Madelen Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Gisteravond heb ik de laatste gele bieten (Burpee golden) geoogst en gekookt. De smaak vind ik prima, iets zoeter dan de rode biet (Egyptische platronde). De gele bieten geven veel minder 'rommel', dus rode kleurstof, dan de rode bieten.Bij de bieten zat ook een witte, die witte vond ik veel smaaklozer dan de gele.Op de 1e foto staat een biet met lof (zonder wortel, die brak bij het afspoelen), een biet met wortel en de witte biet.Op de 2e foto zijn de gele bieten na koken te zien. Quote Madelenhttp://www.madelen.nl/pompoen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madelen Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 Quote Madelenhttp://www.madelen.nl/pompoen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Bedankt voor het delen, ziet er prachtig uit gekookt en de smaak is ook goed zeg je. Dan voegen we toch maar weer iets toe aan het bestellijstje voor volgendjaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chaotik Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Gaaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tine Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 leuk! Wanneer kan je deze soort het beste zaaien? Wil volgend jaar wat variatie in de bieten dus een goede tip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Erg lekker zoet inderdaad! En dat je niet helemaal onder de rode spetters zit (ok.. beetje overdreven) is ook fijn!Ik had verschillende soorten gezaaid, door elkaar. In de tuin leuke kleuren, en ook op je bord een leuk gezicht. Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Bij ons kwam een groot deel niet op en wat wel op kwam bleef klein... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts