Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het zal niet Frankrijk geweest zijn, zo ver is dat niet en bloemkolen genoeg meestal. Toevallig zag ik gisterenavond de Tour de Jour waarin twee oudere wielrenners vertelden dat ze vroeger tijdens de tour in hotels bij hun avondmaaltijd vooral boontjes kregen..iedere dag haricots verts🥴🤭 en wat rauwkost misschien. 

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
3 uren geleden, appelvrouw zei:

niet Frankrijk geweest zijn, zo ver is dat niet en bloemkolen genoeg meestal

Frankrijk was het niet, wel Ivoorkust een oude Franse kolonie. De bloemkolen zullen dus hoogstwaarschijnlijk wel uit Frankrijk zijn gekomen 😂

• Like 2
Geplaatst:

Bietjes uet met knoflook uet, tijm uet sinaasappel en appel en tagliatelle. 

Toe opnieuw de rabarber appeltaart met custardsaus.

En eerder vandaag genoten van de jam die ik gisteren maakte, tot mijn grote opluchting is die zaaaaalig geworden! De tijd die het me kostte kan me niet eens zoveel schelen, maar al die prachtige vruchten die erin gingen. Zou balen zijn als het meh smaakt of een vies bijsmaakje heeft. Ik was niet zeker over de bosaardbeien, maar die doen het dus super met oa de rabarber en de aalbessen. 

Geplaatst:

Ik ben ook nooit een voorstander van meh…
Blij dat het goed gelukt is en de taart zag er heerlijk uit!

Restjes van gisteren.
Had ik gisteren gepost wat? Nou ja, dit met een su böregi uit de vriezer. Goddelijk.

Tomatensoep met heel veel knof, suppengewürz en basilicum en pepermunt uet.
Risotto met heel veel knof knoflookpasta en suppengewürz en wortel uet
Tomatensalade met beetje knoflookpasta en basilicum uet. De tomaten uit de winkel smaken godzijdank ook weer naar zomer.

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Vanavond deze knapperd, de eerste spitskool. Wordt as we speak geslacht en voorzien van ui en knoflook uet geserveerd met rijst.

20210703_174748.jpg

20210703_182852.jpg

aangepast door Arja
  • Like 3
Geplaatst:

Wat ziet die er profi uit@hydro !

Ik heb artisjokken uet op met mosterd/olie/peterselie en cacik met heel veel pepermunt, dille en knof én een gövec met zoveel ui en knoflook dat mijn neus heel lang niets anders meer kon ruiken
Er zaten ook 3 goed pittige pepers in.

1fb9412ffeff0243f9da9f3e254c0df5.jpg

31235a5e9395be1cdee52694bf76a49d.jpg

• Like 2
Geplaatst:
Op 6-7-2021 om 13:10, Jorieke123 zei:

dikke plakken B en L

Biet en lof?

Bieslook en lavas? In plakken?

Een lentesoepje🤨 met de eerste courgetjes, boontjes, nog enkele peulen en doperwten, wat snijbietstengeltjes en veel kruiden

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...