Tim0511 Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Ben benieuwd hoe de tunnel zich houdt versus extreem weer en speelse katten Quote
speets Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 (aangepast) EDIT: foutje. 15 juli 2015 aangepast door Gast Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Borsalino Geplaatst: 3 juli 2013 Auteur Geplaatst: 3 juli 2013 Dat is vliesdoek en geen insectengaas. Daar ik volgend jaar geen tuin meer heb verkoop ik mijn 1 jaar oude echte insectengazen, de dure dus. 3.00 X 12.00 meter, 40€ per stuk. Quote
speets Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Je hebt gelijk: ik bedoelde DEZE Als ik niet zo ver weg woonde kwam ik wel even langs voor jouw netten. Toch zou ik niet alles wegdoen als ik jou was! Je weet nu nog niet hoezeer je het gaat missen! Ik heb 1 jaar zonder moestuin gezeten en ik ben dolblij dat ik nu weer een (klein, beter te behappen) stukje heb Ik vond het maar niets zonder zo'n tuin, hoewel ik ook een voor- en achtertuin heb.Intussen had ik ook bijna al mijn tuinspullen weggedaan, dus ik moest veel opnieuw aanschaffen. Spijt! Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 26 september 2017 Geplaatst: 26 september 2017 Ik weet niet of ze het 'recept' hebben veranderd bij Ikea, maar mijn gordijnen zijn dit jaar veel sneller kapot dan vorig jaar. Ik heb nieuwe gordijnen gekocht dit voorjaar, en er een lange tunnel van gemaakt. En op een paar punten is het doek al een soort van opgelost. Niet eens echt gescheurd, gewoon een gat er in. En dan ook niet eens op de plekken waar er wasknijpers zitten om ze op hun plek te houden. (algemene foto van het tunneltje in mijn tuin) Ik heb er wel erg veel in geteeld, achter elkaar door steeds weer elke lege plek gevuld met wat anders uit de tunnel-familie (uien, wortels, en kolen moeten bij mij worden afgedekt). Ook nu staat hij nog vol, vooral met wortels en kolen. Ik heb net gisteren weer bloemkolen uitgeplant die al voor waren gezaaid en al even in potjes stonden te wachten. Ik ga dit topic nog weer eens even aandachtig doorlezen, want ik heb toch liever een meer duurzamere oplossing. Hoe staat het bij jullie ondertussen met eventuele testen en ervaringen? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 26 september 2017 Geplaatst: 26 september 2017 Ik heb de kolennetten van Borsalino gekocht indertijd en gebruik ze ieder jaar. Op wat kleine gaten langs de rand na geen noemenswaardige slijtage. Aan de buizen moet af en toe wat geknutseld worden, maar de netten blijven perfect en de kolen dus prima beschermd. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
oscardevos Geplaatst: 26 september 2017 Geplaatst: 26 september 2017 Ik weet niet of ze het 'recept' hebben veranderd bij Ikea, maar mijn gordijnen zijn dit jaar veel sneller kapot dan vorig jaar. Heb ik ook Jorieke, ik denk dat het "knipschade" is van gevleugelde insectenvrienden.Mijn Franse Veldwespen weten er in elk geval wel raad mee. Kijk maar. Quote
Erny Geplaatst: 27 september 2017 Geplaatst: 27 september 2017 Ik heb ook het "officiële" insectengaas gekocht en van mn vader gekregen, en ook een hele grote lap van Borsalino overgenomen.Maar ook de nog veel oudere netten van mijn vader (toch zeker wel 20 jaar oud) waren nog steeds goed (behalve dat er dus een rat in is gaan wonen afgelopen jaar en daar kon het net dus niet tegen). Quote
brf Geplaatst: 27 september 2017 Geplaatst: 27 september 2017 Drie jaar geleden kocht ik op de stoffenmarkt voile/vitrage.De lappen zijn nog helemaal heel, geen enkele schade.De aanschafkosten waren niet hoog, je moet wel even goed kijken bij de diverse kramen of winkels.Misschien kun je ook met coupons uit de voeten. Quote
Charly Geplaatst: 28 september 2017 Geplaatst: 28 september 2017 He dat is een goed idee brf. Kwaliteitsvitrage kun je ook vinden bij een kringloopzaak en komt ook nog wel voorbij op MP. Ik ga eens snorren. Bij mij was er gras door de Ikea gordijnen gegroeid. Echt niet veel. Maar zonder kleerscheuren kwam het niet vrij. Dus ook aan het kijken naar alternatieven. Edit: even op MP gekeken. Pfoe. Tweedehands vitrage valt me kwa prijs toch tegen hoor. Je bent zo 75 / 100 euro kwijt. Quote wees bevriend met kleine dingen
speets Geplaatst: 28 september 2017 Geplaatst: 28 september 2017 Ik vond destijds deze rol plastic gaas. Ik heb er onder de naaimachine grotere lappen van gemaakt. Mooi spul hoor! Ik weet niet waar je dat nieuw kunt kopen, maar het gaat jaren mee.Het insectengaas van v.d. Wal c.s. is duur, maar het gaat ook lang mee, dus je moet de prijs door pakweg 10 delen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Claudia69 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 Steigerdoek misschien? Daar lijkt het op. Quote
lonsdave Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 hebben jullie al gehoord van micro-klimaatdoek. dit lijkt me wel iets.de 6m brede versie kost 6 euro de lopende meter ik ga deze bestellen.en dan een tunnel maken met electriteitsbuizen.... Quote
Charly Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 hebben jullie al gehoord van micro-klimaatdoek. dit lijkt me wel iets.de 6m brede versie kost 6 euro de lopende meter Heb je een linkje toevallig Lonsdave? Quote wees bevriend met kleine dingen
lonsdave Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 jazeker https://denieuwetuin.be/118-micro-klimaatdoek alleen de buisklemmen wat zij verkopen lijken me wat klein er staat bij 1/2ik heb buizen van 20mm gebruikt voor het framemaar gewone elektricteits buisklemmen van 20 zullen ook wel volstaan... Quote
speets Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Dat is gewoon klimaatdoek, om een microklimaat te creëren. Niet om insecten te weren. "Transparant beschermingsnet tegen wind, hagel en weersinvloeden". Volgens mij kruipen kleine insecten zoals preimotjes enzo daar gewoon doorheen. (Je hebt toch niet toevallig aandelen bij de Nieuwe Tuin hè? ). Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
lonsdave Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 ik heb het nog niet gekocht, maar dacht dit te gebruiken voor over men aarbeiden buiten om dat deze ook veel aangevallen worden door insecten en vogels... er staat toch bij dat het ook is voor insecten te weren ? (microklimaat beschermd tegen weer en wind, extreme koude, en warmte, zon, hevige regen, insecten, vogels en konijnen. ) Quote
speets Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Voor aardbeien zou ik het al helemáál niet gebruiken. Die hebben juist insecten nodig voor de bestuiving en de vruchtzetting. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
lonsdave Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 ik ga het toch probere. . heb hier veel last gehad van de aardbeibladwesp, hun larven dan toch vooral ... en dan later de gewone wespen die de aarbeiden half opaten... ik weet dat de aarbeiden mooier worden als ze bestuift zijn door insecten.... maar dacht gewoon regelmatig met een verfborsteltje door de bloempjes te gaan .... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.