Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Trouwens... niet dat ik t allemaal direct nodig heb maar beter mee verlegen dan om verlegen 🤣

Geplaatst:
13 minuten geleden, Lia56 zei:

Trouwens... niet dat ik t allemaal direct nodig heb maar beter mee verlegen dan om verlegen 

Zal ik dan nog even heel erg iets toevoegen? Alleen online, maar ook de Action heeft groeilamp setjes hier 🤪.

Ik heb ook wel even getwijfeld, maar de lampenset die ik nu gekocht heb, zijn van hetzelfde merk als de warmteplankjes die ik al vele jaren gebruik.

Daar ben ik echt heel tevreden mee, ik heb twee sets en ze zijn voor mij echt perfect. 

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Owwww is wel weer verleidelijk 🤔

Geplaatst:

Toch nog eventjes weer bij Action langs geweest: een tweede kweekbak aangeschaft 😊. Tot mijn grote verbazing waren alle potgrondblokken al weg… Gelukkig lagen er nog wat cocospotgrondblokken, dus daarvan nog 6 extra gekocht. Plus 3 zakjes slazaadjes en 2 zakjes OI-kerszaadjes. Weer lekker aanrommelen komend weekend 😃!

Geplaatst:

Een hakenset gekocht , momenteel in de aanbieding bij lidl. Ik heb overal nog latjes hout liggen en bamboestokken,  en ik kijk nog ff welke ik kan gebruiken in de tuin en wat ik niet gebruik komt vast nog wel ergens van pas

Screenshot_20250227_215533_Firefox.jpg

gcp7be13e1d3b584df1b9957f315f0f3391.jpg

Geplaatst:

Deze zaaikalender gekocht. 20250228_112715.thumb.jpg.541833fa526379d2013aad9be32b1e64.jpg

20250228_112723.thumb.jpg.239eb0015658501187a104dce1281ac3.jpg

20250228_112733.thumb.jpg.5ecb344afa2f690b356bad2872a71937.jpg

Lijkt me handig om het beste resultaat te krijgen. 

Geplaatst:

4 rode herfstframbozen (2 moderne selecties van Lubera), 2 gele herfstframbozen (Fall Gold),  2 Goumi (Japanse olijfwilg, Elaeagnus Umbatella) 2 bottelrozen (ras Karpatia)

Geplaatst:

Twintig zakken bio potgrond in de aanbieding bij de Aldi.

Ook drie blauwe bessenstruikjes.

En mijn tajine voor op de houtkachel!

Geplaatst:

Hier ook 12 zakken potgrond van de Aldi, we gaan deze dit jaar mixen met een andere en zien wat dat doet. Ook 2 blauwe bessen struiken. Ook aangeschaft: de stevige zeiltjes van de Action, waarvan ik pas thuis zag dat ze mattig zijn. Hm. Eerst maar helemaal open vouwen en zien, als ze echt te ondoorzichtig zijn gaan ze als schilderzeil. Maar dat andere, meer heldere zeil was zo dun dat ik dacht daar waait de wind zo doorheen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Er kwamen vandaag nog wat bestelde zaadjes binnen. Lijkt me lekker dat Komkommerkruid als kiemgroente. Als ze uitkomen in het kiemschaaltje pot ik er 2 of 3 op om uit te laten groeien. 1 van de zakjes Waterspinazie maakt begin van de week een vlucht naar het hoge Noorden.

IMG_7200.jpeg

Geplaatst:

🥰

Geplaatst:

Mijn kweekbakjes op zolder zijn allemaal in gebruik, en mijn bestelling van allerlei zaadjes komt hopelijk (!) volgende week binnen.

Ik heb zojuist op de terugweg van de moestuin mijn nieuwe bestellingen afgehaald: 5 kleine kweekbakjes met Ledverlichting,  2 nieuwe warmtematjes,  en nog een groeilamp. Ik laat die spullen op een afhaalpunt bezorgen zodat mijn vrouw niet steeds loopt te mopperen dat ik alweer spullen voor mijn tuintje koop. Alleen, toen ik net thuiskwam met de scooter en die pakketjes viel ik door de mand, want mijn vrouw zat buiten te genieten in het zonnetje 😇

20250308_183004.jpg

20250308_183036.jpg

aangepast door driepinter

Geplaatst:

😂😂

Geplaatst:

Ik ben enigzins in de rozen verzeilt geraakt. Vorige week had ik al een klimroos en een stamroos bij de Aldi gekocht en deze week ook nog twee geurende struikrozen. Ik hou niet van stamrozen eigenlijk, maar de kleur was leuk, dus ik ga kijken of ik ze kan stekken.

IMG_20250306_133721764_HDR2.thumb.jpg.fc8c56179cfe3de1bf373a31c3f3c285.jpg

IMG_20250312_172802796_HDR2.thumb.jpg.1226dde2e0e7f9cc85c4ae09b3506abc.jpg

aangepast door woldistel

Geplaatst:

Mijn eerste bestelling ooit bij Amazon... De tomatenspiralen die buurman F. daar vorig jaar had gekocht waren mooi geprijst en zijn hem goed bevallen.

Dus daar heb ik nu ook een bosje van gekocht, 1,80 hoog.

Dus hoef ik straks ook niet meer met bamboestokken in de weer, die vervolgens onder het gewicht van de tomaten en de kracht van de wind weer instorten etc.

Nu ik de kas van de overbuuv niet meer kan gebruiken gaan we echt over op de buitenteelt (mbv phytophthera resistente zaden van Fruitlent).

Geplaatst:

Tomatenspiralen (van metaal) gaan hoe dan ook heel lang mee. Ik heb er een stuk of 24 waarvan de eerst gekochte de ene kant op draaien en de tweede dus de andere kant. Het maakt de tomaten trouwens niks uit welke kant ze gespiraald worden 😀

Geplaatst:

Daar ga je veel plezier van hebben @Erny, ik gebruik ze al een paar jaar tot volle tevredenheid,

Geplaatst:

@Erny Een tomaten spiraal alleen is niet sterk genoeg, die gaan zo scheef als de plant een beetje fors is. Althans, mijn ervaring.

Maar bovenin zit een oogje, daar kun je een touw doorheen doen (heb ik nog niet gedaan, moet er eens van komen), dan kun je er een rijtje aan een lijntje mee vastzetten, of vastmaken aan een stok of zo.

Geplaatst:

Wij hebben ze hier in Duitsland ook gekocht @woldistel

Geplaatst:

Ja @acpronk Natuurlijk komen die niet los in de tuin te staan.:mrgreen: Er komt een soort houten rek boven/omheen. Met inderdaad touwtjes, ook gezien de tomaten vast en zeker boven de spiralen uit gaan groeien.

Maar dank voor de waarschuwing. :wink:

Heb er gelijk 30 besteld dus denk dat dat wel genoeg moet zijn. :shifty:

Ter aanvulling van deze bestelling wat dingen bij AliX...

https://nl.aliexpress.com/item/1005006340040651.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.2c4779d23L2FCJ&gatewayAdapt=glo2nld

Om de groene stokken te verbinden etc.

En.... was toch bij de Lidlwebshop... toch nog maar weer zo'n kasje besteld. :wink: Is, dacht ik, mijn derde.

(En nu maar afwachten of ik straks weer over de bezorging ga klagen in onze klaagbaak. Er zouden heel wat busjes langs moeten komen deze en komende week. )

aangepast door Erny

Geplaatst:

@driepinter Nou heb ik toch echt het hele assortiment van Parkside doorgespit (dat was geen straf) maar echt nergens die propegators met lampjes kunnen ontdekken... 🤔 Zelfs niet bij de niet verkrijgbare artikelen.....

Geplaatst:
21 uren geleden, acpronk zei:

Maar bovenin zit een oogje

Die van mij hebben dat niet, zijn gewoon van massief staal. Lijkt me wel handig.

Geplaatst:

@Erny Deze? Zijn de kleintjes van driepinter, niet die van de bovenste foto.

Geplaatst:

Ik heb alweer spijt dat ik niet van alle kruiden drie stuks heb meegenomen, ik wil zoveel tijm en salie tot tinctuur maken en ook drogen! Maar misschien heeft decAldi ze volgende week ook nog wel staan

1C41D0FB-0F69-490F-940C-EFE41336FF2A.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
46 minuten geleden, woldistel zei:

@Erny Deze? Zijn de kleintjes van driepinter, niet die van de bovenste foto.

Deze heb ik inderdaad gekocht van de lidl (nog niet in gebruik), en ze zijn inderdaad erg klein. Die grotere had ik van Temu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.