Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het vriest !!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Ha..Heleen, mooi dat ie van zijn werk houd toch?

Was pas om 9 uur mijn bed uit, en toen was het hier nog - 1 achter! Maar wel prachtig weer, zonnetje schijnt!

Geplaatst:
  • Auteur

Afgelopen nacht: -2,5 graden op klomphoogte, Rotterdam Zestienhoven, afstand ca 3 km.

Mijn balkon heeft nadelen, vnl de zeer beperkte grootte. Nu ook eens een voordeel: minimum +3,5 graden.

24tout73391384949286.png

Geplaatst:
Ja hoor !! het vorstseizoen is weer begonnen !!Mijn man mocht er vanmorgen om 3.300 uur eruit om zout te strooien voor de gemeente.

(die mafkees kickt erop, om 's nachts testrooien, dit ter verduidelijking )Sfeertje zegt ie dat doet het em en je ziet dingen die je overdag niet ziet.

Nou ik had dus het grote bed mooi voor mij alleen, ieder zijn meug ! BBBrrr moet zo nog op de fiets naar de markt (3 km verderop)_ op de fiets bbbrrr niet veel zin

Nouja straks het vooruitzicht op een heerlijk warme bak koffie Prettige dag iedereen !!

hmmm, gaat het wel goed tussen jullie....

....kon je toch mooi op een gestrooide weg naar de markt...

Geplaatst:

jawel hoor Robo ieder zijn meug he ?? Hij geniet er van, en ik geniet weer van zijn enthousiaste verhalen.

Ik kwam inderdaad zonder ongelukken op de markt

Geplaatst:

begrijp ik het goed en moet salie naar binnen?

dat houdt bij mij in...in de schuur aanhuis,slechts een binnen deur afsluiting denk wel 10/15 graden..

is dat niet te warm?

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

neu, salie blijft hier meestal over,

maarja salie zaaien is appeltje-eitje...uhhh..salie-uitje... uhh, sorry, beetke melig van de snert denk ik

Geplaatst:

Ananas salie wel niet winterhart

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

oke...maar als ie doodvriest weet ik je te vinden Rob0...

want kruiden zaaien is iets wat bij mij altijd niet lukt!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Gisteren was ik even op de tuin voor wat oogst. In mijn kasje is het al -3,6 gr geweest sinds een week. Op anderhalve meter boven de grond. De boel staat er treurig bij. Ananassalie in pot hou ik lekker droog. Agapantussen gisteren maar onder vlies weggestopt.

Hier ( in de stad op 3 hoog, niet op de tuin dus ) vriest het trouwens nog steeds.

Geplaatst:
  • Auteur

Meen je dat nou, nu, op je eigen balkon?

Er is iets mis met jouw thermometer, of met mijn sensor ...

Mijn laatste eigen metingen (sensor hangt vrij, op 1,5 m van muur)

Tijd / temp buiten / temp binnen / neerslag / luchtdruk:

10:36 CET: 5.5C 19.7C 0.0 mm 1033 hPa

10:21 CET: 3.7C 19.6C 0.0 mm 1033 hPa

10:06 CET: 3.5C 19.5C 0.0 mm 1033 hPa

09:51 CET: 3.4C 19.4C 0.0 mm 1033 hPa

09:36 CET: 3.2C 19.2C 0.0 mm 1033 hPa

09:21 CET: 3.1C 19.1C 0.0 mm 1033 hPa

09:06 CET: 3.0C 19.1C 0.0 mm 1033 hPa

08:51 CET: 3.0C 19.0C 0.0 mm 1032 hPa

08:36 CET: 2.9C 19.0C 0.0 mm 1032 hPa

08:21 CET: 2.9C 18.9C 0.0 mm 1032 hPa

08:06 CET: 3.1C 18.8C 0.0 mm 1032 hPa

07:51 CET: 3.1C 18.6C 0.0 mm 1033 hPa

Geplaatst:

Brr. Koud op de fiets. Was hier -2 op zo'n 4 a 5meter hoogte. Straks maar eens kijken of er nog plantjes een vorst vrij plekje moeten krijgen, staat nog iets teveel buiten.. Beetje lui geweest

Geplaatst:

Hier zware mist met 1 graad.

Geplaatst:

Nou Henk, meten is weten, I know, maar hier vanmorgen op mijn balkon toch echt wel vriezen hoor, bakjes water met ijs ook.

Die kas staat een stuk in de Krimpenerwaard, daar is het sowieso stuk kouder ja.

Geplaatst:
  • Auteur

@bit: dat ijs geloof ik echt wel, maar toch vreemd, want volgens buienradar is het afgelopen nacht ook op Rotterdam Zestienhoven niet onder de +1 graad geweest (2m hoogte).

Geplaatst:

Hier heeft het vannacht ook goed gevroren, om 13:00 smiddag was het water in de hondenbak nog bevroren.

Omdat ik gevallen was, stonden mij oudjes vandaag voor de deur, paps heeft de latten en bodems geplaatst voor de konijnenbakken, en moeders is binnen in huis bezig geweest. Twee hokken zijn nu op wat kleine dingetjes na klaar.

Geplaatst:

Namiddagvorst had ik dus net op de tuin... zonnetje deed nog net zn best voordat ie onderging maar op het gras waren blaadjes en veertjes (van pas vermoorde vogel) al bevroren... En dat was dus 3 uur geleden ongeveer...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hier op mn balkon nu -2 gr ( met een niet zo goede thermometer ) maar ijs vormt zich al op het water.

Edit: buienradar zegt nu dat het hier +0,6 zou moeten zijn

Geplaatst:

Hier +4 graden.

Geplaatst:

Nu trouwens weer 0gr, en druppelen de bomen lichtjes. Het mist dik.

Geplaatst:

tweede nacht op een rij flinke (grond) vorst alhoewel het nu +2 graden is maar voorheen was de vijver ijsvrij en nu toch al minstens een halve cm ijs erop...

foto86841386834727.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.