Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Insectengaas versus vliesdoek en Lill gordijnen


Borsalino

Aanbevolen berichten

Frans, ben langs de Aveve zaak geweest, de zaakvoerder die echt met zijn zaak bezig is, franchise zaak.

Kon me geen uitsluitsel geven of de doek UV bestendig is.

Veel hangt af hoelang je deze gebruikt, dus gans seizoen of een maandje ofzo.

Waar je de doek stockeert en of je die behandelt als je vrouw

 

Volgende week kwam de vertegenwoordiger langs en ging hij er meer over vragen.

Er plakte geen sticker Made in...... op

 

Een volle rol geeft niet de gehoopte korting kost voor een volle rol van 150 meter dan nog 469€.

Komt dan op 3.126€ de lopende meter.

 

Denk gewoon vliesdoek te gaan gebruiken, volle rol van 2 meter komt op 0.3385 de lopende meter.

 

Kan ergens anders andere breedtes kopen aan 0.18 de m².

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel hangt af hoelang je deze gebruikt, dus gans seizoen of een maandje ofzo.

Waar je de doek stockeert en of je die behandelt als je vrouw

Even ter referentie het insectengaas van boerengoed.nu (UV + 10 jaar garantie) zit bijna het hele seizoen over de kolen (nu drie jaar in gebruik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 1 stuk zou nodig hebben zou ik meteen een stuk echt insectengaas kopen.

 

Maar heb heel wat af te dekken, en daar ben ik dan te gierig voor om daar zoveel geld aan uit tegeven.

Kan ergens niet verstaan dat dat doek zoveel kost, lijkt ergens op uitknijpen van een citroen van ons hobbytuinders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bors, nee precies dat snap ik, dat is een enorme smak geld voor wat 'gaas'. Daarom vind ik het interessant om eens te kijken naar goedkopere alternatieven. Het prijsverschil is enorm. Ik reageerde, ter vergelijking met, op de zin dat ze bij die zaak aangaven dat er veel van afhangt of je het gaas het hele seizoen gebruikt of maar kort. Door dit zo expliciet te melden (ook al zit er een kern van waarheid in natuurlijk) ben ik bang dat Frans wel eens gelijk kan hebben over de kwaliteit van dit merk/type insectengaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag contact gehad met een bedrijf uit de buurt voor groot en kleinhandel in tuingaas en netten.

 

Er is wel degelijk verschil in insectengaas van verschillende fabrikanten.

Een polyester gaas is idem als gordijnen en zijn in polyester, gaan hooguit 2 seizoenen mee of korter.

Ze hebben maar 1 gaaswijdte 1.35mm X 1.35mm.

Komt uit dezelfde fabriek ook als de gordijnen.

 

De duurdere zijn in polyethyleen en UV bestendig en gaan 10 jaar mee.

Deze gazen hebben verschillende afmetingen volgens tegen welk insect ze zijn.

Hoe kleiner de gazen, hoe duurder dus.

 

Los gesneden kost het doek 0.50€ meer per m².

Een rol is 100 meter.

Gaaswijdte 0.97 X 1.54 85gr tegen koolvlieg-ajuinvlieg en wortelvieg en uiteraard ook koolwitje-rups ed.

Prijs 1.45m² op volle rol.

Gaaswijdte 0.39 X 0.77 108gr tegen mineervlieg-bladluis.

Prijs 1.70m² op volle rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel degelijk verschil in insectengaas van verschillende fabrikanten.

Een polyester gaas is idem als gordijnen en zijn in polyester, gaan hooguit 2 seizoenen mee of korter.

Ze hebben maar 1 gaaswijdte 1.35mm X 1.35mm.

Komt uit dezelfde fabriek ook als de gordijnen.

Goed opgemerkt dus van Frans. Mooi dat je dit hebt kunnen vinden en bevestigd hebt gekregen.

 

Weet je al wat je gaat doen Borsalino?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag langs de zaak geweest die het insectengaas verkoopt, moest nog wat anders hebben.

 

Het is eerste klas spul, wel stugger dan gordijnen, maar met versterkte zijkanten.

Heb aan het doek getrokken en was niks kapot te krijgen, is nog zeer sterk ook.

Kan je zeker en vast zeer goed opspannen.

 

De gaatjes waren minuscuul klein, als ik dat vergelijk met het Aveve insectengaas heeft die enorme gaten ten opzichte van het duurdere spul.

 

Frans had het goed opgemerkt, ik heb natuurlijk nog geen Ikea gordijnen in de handen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Hallo gaasjagers heeft er al iemand insectengaas gevonden ( het betere ) aan een degelijke prijs .Ik ben ook opzoek en heb al naar verschillende firma s een mailtje gedaan, zo gouw ik een antwoord terug krijg aan degelijke prijs wil ik het heel graag met jullie moestuinders delen tot binnenkort gr bioboerke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vindt het nadeel van de ikea variant dat ie snel scheurt maar ook erg snel vies wordt. De inmiddels groen geworden gordijnen hebben moeten weken in de biotex thuis, water meerdere keren ververst en uitgespoelt, vervolgens in de wasmachine. Al met al een hoop moeite gekost. De proffesionele zijn duurder maar blijven netjes.. heb er toch maar weer 2 van besteld dit jaar. Overigens ben ik ook blij met het vervroegings effect van deze variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 2 maanden later ...

Ik heb vorig seizoen wegens onvoldoende insectengaas koolkragen gebruikt en grofmazig vogelgaas om de kolen te beschermen. Het vogelgaas (dat eigenlijk dient om bessentstruikjes te beschermen) bleek afdoend om vlinders (en hun rupsen) tegen te houden, de koolkragen hebben ook gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me gisteren door m'n schoonmoeder laten leren hoe een lock-naaimachine werkt en heb 6 Lill gordijnen aan elkaar genaaid in één lange rij. Nu nog pvc-buizen regelen en dan kan ik de tunnel gaan opstellen over de koolplantjes. Zal foto's posten als het gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...