgaten’ worden gemaakt door een rat. Maar hoop dat iemand hier uitsluitsel kan geven of en welke andere bewoner in die gangen zit. Quote
Rookie Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Je moet sowieso de gaten met de klemmen lichtdicht afdekken. Mollen komen niet meer, als er licht in de gang schijnt. En handschoenen dragen, als je ze neerzet, zodat er geen mensengeur aan de klemmen zit, maar dat wist je waarschijnlijk al. Het zou inderdaad best een rat kunnen zijn, maar ik vind het een vrij groot gat. Kan ook nog een marter zijn of zo. 2 Quote
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart (aangepast) 'Kijkgat' van de mol? Haha, hier moet ik hartelijk om lachen. Ken je het spreekwoord "zo blind als een mol" ...? Ik vind het gat redelijk groot voor een mol. Zo'n gat zou in een mollengang kunnen ontstaan als er veel water in loopt. 16 maart aangepast door Brabantse Tuinprins 1 Quote
gertve Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart De grote van het gat is niet goed te bepalen maar eerste indruk isdst het een gang van een rat is. Gang dicht trappen dan zie je of er activiteit is Quote
Dahli Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart De mol is niet meer. Vandaag had ik de moed verzameld om bij de klemmen te kijken en het was raak. Rotgezicht en rotgevoel over, maar de schade die hij aanbracht was te groot. De andere klem laat ik nog even staan, mocht een rat nog gebruik maken van het gangenstelsel. Komend weekend gaat de klem eruit, trap ik alle gangen in mijn kleine stukje volle grond dicht en kunnen eindelijk de sugarsnap-zaailingen de grond in. Precies waar ik die wil planten liep over de hele breedte een gang. Opgelucht dat het (hopelijk) klaar is. 1 Quote
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart Ik denk muizen maar ratten kan ik niet helemaal uitsluiten. Quote
Dahli Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart @Mellie Die gaten lijken erg op mijn ‘kijkgat’ die hierboven staat. Ik denk rat gezien de grootte van het gat. Toen ik zondag de mollenklem zette, heb ik het gat dichtgemaakt. Sindsdien geen nieuw gat meer. Mol is inmiddels dood. Ik heb nog 1 klem laten staan voor het geval er inderdaad een rat in de mollengangen woont. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart Ik was er al bang voor… We gaan hier cement met zand erin gieten. Ratten hadden we aan de slootkant. Dat negeerden we braaf. Dit is vlakbij het huis. Quote
Arja Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart Maak je het jezelf daarmee niet alleen maar moeilijker? Je hebt dan allemaal harde zooi in je grond, en de beesten gaan gewoon daarnaast graven? Quote
Mellie Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart Hmmm….goed punt @arja werkelijk geen idee. Wil ook niet dat de boel verzakt hier. Dit is aan het huis. Dus de man opteerde dit dat het in elk geval weer dicht is. Niet doen? Quote
acpronk Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart Als je dit gat met cement dicht en ze gaan er naast graven, en je gaat die gaten ook telkens dichten, dan krijg je straks wel een mooi betonnen vloertje. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.