FruitLent Geplaatst: 23 oktober 2021 Geplaatst: 23 oktober 2021 Op 3 oktober jongstleden deed ik jullie verslag van de proef met aardappelziekteresistente rassen. We zijn inmiddels 20 dagen verder. Dus tijd voor een update: het merendeel van de resistente rassen hebben nog steeds nauwelijks tot geen aantasting door Phytopththora ! Alleen het ras 'Jasper' begint langzamerhand wat aantasting te vertonen. Op zich niet onverwacht, want dit ras hebben we al de nodige jaren in onze collectie en we wisten uit andere jaren al dat de resistentie wat lager is dan van de meest resistente rassen. Ik was er eigenlijk eerder verbaasd over dat 'Jasper' het dit jaar zo lang vol hield (gelet op het natte weer). De planten van de vatbare referentie-rassen die we tussen de proef door hadden geplant waren inmiddels helemaal zwart; deze hebben we er zojuist tussenuit gehaald. De overige planten zien er voor de tijd van het jaar nog best goed uit. Ondertussen rijpende vruchten nu natuurlijk wel langzaam. Zie verder onderstaande foto's van zojuist: 1 Quote FruitLent: Exclusieve vruchtentuin op de rand van de stad.
FruitLent Geplaatst: 23 oktober 2021 Geplaatst: 23 oktober 2021 Quote FruitLent: Exclusieve vruchtentuin op de rand van de stad.
Karietje Geplaatst: 4 januari 2022 Geplaatst: 4 januari 2022 Op 3-5-2021 om 18:20, henkg zei: Mijn Roma's pasten niet meer onder de LED balkjes: ^ Foto is van 30 april. Gezaaid op 1 april. Met de LED balkjes is dus niks mis. Aanstaand weekeinde verpotten, en naar buiten om af te harden. Ruim een week daarna kunnen ze dan de volle grond in. sorry, ik haal een oud topic boven maar vanwaar komen je led lampen? Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
acpronk Geplaatst: 4 januari 2022 Geplaatst: 4 januari 2022 Volgens mij zijn dat LED batten:https://www.google.com/search?q=led+batten&oq=led+batten&aqs=chrome..69i57j0i512l7.5342j0j16&client=ms-android-xiaomi-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#scso=_6j3UYZ-iB-_R7_UP-L6UQA3:909.0908813476562Koud wit is beter dan warm wit. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 4 januari 2022 Geplaatst: 4 januari 2022 Ja klopt, heeft hij hier heel uitgebreid beschreven, @muls80 heeft onderaan het topic ook een handig houdertje gemaakt voor dat genre lampen. 1 Quote
Karietje Geplaatst: 4 januari 2022 Geplaatst: 4 januari 2022 @redzebra bedankt! IK ga uitgebreid lezen! Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.