Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021


Jorieke123

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, appelvrouw zei:

Is dat iets wat ze zelf maken? Foto van t zakkie anders? Hier kan ik wat kerrie betreft  sowieso weinig krijgen, alle leuke marktjes waar ook wel eens een kruiden man stond zijn gesloten. Maar ik kom vast nog van de zomer in Nl. Ik ben gek op kerriesmaakjes!

nee, van OBA, linkje

 

kerrie, curry, masala, currypaste...3000000 recepten, elke indiase oma heeft er wel 1 nog n linkje

 

Masala is geroosterd van te voren, engelse kerrie niet, maarja, je bakt het wel mee met je basis

curry maak ik in de tjobek, recepten van Panjabi

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heerlijk verse tuinboontjes uet gegeten! De eerste met hamblokjes en een klein beetje geraspte kaas!ernstig lekker. 
Klein snitzeltje erbij. 
Had ik ook nog bloemkool liggen…van de super hoor. Gister gegeten, maar was te veel, dus op voorhand twee dikke plakken eraf gesneden voor vandaag. ( uit het middenstuk) 

Nou ben ik eigenlijk niet zo van de bloemkool steaks, bietjeswraps en broccoli rijst, maar toch die bloemkool steaks maar es proberen. En dat was me toch lekker!!! Lekkerder als mijn varkens snitzeltje!  Echt voor herhaling vatbaar dus. 
receptje vond ik op: blijebietjes.nl   Ik had geen koriander, peterselie gebruikt, en  aangepast naar mijn hoeveelheid bloemkool. 
en de tijd …was me te kort, gewoon af en toe effe geprikt! 
Proberen hoor! 84F3A74A-C12E-4A53-ACE7-1B1DD92EB098.thumb.jpeg.d30507ce7c1b1a3c8994d84f4271fd7a.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de eerste tuinbonen uet gegeten, maar dan in een curry. Ik vind elke boom heerlijk, maar tuinbonen… nee. Nu had ik ze jong geoogst in de hoop ze dan lekkerder te vinden, maar ook dat is mislukt. Eenmalig experiment. Ben gewoon niet van de tuinbonen. In de curry proefde je er overigens niets van hoor. Dat waren zulke heftige smaken. Had 2 bollen knoflook gepakt, aangezien maar knoflook altijd klein is en ik veeeeeel knoflook wilde. Muhahaha. Dit jaar dus niet. Moest 1,5 bol terug leggen.

Zaten ook erwtjes in uet tot grote spijt van de kinderen. Ze eten ze het liefste rauw. Snap ik. Viel met al die stevige smaken helemaal jn het niet. Was een beetje zonde.
Had ook sla uet gemarineerd en vervolgens in de fik gezet met een brander. Zoooo lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond sla uit de tuin voor bij het stoofvlees (gemaakt door mn moeder) met friet. 

 

Vanmiddag op kantoor lekker lunch uit eigen tuin, gewokte courgette, doperwten uit eigen tuin met gember En peper (niet uit de tuin) met  bieslook en wat bloemblaadjes uit eigen tuin voor de kleur. 

 

20210628_120736.thumb.jpg.1b07f87f85783cf592f597b44fcea2db.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond nog maar eens een stamppotje van sla, de tweekleurige Rubens. Met eergisteren speciaal voor dit doel geoogste aardappels, de patatten moeten al een dagje of twee oud zijn wil ik ze goed kunnen verteren. 
Met een flinke bak Mieze Schindlers toe.

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Broccoli uet met boekweit van het Land van Ons en een prutje van een restje vlees/kruiden/oerprei uet en bosui uet. Oja en een paar tuinbonen uet die een week in de vriezer hebben gezeten, ik wilde weten of ik nog steeds vind dat ze bitter smaken na invriezen. 

20210629_182802.jpg

aangepast door Arja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah… dan vind ik de smaak nog steeds te bitter. Maar ben benieuwd na het vriezer avontuur. Scheelde dat?


Ik heb pasta gemaakt met eigen pastasaus (blijk ik gewoon nog 8 l van te hebben, oops…!) en koriander. Dol op.
Eigen basilico en slaoi met veel basilicum.
Heb er echt van genoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ze idd minder lekker dan vers, maar zeker niet vies. Dubbeldoppen is idd hier wel een verbetering, bij verse tuinbonen doe ik dat niet.

 

Blij dat ze de test hebben doorstaan, ik wil kijken of ik het jeugdtrauma van sommige doodgekookte ingevroren groentes kan doorbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel heel fijn dat je nu weer even de tuin in kunt lopen om je ontbijt wat op te vrolijken!


Vanavond weer boontjes! Nog even een leuk en vooral lekker recept zoeken. 
Gelukkig vind ik boontjes nu weer lekker. Ik heb in mijn jeugd in een ver buitenland gewoond. Na droogte en mislukte oogst was er op een gegeven moment aan groente niets anders dan boontjes te krijgen. In mijn herinnering aten we een maand lang elke dag boontjes. In de supermarkt was er wel genoeg geïmporteerde groente te koop maar een bloemkool was dan 70 gulden (± €32 voor de jongelui), inflatie niet meegerekend. Dat had mijn moeder er niet voor over :) Toen snapte ik dat echt niet en ik heb echt jaren, zeker 10, geen boontjes meer gegeten!

E07CFCE2-46C6-45B4-987B-C7B7A0C76876.jpeg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...