bonnie f Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 in mijn tuin.Ik heb een tuintje onder grote (minimaal 60-jarige) eikenbomen. En het is een heel goed eikeljaar.Ik had dit jaar dan ook heel bijzonder onkruid: kleine eikenboompjes! Maar nu zijn het er wel heel veel.En als de eikels uit de boom zijn geregend (pas op je hoofd!)...dan vallen de blaadjes. Quote Een mening is altijd vrijblijvend, soms aantrekkelijk, soms verwerpelijk, verstandig of dwaas, men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Heb ik dus ook.....kraakt onder je voeten in de buurt van de eik....kun je er eigenlijk iets mee? (behalve herfststukjes maken) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Ja, bij recepten heb ik er een topic over gemaakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Je kunt ze ook bewaren en op je vogel plank leggen van de winter vooral gaai-soorten eten ze. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Hier hetzelfde verhaal maar dan tamme kastanjes.Van die vervelende prikkelbolsters en kastanjes(eetbaar) maar ik lust ze niet.En dan het vele blad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Ik zoek kastanjes Voor de varkens. Moet er via marktplaats heel veel voor betalen per kg Eikels willen we ook wel Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Ik zoek kastanjes Voor de varkens. Moet er via marktplaats heel veel voor betalen per kg Eikels willen we ook wel Hmmm, ben bang dat het heen en weer rijden de kosten niet dekt...Maar je mag hier wel in de zomer alle eikenboompjes uit de tuin komen graven, kan je je eigen eikenbos kweken. Quote Een mening is altijd vrijblijvend, soms aantrekkelijk, soms verwerpelijk, verstandig of dwaas, men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Iberico varken uit zelhem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 We hebben hier een paar eikebomen staan, maar echt veel komt er niet van af. We zijn laatst wezen zoeken naar beukenootjes, maar konden geen bosje vinden waar je ze (met blad en al) van de grond kon scheppen. Veel teveel begroeiing onder de bomen. Hetzelfde verhaal met eikels. En als je ze stuk voor stuk op moet pakken.... Dat schiet voor hongerige varkens niet op! Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Vangnet onder de eikenboom spannen ....van die vitrage wat jullie gebruiken van...ehm ....ikea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 We hebben hier een paar eikebomen staan, maar echt veel komt er niet van af. We zijn laatst wezen zoeken naar beukenootjes, maar konden geen bosje vinden waar je ze (met blad en al) van de grond kon scheppen. Veel teveel begroeiing onder de bomen. Hetzelfde verhaal met eikels. En als je ze stuk voor stuk op moet pakken.... Dat schiet voor hongerige varkens niet op!Mischien moet je volgend jaar toch een dagje deze kant opkomen. Ik kan je alle plekjes eik, kastanje en beuk aanwijzen. Hier om de hoek ligt het bezaaid met beukennootjes, hier de eikels en op mijn werk enorme kastanjes.Eten varken ook die niet-eetbare kastanjes? Quote Een mening is altijd vrijblijvend, soms aantrekkelijk, soms verwerpelijk, verstandig of dwaas, men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Eten varkens ook die niet-eetbare kastanjes? Ik lees net van wel ja:) Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Volgens mij vreten ze alles maar is het ook gezond ? Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Ik zoek kastanjes Voor de varkens. Moet er via marktplaats heel veel voor betalen per kg Eikels willen we ook wel Jorieke je mag hier wel kastanjes komen rapen Is denk ik alleen te ver rijden voor je.Maar er ligt zat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Heb een hele grote kliko volgeschept met eikels. Ook hiero te ver om te rijden. Maare ... in Zelhem is er toch ook bos met kastanjes en eiken? Beukenootjes zijn maar heel even (en dit jaar 2 weken vroeger dan anders). We hebben er voor het eerst in 9 jaar heel erg veel gehad. En toen mocht de boom vertrekken.Die werd al een hele poos veeeeeel te groot. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts