Geplaatst: 29 december 201114 j Auteur Nou, we hebben een klein weekje een 4e hond (2e opvanger) over de vloer gehad. Ze was al besproken, dus het was van te voren bekend dat ze er maar kort zou zijn.En eerlijk gezegd... zijn we blij dat ze weg is Er zijn 2 kippen gesneuveld, en 1 toegetakeld. 1 van die 2 dode kippen, moest door Joep uit zijn lijden worden verlost Ze was echt heel lief naar ons, maar nogal een bitch naar de andere honden. Ze was duidelijk van plan om bovenaan in de roedel te staan. En dat werd niet gepikt, dus waren er regelmatig ruzies. Nogmaals: ze was echt een schatje, lekker kroelen en heel leuk om mee te spelen. Haar nieuwe baasjes (die verder geen honden en kippen hebben ) zijn helemaal blij, en ze heeft daar een goed plekje 4 honden is voor ons ook echt teveel... doen we niet weer. Voor de Dio liefhebber, hier nog een filmpje van hem... Remember: hij is nog 'te koop'!! View My Video facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 december 201114 j oei! dat is een mooi beestje! ik ben meteen fan van hem wat heb je toch een mooi stuk land om ze te laten rennen meid! Blij dat je opvanger snel een eigen baasje heeft gekregen...want zo kom je sneu van je kippies af! kon je ze nog opeten?
Geplaatst: 30 december 201114 j Auteur wat heb je toch een mooi stuk land om ze te laten rennen meid!Dat is ons kleinste stukje om ze te laten rennen En ik pik er komend jaar een gedeelte van in, om er moestuin van te maken Gelukkig kunnen ze nu hun energie kwijt op een lange strook langs de wilgen. Daar stonden schapen, maar die hebben het gras zo kort gegrazen, dat ze naar een nieuw stuk mochten. De kippen hebben we niet gegeten. Ze waren nog jong, en half geplet. Dus we hebben ze begraven. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 januari 201214 j Auteur Ik wil het hier toch even kwijt: Onze favoriete opvang hond, die we vorig jaar hebben opgevangen, had sinds 31-12-10 zijn eigen baasjes. We hebben hem nog 2 maal daarna een tijdje in huis gehad. Even tijdens een vakantie van zijn baasjes, en 1 maal toen ze door familie omstandigheden vonden dat ze niet genoeg aandacht aan hem konden geven. We zijn er toen heen gereden, om hem op te pikken. Stiekem puur eigen-belang, Rex (zo heet hij) is namelijk echt een super hond Of nou ja... was... Helaas is hij gisteren overleden Hij had heel erg last van het vuurwerk, wou de dagen daarna ook niet naar buiten en gedraagde zich totaal niet normaal. Helaas is hij toen in zijn mandje gaan slapen en niet meer wakker geworden. De dierenarts denkt aan stress, omdat hij verder top gezond was. En ook niet oud, pas zo'n 7 jaar. Tijdens de jaarwisseling heeft zijn bazinnetje samen met hem in de badkamer gezeten. Rex met een dikke sjaal over zijn oren, de wasmachine, droger, en stofzuiger aan, om de herrie van buiten zoveel mogelijk te blokkeren. Ik ben er echt wel kapot van. Rex was onzettend lief, super galant (liet je altijd voor gaan in nauwe steegjes bijv.), ging goed met mensen/kinderen/kippen/honden/wat dan ook.Hij heeft misschien 1 maal geblaft, verder nooit. Ook kon hij denk ik niet eens grommen. Vanaf dag 1 vertrouwde ik hem voor 100%. We hadden daarvoor net een opvanger gehad die ik totaal niet vertrouwde, dus dat was een verademing! Hij heeft dat vertrouwen ook geen 1 keer gebroken. Of hoe zeg je dat. Hij vertrouwde ons ook helemaal. En zijn nieuwe baasjes ook. Hij was een enorme goedzak, die ook keihard kon rennen en stoeien. Echt lekker lomp, maar nooit te hard of vervelend. (en dat met die enorme tanden ). Hij en Hera (onze hond) waren echt 2 poten op 1 buik. Keihard door het weiland jagen, of heerlijk liggen... Ook flink hard stoeien en worstelen. Het kon alemaal. Bij zijn baasjes is nu een enorme leegte (hij was ook nogal groot en harig ). Ze hadden hem dus pas 1 jaar en 3 dagen ... Maar Rex heeft wel ontzettend genoten van die tijd, dat weet ik zeker View My Video facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 januari 201214 j Oh, bah hoe kan dat nou .. wat ontzettend verdrietig. Sterkte! ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 4 januari 201214 j nouja zeg wat zielig voor die hond en iedereen enzo, wat een nare toestand,mischien had hij hartproblemen, ik sprak een vrouw met een hond voor oud en nieuw waar de DA van gezegd had elke knal kan fataal zijn ivm hartprobleem mocht ook geen kalmerings middel ivb daarmee, zij zag ook enorm tegen oud en nieuw op. (heb haar niet meer gezien dus wie weet hoe dat afgelopen is)Maar echt heel vervelend en jammer, ook heel ongewoon. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 4 januari 201214 j ontzettend verdrietig zeg....heel triest om te horen Jorieke.gelukkig heeft hij in ieder geval een fijn laatste jaar gehad bij zijn baasje en bij jou.
Geplaatst: 4 januari 201214 j Tranen. Zo triest. Ik heb er geen zinvolle woorden voor. [heel groot en lang en verschrikkelijk scheldwoord]
Geplaatst: 20 januari 201214 j Auteur Dio is gek op lammetjes (lammetje wordt door mij omhoog gehouden, dus heeft geen poten van 1,20 meter lang ) View My Video facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 juni 201213 j Auteur Dio is hier nog steeds.... Hij helpt je graag van je doperwten af! View My Video facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 juni 201213 j Ik had dit topic nog niet eerder gezien, maar wat fantastisch Jorieke, dat je dit doet!! Wil ik toch even gezegd hebben...
Geplaatst: 21 juni 201213 j Dio denkt vast hier blijf ik altijd, of ik woon hier ben helemaal geen loge , heb je rasvereniging, specifiek dalmatier forum al geprobeerd voor hem ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 22 juni 201213 j OOOOOOOH Jorieke......Ik wil ZO graag een 'spikkelhond'.....! Alleen: now is not the time! Ik wil pas over een paar jaartjes aan een hond beginnen. Ik ben echt totaal een honden-nitwit, dien me nog in te lezen etc, wil wachten tot de kindjes net iets ouder zijn, mijn man wil geen hond (althans: nu echt zeker weten niet)...en nu zie ik hier zo'n scheetje.....! Super trouwens, dat jullie zo honden opvangen!
Geplaatst: 22 juni 201213 j Auteur Haha tegen die tijd is Dio al bejaard Hij is nu al een 'oudje'. Maar zo zijn er nog heeeeel veel honden die wachten op een leuk baasje. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 juni 201213 j Ja ik weet het! Wij gaan tzt ook sowieso voor een asielhond. Konijnen halen we ook altijd uit de konijnenopvang
Geplaatst: 10 september 201213 j Auteur Helaas heeft Dio nog steeds geen eigen baasje! Hij is de perfecte boerderij hond, kan goed met de dieren en is gek op groente Maar ook in een ruitjes huis met een tuin zal hij het naar zijn zin hebben. Als er maar lekker lang gewandeld word elke dag. Niet dat hij nou zoveel energie kwijt moet, maar hij vindt het prachtig om iets te gaan ondernemen met de baas. Dan maakt de rest (omgeving, temperatuur, regen of droog) hem niet uit. En dan daarna lekker slapen! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 december 201213 j Auteur Dio heeft dan ein-de-lijk een baasje! Helemaal in Friesland, dus de kans dat hij terug komt lopen is zeer klein facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.