Geplaatst: 21 februari21 Feb Etiketten, kleine zaai-trays en potgrond, want de pepers moeten verpot.Alles van de Aldi. Vooral die kleine trays zijn fijn, want ze passen precies in de groene Action kweekbak Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 21 februari21 Feb Ik ontving vandaag de door mij bestelde en reeds gekiemde zaden van kaneel (Cinnamomum zeylanicum). Gekocht bij www.onszaden.com facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 februari21 Feb 3 minuten geleden, Jorieke123 zei:kaneel (Die gaan in je kas @Jorieke123 ?
Geplaatst: 21 februari21 Feb In de zomer misschien, maar verder in de vensterbank. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 februari26 Feb Vandaag heb ik twee mini ventilatortjes besteld (op usb) om naast de zaailingen op zolder te zetten. De groeilampjes die ik heb en de ledstrips op mijn kweekbakjes worden ook allemaal gevoed door USB stekkertjes. En dus meteen maar 2 usb-hubs meebesteld.En als bijvangst een soort frituurmandje die je bijv als grondzeef kunt gebruiken. Komt vast nog wel eens van pas.
Geplaatst: 26 februari26 Feb Ik ben op zadenjacht geweest.En dit keer bij Intratuin mijn zaai- en stekgrond (bio) gekocht.Ik heb de laatste jaren zoveel last van rouwvliegjes, die in die grond zitten...Ik hoop dat dat met deze andere grond beter gaat.
Geplaatst: 26 februari26 Feb Tsja die vliegjes. Ik had vorige jaar een boel tomaten plantjes meegenomen naar het werk, om ze daar in de vensterbank te zetten voor wat echt zonlicht (ipv de temulampjes op de donkere zolder).Ze groeiden daar best, alleen idd een collega die ook op hetzelfde kantoor zit, zij zat te miepen over kleine vliegjes 😇. Dit jaar gooi ik maar wat vermiculiet bovenop de potgrond in de potjes, misschien dat dat helpt.
Geplaatst: 26 februari26 Feb Ik denk dat je niet al te veel moet hopen. Het schijnt dat (ik meen per vorig jaar?) de wetgeving is veranderd. Potgrond mag nu niet meer gesteriliseerd worden. Het gevolg is dat heel veel potgrond nu eitjes van rouwvarenmugjes bevat, die uitkomen zodra de potgrond opwarmt. Buiten is dat natuurlijk niet zo erg, maar binnen in het een drama. Ik heb een lawine gele plakvlinders staan, plus een paar vleesetende plantjes. Niettemin vliegen er nog steeds rouwvarenmugjes door ons huis 🫣. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 26 februari26 Feb 35 minutes ago, driepinter said:Ze groeiden daar best, alleen idd een collega die ook op hetzelfde kantoor zit, zij zat te miepen over kleine vliegjes 😇.En haar zeggen dat het fruitvliegjes waren die op het afval van haar tussendoortjes afkwamen was wss geen optie? 😅Ik heb nog 4 bonenwielen bijgekocht,ditmaal van 20 inch,zodat ik ook peulvruchten kan telen in m'n kleinere speciekuipen.Nu nog 2 extra palen bijkopen,en dan zou ik de 1ste 10 jaar verder moeten kunnen met voorzieningen voor peulvruchten.
Geplaatst: 27 februari27 Feb Op 15-2-2026 om 23:33, acpronk zei:Ook ik had even 4 zakken potgrond bij Karwei gehaald.Oeh, wat is dat duur geworden! 6,79 voor 40L!Ze stonden bij de uitgang, ik zag het pas toen ik bij de kassa was, toen afgerekend en daarna gepakt.Anders had ik het zeker niet gedaan... (was dan wel een aanbieding 3+1 gratis, maar nog steeds te duur eigenlijk)In de gaten houden de 1+1 actie bij zowel gamma as karwei moet er aan komen. Heb het al zo lang niet meer gekocht dat ik vergeten ben wie eerst komt en dan maart of april in de aanbieding heeft, soms ook nog een extra week-end aanbieding, die dan niet in de gewone folder staat. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 27 februari27 Feb Oh die jaarlijkse 1+1 actie ken ik niet. Wel interessant, ik moet straks voor mijn nieuwe bakken en meerdere losse potten zeker een zak of 15/20 potgrond erbij hebben, dat scheelt dan nogal. Dus ik houd het ook even in de gaten!
Geplaatst: 27 februari27 Feb Het pimpelmezen nestkastje was na een paar jaar helemaal uitgewoond.We hebben nog een ander nestkastje, maar daar was de ingang te groot van.Vanmiddag dus even bij de Welkoop een plaatje gehaald, wat we over het te grote gat kunnen zetten, zodat de pimpeltjes weer een mooi nieuw kastje hebben.Ook gelijk weer even wat zakjes zaden gehaald, ik kan dat nooit laten...
Geplaatst: 27 februari27 Feb -Zakken potgrond van de aldi. (Aanbieding 4 euro per 40l zak, helaas hadden ze er nog maar 4, ik wilde eigenlijk minste het dubbele om al mijn 20l emmers te vullen)-zakje zaai-en stekgrond van de aldi.-klein schepje (had mijn vrouw voor me ergens gekocht)-zo'n blauwe plastic tonnetje (had ik voor een habbekrats gekocht op temu, is heel lang onderweg geweest)Omdat ik toch met de auto was ook nog maar even langs de action gereden.-Emmers van de action (een stuk of 6, was alles wat ze hadden)-16 ronde onderzetters voor onder mijn emmers (1,25 euro per stuk , gek genoeg duurder dan die emmers)Zakjes zaad van goudsbloem, bieslook en dille
Geplaatst: 27 februari27 Feb Vlakbij de kassa van AH stond vanmiddag een grote display met allemaal groenten- en bloemenzaden. Omdat ik al de zaden van de rankende OI-kers heb ingemaakt vorig seizoen, snel een zakje zaden mee gegrist. Dat is de enige eis van man voor de tuin: de bloemenzee OI in de voortuin. Voor de rest mag ik het zelf weten. Hij weet nog niet dat er in de voortuin een rozenboog voor de boontjes komt 😉.
Geplaatst: 27 februari27 Feb Just now, Dahli said:Hij weet nog niet dat er in de voortuin een rozenboog voor de boontjes komt 😉.Ssshhhht 🤫 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 27 februari27 Feb 1 uur terug, Rookie zei:gelijk weer even wat zakjes zaden gehaald,Lekker bezig, je wordt weer enthousiast, goed teken. 😍🌱😍🌱
Geplaatst: 27 februari27 Feb @ Dahli, over de rozenboogMijn man dacht dat ik de rozenboog voor de rozen had gekocht, maar er komen snackkomkommertjes te hangen. Had ik wel gezegd hoor. Maar hij hoorde alleen rozenboog en dacht: leuk! 28 februari28 Feb aangepast door rorror correctie
Geplaatst: 28 februari28 Feb Ik kocht afgelopen week bij Hornbach een kofferbak vol zakken potgrond voor €3,98 per zak van 40 liter.
Geplaatst: 28 februari28 Feb #houhetleukIk heb zojuist 12 zakken grond gekocht van de voetbalvereniging.Iedereen weer blij.Tenminste, ik wel...
Geplaatst: 28 februari28 Feb 12 zakken grond van de voetbalvereniging? Haha daar heb ik wel een gek beeld bij..zo’n omgeploegd voetbalveld. Volgens mij had ik deze nog niet geplaatst. De Deense deegroerder. Een snijmesje voor het insnijden van de zuurdesemdeeg. En een mooie emaille appeltaartvorm waar je gewoon je taart in kan snijden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 februari28 Feb Op 21-2-2026 om 16:03, woldistel zei:Alles van de Aldi. Vooral die kleine trays zijn fijn, want ze passen precies in de groene Action kweekbakDat ziet er goed uit! Heb je het al geprobeerd? ik vraag me af of het genoeg lucht krijgt? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 28 februari28 Feb Ik kreeg net mijn nieuwe moestuin agenda binnen.Nu heerlijk vanmiddag alle geslaagde acties van vorig jaar overnemen.
Geplaatst: 28 februari28 Feb 3 hours ago, Tanja65 said:ik vraag me af of het genoeg lucht krijgtDie vraag snap ik niet helemaal? Genoeg lucht waar? Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.