Mellie Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 Aardappelsalade minus aardappel alles uet Mosterdsoep met suppengewürz, prei en daslookRestje roti kip met waanzinnige pepers uit de vriezer en eitjes van stoute moederEen calzone achtig iets met peterselie bies- daslook en eigen eiRoomkaas met bieslookCitroenverbena thee 1 stukje baklava Plaatjes voor de liefhebber 5 Quote
Swa Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 (aangepast) Dat ziet er wel allemaal heel lekker uit, Mellie! Hier zit het vrouwtje in haar netel-periode. Tja, dat ligt eigenlijk niet aan haar, dat komt omdat de frisse netels nu op zijn best zijn. Dus hier bestond het hoofdgerecht uit een omelet met netels, spekjes en kaas. Ook een lekker drankje van meidoornsiroop. De smaakt heeft iets weg van amandelen en is super lekker. Haast je als je die nog niet gemaakt hebt want de meidoorn staat nu in bloei en dat duurt niet lang. 14 mei 2021 aangepast door Swa 1 Quote
RobO Geplaatst: 15 mei 2021 Geplaatst: 15 mei 2021 bij vrienden, wij namen de salade voor onze rekening, en de rabarber lekker: vis werd gebakken in de boter, buiten, pieterman, sappig en smaakvol soep van andijvie etc., ook prima, toet van ijs rabarber met zwarte bessen, chocoladedingetje salade: fijngesneden krulsla, winterwortel, kleine blokjes komkommer, geroosterde walnoot, rauwe aspergestukjes (wel even gemarineerd in wat citroensap en walnootolie), met thaise basilicum wat P&Z rabarber was too much, is onder dankzegging achtergebleven voor een volgende keer 1 Quote
Vastone Geplaatst: 15 mei 2021 Geplaatst: 15 mei 2021 Vanmiddag een heerlijk gebakken ei met kruiden uit de tuin (bieslook, Griekse oregano en loof van de knolvenkel). Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 mei 2021 Geplaatst: 15 mei 2021 19 uren geleden, Swa zei: het vrouwtje 19 uren geleden, Swa zei: meidoornsiroop Kan het mannetje misschien aan zijn vrouwtje vragen hoe ze de meidoornsiroop heeft gemaakt? 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 15 mei 2021 Geplaatst: 15 mei 2021 Non est disputandum de bono gustum... Hier worden raapsteeltjes verwerkt. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Wij aten 3 verschillende pizza’s met een grote salade. Deze was de favoriet en wel 2 hele asperges kwamen uit de tuin! De dunsten op de foto, dat dan weer wel. Eigen kruiden zoals oregano, basilicum en rozemarijn. Ook eigen saus. Er was ook nog genoeg om wat aan de buren te geven. 4 Quote
mdubbelm Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Gisteren raapstelensoep volgens een eenvoudig recept van Allerhande. Was lekkerder dan ik verwachtte. Vandaag tatsoi in de roerbak met tempeh. En veel gemengde sla en verse koriander, salie en peterselie geplukt. Vanavond maak ik nog rabarbercrumble voor bij de koffie morgen. Quote
Patrijs Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 36 minuten geleden, mdubbelm zei: Vanavond maak ik nog rabarbercrumble voor bij de koffie morgen. Dat lig ik net te verteren..... 3 Quote De moestuin van Patrijs
Swa Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 On 5/15/2021 at 4:49 PM, appelvrouw said: Kan het mannetje misschien aan zijn vrouwtje vragen hoe ze de meidoornsiroop heeft gemaakt? Bij deze een eigen topic aangemaakt voor het recept Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Geplaatst: 17 mei 2021 Regelmatig groene asperges! Ergens doorheen, zoals vandaag door de pasta met o.a. de gedroogde tomaatjes (op olie) van @Yuras, ham, en spinazie. Maar ook gewoon zo, gekookt met een sausje of juist met geraspte oude kaas er over. En wat al niet meer Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 Dan eten we hetzelfde. Alleen hier de blanke asperges, wat gespaard voor een echt asperge maal. Er bij een rest risotto met witlof en radijzen. Quote De moestuin van Patrijs
Grork Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 (aangepast) Gisteren raapsteeltjes. Er schoot nog een klein beetje rauwe steeltjes over en die zijn vandaag ook onder de stamper gekomen. Met extra veel rode paprika ter opvulling. Endatisvoorherhalingvatbaar . 17 mei 2021 aangepast door Grork In enkelvoud en meervoud gereageerd. En-da-ken-nie :-) Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 Lekker! Ik vries vandaag de eerste asperges in..ik heb al veel gegeten en weggegeven. we eten een quiche met een bodem van speltmeel en haver lokken en als vulling gewokte bloemkool met scheuten/ bloemstengels van golden grills, raapstelen en mini paksoi. Op smaak gebracht met zoute sojasaus. En eieren uit de vriezer. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 sla met mosterdblad de rode dunbladige, toppie Quote
Vastone Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 Vanmiddag een heerlijke salade als lunch met pluksla, rucola sla, wat kruiden, tomaatjes (nog niet uit eigen tuin uiteraard) en een dressing van rucola pesto. Heerlijk om op kantoor weer vers groen te eten ipv brood. Quote
Patrijs Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 Ja, ieder kantoor zou verplicht een moestuin op het dak moeten hebben.... Straks gaan wij aan de laatste portie witloof. Niet vergeten: nieuwe witlof zaaien voor volgend jaar.💡 2 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 Risotto! Jawohl, met in de bouillon suppengewürz, gemalen paddenstoelen die ik vorig jaar heb geplukt, gedroogde paddenstoelen van dit jaar en kippenbouillon. Geserveerd met gebakken oesterzwam van eigen kweek met knof en peterselie. Kneepjes citroen om het af te maken. Ook wat geroosterde pompoenschijven erbij, want dat was eigenlijk het idee. Tot die zwammen explosief aan het groeien raakten. Ow ja en salade du jardin met gekocht ijs na. En dat in het zonnetje buiten. Het moet niet gekker worden. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Quiche van spinazie, raapsteeltjes en stekprei. Een met en een zonder gluten. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Quiche van raapsteeltjes, restje bloemkool, zalm en dwergpaksoi. Bodem zelfgemaakt, meestal koop ik zo’n simpel uit te rollen bladerdeeg ding van 99 cent. Best wel lekker, met speltmeel, maar wel een beetje flauwtjes..daar moet ik nog een beter recept voor vinden... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vastone Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Wij hadden gisteren ook al quiche! Maar dan met laatste spinazie uit de tuin. Quote
Patrijs Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Crèmesoep van jonge stekprei. Gemengde salade. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 21 mei 2021 Geplaatst: 21 mei 2021 Vanmiddag en vanavond weer preisoep. Vanavond had ik er een radijzensalade bij. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.