Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Featured Replies

Geplaatst:

Aardappelsalade minus aardappel alles uet
Mosterdsoep met suppengewürz, prei en daslook
Restje roti kip met waanzinnige pepers uit de vriezer en eitjes van stoute moeder
Een calzone achtig iets met peterselie bies- daslook en eigen ei
Roomkaas met bieslook
Citroenverbena thee
1 stukje baklava

Plaatjes voor de liefhebber

af5267a8a08291cb7eaf95d2c2c9934e.jpg

63e993e10b75ef614b2d17aae38526b2.jpg

Geplaatst:

Dat ziet er wel allemaal heel lekker uit, Mellie!

Hier zit het vrouwtje in haar netel-periode. Tja, dat ligt eigenlijk niet aan haar, dat komt omdat de frisse netels nu op zijn best zijn. Dus hier bestond het hoofdgerecht uit een omelet met netels, spekjes en kaas.

Ook een lekker drankje van meidoornsiroop.  De smaakt heeft iets weg van amandelen en is super lekker. Haast je als je die nog niet gemaakt hebt want de meidoorn staat nu in bloei en dat duurt niet lang.

aangepast door Swa

Geplaatst:

bij vrienden, wij namen de salade voor onze rekening, en de rabarber

lekker:

vis werd gebakken in de boter, buiten, pieterman, sappig en smaakvol

soep van andijvie etc., ook prima,

toet van ijs rabarber met zwarte bessen, chocoladedingetje

salade:

fijngesneden krulsla, winterwortel, kleine blokjes komkommer, geroosterde walnoot, rauwe aspergestukjes (wel even gemarineerd in wat citroensap en walnootolie), met thaise basilicum wat P&Z

rabarber was too much, is onder dankzegging achtergebleven voor een volgende keer

Geplaatst:

Netel-periode [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Geplaatst:

Vanmiddag een heerlijk gebakken ei met kruiden uit de tuin (bieslook, Griekse oregano en loof van de knolvenkel). 

Geplaatst:
19 uren geleden, Swa zei:

het vrouwtje

19 uren geleden, Swa zei:

meidoornsiroop

Kan het mannetje misschien aan zijn vrouwtje vragen hoe ze de meidoornsiroop heeft gemaakt?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wij aten 3 verschillende pizza’s met een grote salade. Deze was de favoriet en wel 2 hele asperges kwamen uit de tuin! De dunsten op de foto, dat dan weer wel.

Eigen kruiden zoals oregano, basilicum en rozemarijn. Ook eigen saus. Er was ook nog genoeg om wat aan de buren te geven.

42627c172f68c1b7bffd89673b73934c.jpg

Geplaatst:

Gisteren raapstelensoep volgens een eenvoudig recept van Allerhande. Was lekkerder dan ik verwachtte. Vandaag tatsoi in de roerbak met tempeh. En veel gemengde sla en verse koriander, salie en peterselie geplukt. Vanavond maak ik nog rabarbercrumble voor bij de koffie morgen.

Geplaatst:
36 minuten geleden, mdubbelm zei:

Vanavond maak ik nog rabarbercrumble voor bij de koffie morgen.

Dat lig ik net te verteren.....

1267559_20210516_154553(2).thumb.jpg.de021b64efa76e52fd5b1be73b3b1886.jpg

1901778161_20210516_202832(2).thumb.jpg.c5e95ee801d5b638bea7afeca49843be.jpg

Geplaatst:
On 5/15/2021 at 4:49 PM, appelvrouw said:

Kan het mannetje misschien aan zijn vrouwtje vragen hoe ze de meidoornsiroop heeft gemaakt?

Bij deze een eigen topic aangemaakt voor het recept :classic_smile:

Geplaatst:
  • Auteur

Regelmatig groene asperges! Ergens doorheen, zoals vandaag door de pasta met o.a. de gedroogde tomaatjes (op olie) van @Yuras, ham, en spinazie. 

Maar ook gewoon zo, gekookt met een sausje of juist met geraspte oude kaas er over. En wat al niet meer :D 

Geplaatst:

Dan eten we hetzelfde.

Alleen hier de blanke asperges, wat gespaard voor een echt asperge maal.

Er bij een rest risotto met witlof en radijzen.

Geplaatst:

Lekker! Ik vries vandaag de eerste asperges in..ik heb al veel gegeten en weggegeven. 
we eten een quiche met een bodem van speltmeel en haver lokken en als vulling gewokte bloemkool met scheuten/ bloemstengels van golden grills, raapstelen en mini paksoi. Op smaak gebracht met zoute sojasaus. En eieren uit de vriezer. 

Geplaatst:

sla met mosterdblad de rode dunbladige, toppie

Geplaatst:

Vanmiddag een heerlijke salade als lunch met pluksla, rucola sla, wat kruiden, tomaatjes (nog niet uit eigen tuin uiteraard) en een dressing van rucola pesto. Heerlijk om op kantoor weer vers groen te eten ipv brood. 

Geplaatst:

Ja, ieder kantoor zou verplicht een moestuin op het dak moeten hebben....

Straks gaan wij aan de laatste portie witloof.

Niet vergeten: nieuwe witlof zaaien voor volgend jaar.💡

Geplaatst:

De eerste sla uit de  tuin! Lekker! 😋

Geplaatst:

Risotto! Jawohl, met in de bouillon suppengewürz, gemalen paddenstoelen die ik vorig jaar heb geplukt, gedroogde paddenstoelen van dit jaar en kippenbouillon.
Geserveerd met gebakken oesterzwam van eigen kweek met knof en peterselie. Kneepjes citroen om het af te maken. Ook wat geroosterde pompoenschijven erbij, want dat was eigenlijk het idee. Tot die zwammen explosief aan het groeien raakten.
Ow ja en salade du jardin met gekocht ijs na. En dat in het zonnetje buiten. Het moet niet gekker worden.

Geplaatst:

Quiche van raapsteeltjes, restje bloemkool,  zalm en dwergpaksoi. Bodem zelfgemaakt, meestal koop ik zo’n simpel uit te rollen bladerdeeg ding van 99 cent. Best wel lekker, met speltmeel, maar wel een beetje flauwtjes..daar moet ik nog een beter recept voor vinden...

B7368006-1D15-44AC-8820-ECC88A2BD8D4.jpeg

Geplaatst:

Wij hadden gisteren ook al quiche! Maar dan met laatste spinazie uit de tuin. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.